Beantwoord

Wat was hier aan de hand? Fritzbox 7590 laat verbreking zien

  • 25 November 2022
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Slimmerik
  • 238 reacties

Ik keek zojuist weer eens in het gebruikersplatform van mijn Fritzbox en zag onder Gebeurtenissen dat de internetverbinding tijdelijk was uitgevallen.

Dat was te zien op het volgende scherm:

 

Kan iemand mij vertellen wat er gebeurd is, waarom is de verbinding tijdelijk verbroken, en wat had ik of KPN moeten doen om dit te vermijden?

 

 

 

icon

Beste antwoord door AriënC 25 November 2022, 21:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Storing? Gezien het tijdstip onderhoud? Gebeurt wel vaker, zeker ‘s-nachts.

Reputatie 5
Badge +4

@Ernst-Jan Er is geen netstoring geweest. Dat kan ik zien omdat het klokje van de oven gewoon is blijven werken. 
Er wordt een tijdsoverschrijding gemeld in het logboek. Daarom zou ik graag willen weten wat er tegen te doen zou zijn. 
Tot nu toe heb ik deze melding niet eerder gezien, maar ik loop het logboek maar af en toe na, dus heb ik misschien eerder wat gemist 

Reputatie 7
Badge +9

Het lijkt er inderdaad op een onderhoudsbeurt ergens in het netwerk. Hardware vervanging, Software-Upgrade, op een DSLAM, fiber component, router enz. Dit gebeurt inderdaad wel regelmatig, ook dit soort apparatuur moet om diverse redenen (bijvoorbeeld veiligheid) regelmatig onderhouden worden en updates krijgen. Hier valt dan ook weinig aan te doen, je zult geen 100% uptime krijgen.

Reputatie 5
Badge +4

@Joris62 Onderhoud van het netwerk zou inderdaad een plausibele reden kunnen zijn. 
Het zou dan prettig zijn als je vooraf een melding krijgt. 
En 100% bedrijfstijd is zeer moeilijk realiseerbaar. 
Gelukkig wordt die waarde redelijk benaderd. 

Reputatie 7
Badge +16

Dit heb ik inderdaad ook continu in de logboeken staan. Maar zolang de verbinding overdag gewoon doet wat die moet doen hecht ik er minder waarde aan. 

Reputatie 7
Badge +7

@Ernst-Jan Er is geen netstoring geweest. Dat kan ik zien omdat het klokje van de oven gewoon is blijven werken. 
Er wordt een tijdsoverschrijding gemeld in het logboek. Daarom zou ik graag willen weten wat er tegen te doen zou zijn. 
Tot nu toe heb ik deze melding niet eerder gezien, maar ik loop het logboek maar af en toe na, dus heb ik misschien eerder wat gemist 

Ik bedoelde met netstoring een storing in de apparatuur van KPN. Niet die van uw electriciteit netwerkbeheerder.

Reputatie 5
Badge +4

Dit heb ik inderdaad ook continu in de logboeken staan. Maar zolang de verbinding overdag gewoon doet wat die moet doen hecht ik er minder waarde aan. 

Als de verbinding wegvalt merk je het zelf direct bij internetverkeer en bij TV  Maar je weet niet welke telefoonoproepen je mist. 

Reputatie 7
Badge +8

Tijdsoverschrijding is een lompe vertaling van time-out. Ikzelf heb om deze reden de FritzBox op Engels staan.

Verder betekent dit dat de DSLAM of ander verwant systeem niet reageert. Vaak is dit onderhoud, vooral als het 's nachts is. Niks om wakker van te liggen als het dan gebeurt voor een korte periode. Soms duurt het langer.

Reputatie 5
Badge +4

Tijdsoverschrijding is een lompe vertaling van time-out. Ikzelf heb om deze reden de FritzBox op Engels staan.

Verder betekent dit dat de DSLAM of ander verwant systeem niet reageert. Vaak is dit onderhoud, vooral als het 's nachts is. Niks om wakker van te liggen als het dan gebeurt voor een korte periode. Soms duurt het langer.

Gelukkig slaap ik uitstekend 😴