Beantwoord

Werkt de nieuwe KPN TV+ ontvanger ook op Experia Box V10?

  • 8 February 2023
  • 5 reacties
  • 1274 keer bekeken

We zijn verhuisd. Op de bovenverdieping staat een TV maar is geen bedraad internet aanwezig. Ik wil daarom via KPN TV+ televisie gaan kijken. Bij de voorwaarden zie ik staat dat een modem V12 met super wifi punten hiervoor nodig is. Ik heb nu nog een modem Experiabox v10. Hierover heb ik twee vragen:

Kan een de TV+ box ook werken om op dit modem of is een V12 nodig?

Hoe kan ik van modem wisselen? Ik kan dit nergens vinden op de website van KPN en ook de klantenservice kan mij niet verder helpen.

 

Hopelijk krijg ik antwoorden op deze vragen, zodat we ook boven tv kunnen kijken.

icon

Beste antwoord door gjtm 9 February 2023, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @RobPeeters , de tv+decoder werkt met een V10, mits rechtstreeks bekabeld aangesloten op de modem.

Een modem wordt alléén vervangen als deze defect is.

 

Dank voor het antwoord. Ik kan de tv ontvanger juist niet bekabeld aansluiten. Daarom zou een TV+ box een optie zijn omdat deze op de wifi aangesloten kan worden. Alleen moet de wifi dan wel goed zijn.  Zou ik dan moeten werken met de superwifi punten? En werkt dit goed genoeg in combinatie met de V10? Een superwifipunt kan in bedraad aangesloten worden. Kan de andere draadloos aangesloten worden?

 

Ik ben benieuwd.

Hallo @RobPeeters zie onderstaande link met nadere uitleg:

De KPN TV+ Box aansluiten via wifi | KPN Community

Reputatie 6
Badge +8

De ITV+ ontvanger kan ook prima draadloos op de V10. KPN bied er alleen geen ondersteuning op als het niet werkt, dus verwacht telefonisch of via een storingsmonteur geen hulp hiervoor als het niet vlekkeloos werkt.

Maar ook al had je een KPN Box 12 en super wifi punten, dat is nog geen garantie op een goede werking.

Uiteindelijk is bekabeld het beste, als het draadloos toch niet werkt kun je altijd nog een betaalde servicemonteur bestellen en laten kijken of er misschien toch een kabel door een bestaande leiding/schacht getrokken kan worden.

Hier een v10 en (momenteel nog wegens test) een KPN TV+.

En die werkt via de wifi van de v10. Enige is dat ie dan (als het goed is automatisch) op de unicast streams omschakeld. Die hebben geen Dolby 5.1 geluid. Maar ik neem aan dat er bij die tweede tv geen Dolby set staat.

Je kan, in combinatie met de v10, de Super Wifi 2 punten aanschaffen. Via die werkt het wel met multicast (en Dolby 5.1) via wifi. De wifi van de v10 zelf is hierbij uit.