Vraag

Wifi Error in log KPN Box 12

  • 7 December 2022
  • 5 reacties
  • 221 keer bekeken

In de log file van mijn modem komt regelmatig deze error melding voor: A device failed to connect to SSID (38:BF:F8:C8:80:26) because it provided incorrect login information. Meestal zijn het meerdere regels op hetzelfde tijdstip voor verschillende apparaten die zijn aangesloten. Op de apparaten zelf merk ik niets, dus eigenlijk is er geen direct probleem, maar toch vraag ik me af waar die melding, vaak meerdere keren per dag, vandaan komt. De software versie van het modem is SGEJ1000060E


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +8

Hallo @Hanzelman, dat klinkt alsof een apparaat verbinding probeert te maken met je netwerk, maar niet de juiste inloggegevens heeft. Dit kan in je eigen huishouden zijn, maar ook daarbuiten. 

Wat ook mogelijk is, als je je netwerken hebt gesplitst, het 2,4 en 5ghz netwerk, dat het apparaat ook de andere netwerknaam herkend en hier verbinding mee probeert te maken. Je zou dan eens op de apparaten kunnen nagaan of ze mogelijk beide netwerken kennen en daar dan een van vergeten. 

Dank, de eerste optie lijkt me onwaarschijnlijk. Als ik de log bekijk dan zie ik ongeveer elke dag een stuk of 10 regels met MAC adressen van apparaten die ik herken en die in de regel normaal functioneren. Als de meldingen komen dan is dat voor alle apparaten op hetzelfde tijdstip. Soms komen de meldingen in de ochtend, soms in de avond. Ik kan er geen patroon in ontdekken. Sommige apparaten kunnen inderdaad zowel op de 2.4 als op de 5 GHZ verbinding maken, maar lang niet allemaal. Het blijft dus voor mij een raadsel.

Reputatie 5
Badge +8

Dankjewel voor de toelichting. Als je de apparaten herkent, kan je nog kijken of er inderdaad meerdere netwerken zijn opgeslagen als je het netwerk hebt gesplitst. Echter als het goed werkt, dan zou ik eigenlijk niks veranderen en het zo laten. 

In mijn logs zie ik dit ook. En mijn netwerk is niet echt stabiel te noemen. (De reden om in de logs te kijken)

 

Er zijn devices die voor langere tijd geen verbinding kunnen maken (op zn 5m van de router).

Ik vermoed zelf dat het door de superwifi punten komt. Maar ik kan de vinger nog niet echt op de zere plek leggen

Reputatie 5
Badge +8

Dat vermoeden kunnen we denk ik wel bevestigen of juist ontkrachten. 
Verdwijnen de vreemde meldingen in de logs als je de SuperWifi uitschakelt? Als dat zo is, dan raad ik je aan om Een schone installatie van SuperWifi punten te doen. 

Wat merk je verder aan je netwerk? Je noemt instabiel? Is het traag of valt het weg? En merk je dit ook met een bekabelde verbinding?
Voor de wifi kan je ook het volgende topic bekijken: Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi | KPN Community