Beantwoord

Wegvallende diensten na overstap op KPN Experia Box V12

  • 19 September 2022
  • 7 reacties
  • 291 keer bekeken

Badge

Sinds enkele weken heb ik op advies van KPN de Experia box 12 aansloten. Mijn oude was nog versie 9.

Maar met Experia 12 wordt constant de internet verbinding verbroken. Ook doet regelmatig de TV het niet. Het geeft grote problemen voor mijn werk omdat ik met online tekenprogramma's werk die dan onderbroken worden zonder dat ik het werk heb opgeslagen. Ik heb al enkele jaren glasvezel en deze problemen nog nooit gehad.  Toch maar zelf een router kopen????

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 29 September 2022, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @AIMEF! Ik weet vrijwel zeker dat je geen nieuw modem hoeft te kopen. Wel kan het nodig zijn wat handelingen uit te voeren om alles weer goed te laten werken.

Heb je al het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos gehad?

Ook zijn dit problemen waarbij een reset van het modem vaak helpt. Zelfs als het om een nieuw modem gaat.

Laat je hier weten of dit geholpen heeft? 

Badge

Dank Bram voor je antwoord.

Helaas heeft je advies niet geholpen. Beide heb ik uit gevoerd.

Het wifi-signaal zit regelmatig rond de 80 dBm dat is echt niet goed. Soms ligt ook het hele internet eruit.

Daarnaast is ook de snelheid van het internet niet oké. Begin een beetje wanhopig te worden. Ook wifi versterker heeft geen nut. Blijft zelfs naast het modem op rood.

Heb je nog andere tips???

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@AIMEF in dit geval lijkt me het dan beter als je je profiel invult. 

Laat nog wel even weten of je naast huis-tuin-en-keuken-apparatuur nog andere apparatuur in huis hebt. Denk hierbij aan een switch of DVS. Of een extra router. 

Verder geef je aan dat de snelheid niet goed is. Bedoel je daarmee ten opzichte van wat er haalbaar is via de verbinding? En is dat via de wifi of bekabeld?

Badge

Dag Bram,

Profiel is nu ingevuld. Via een WiFi data app kan ik zien dat de signaalsterkte op de 2.4GHZ band meestal tussen de -70 en -80 dBm zit. Soms zelfs nog lager. Met de oude Experiabox (V9) was dit niet zo. Al jaren gebruiken wij DVS1200 zonder problemen. Maar met de Experiabox 12 geeft ook dit (soms) problemen.

Snelheid internet moet 100 Mb zijn. Dat haal ik zelden.

Reputatie 7
Badge +17

@AIMEF maakt het daarbij nog uit hoe ver je weg bent van de Box 12? 

Verder denk ik niet dat de DVS 1200 direct invloed heeft. Maar ik zou het toch graag uit willen sluiten. Is het voor je mogelijk alle DVS stekkers uit het stroom te laten tot de storing zich weer voordoet? Of zich natuurlijk niet voordoet. 

Als laatste lijkt na 20 september de verbinding stabiel, met 2 uitzonderingen. Op 28 september zie ik 1 keer de verbinding wegvallen om 5 uur 's ochtends. Dat zal je waarschijnlijk niet gemerkt hebben. Op 24 september zie ik echter dat de verbinding 24 keer is weggevallen. Is er op die dag iets opvallends gebeurd?

 

Badge

Goedemorgen Bram.

Het ligt (volgens mij) toch echt aan de Experiabox V12.  Ik heb nu een Experibox V10 geplaatst en alle problemen lijken voorbij. De verbinding oogt tot nu toe stabiel en valt niet meer uit. 

Reputatie 7
Badge +17

@AIMEF goed dat alles is opgelost natuurlijk. Wel jammer dat niet duidelijk is geworden precies waardoor de verbinding wegviel. Ik zal het topic voor je sluiten. 🙂