Vraag

Wifi op Box 12 valt steeds weg, nieuwe Box 12 helpt niet

  • 27 February 2022
  • 23 reacties
  • 145 keer bekeken

Ik heb sinds vrijdag nieuwe modem v12 ik had het probleem met de v10 dat de wifi weg viel en weer op kwam medewerker van kpn zegt ik stuur je een nieuwe modem op misschien helpt dit nieuwe modem aangesloten precies nog het zelfde probleem. 
als ik mijn Experia wifi aansluit erbij valt me WiFi helemaal weg. 
wifi manager helpt niet die zegt alles in orde is  

groeten wesley. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Ik heb sinds vrijdag nieuwe modem v12 ik had het probleem met de v10 dat de wifi weg viel en weer op kwam medewerker van kpn zegt ik stuur je een nieuwe modem op misschien helpt dit nieuwe modem aangesloten precies nog het zelfde probleem. 
als ik mijn Experia wifi aansluit erbij valt me WiFi helemaal weg. 
wifi manager helpt niet die zegt alles in orde is  

groeten wesley. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als de WiFi weg gevallen is, werkt bekabeld internet dan nog wel?

Hoi @Wesleylee ,

Heb je koper of glas?

Staat het modem dicht bij een warmtebron?

Valt alleen wifi of ook bekabelde verbindingen weg?

Welke firmware staat op je box 12?

Al eens zowel de box 12 als experia wifi gereset?

Heb je een switch of DVS in je netwerk?

Als de WiFi weg gevallen is, werkt bekabeld internet dan nog wel?

Ja en nee valt ook soms weg. 

Hoi @Wesleylee ,

Heb je koper of glas?

Staat het modem dicht bij een warmtebron?

Valt alleen wifi of ook bekabelde verbindingen weg?

Welke firmware staat op je box 12?

Al eens zowel de box 12 als experia wifi gereset?

Heb je een switch of DVS in je netwerk?

Hoi Martijn,

 

ik heb glas. 

de modem staat bij in de meter kast. 
De verbinding valt soms bij beide weg. bekabeld en WiFi 

firmware SGEJ10000516

Ik heb de box gereset geen resultaat 

mij heb wel een switch er tussen zitten  

 

mvg wesley

 



 

Hoi @Wesleylee ,

Welk type switch is dat?

Zou je ook eens het glasvezelkastje 3min stroomloos willen maken en daarna het modem resetten?

Ook het ethernetkabeltje vervangen wil wel eens helpen.

Hoi @Wesleylee ,

Welk type switch is dat?

Zou je ook eens het glasvezelkastje 3min stroomloos willen maken en daarna het modem resetten?

Ook het ethernetkabeltje vervangen wil wel eens helpen.

Switch is van tp-link

Reputatie 7
Badge +24

 

Als de WiFi weg gevallen is, werkt bekabeld internet dan nog wel?

Ja en nee valt ook soms weg. 

Valt de bekabelde verbinding echt helemaal weg? Of alleen internet, maar kunt u dan nog wel op de KPN Box inloggen?

 

Als de WiFi weg gevallen is, werkt bekabeld internet dan nog wel?

Ja en nee valt ook soms weg. 

Valt de bekabelde verbinding echt helemaal weg? Of alleen internet, maar kunt u dan nog wel op de KPN Box inloggen?

Ja valt even weg en komt dan weer terug kan wel inloggen in de modem.  

Hoi @Wesleylee ,

Welk type switch is dat?

Zou je ook eens het glasvezelkastje 3min stroomloos willen maken en daarna het modem resetten?

Ook het ethernetkabeltje vervangen wil wel eens helpen.

Switch is van tp-link

Welk type nummer precies?Er zijn namelijk heel veel tp-link switches.

Badge +19

Heb je dit soort dingen in huis?

 

Heb je dit soort dingen in huis?

 

Nee die heb ik niet

Heb je dit soort dingen in huis

 

Nee die heb ik niet

TP-Link TL-SG105e - Switch

Reputatie 7
Badge +24

Valt de bekabelde verbinding echt helemaal weg? Of alleen internet, maar kunt u dan nog wel op de KPN Box inloggen?

Ja valt even weg en komt dan weer terug kan wel inloggen in de modem.  

Dus inloggen op het modem is nooit een probleem? Dan zou je zeggen dat het interne netwerk ok is. 

Badge +19

Even op een rijtje; je hebt de box 12 en daar heb je één experia wifi op aangesloten.  Direct op het modem of via de switch?

Reputatie 7
Badge +24

Op de pagina waar de firmware versie vermeld staat, daar staat ook de System Up Time.

Die is bij u heel kort? Wat doen de lampjes op de box?

TP-Link TL-SG105e - Switch

Kan je inloggen op die switch en kijken of IGMP Snooping aanstaat?Als dat niet zo is moet je die even aanzetten.

In deze handleiding zie je hoe dat moet in hoofdstuk 3.

manuals.coolblue.nl%2F0e%2Ftp-link-tl-sg10xe.pdf&usg=AOvVaw2jLc7Mvysv4fdPlNG_kGEt

Op de pagina waar de firmware versie vermeld staat, daar staat ook de System Up Time.

Die is bij u heel kort? Wat doen de lampjes op de box

 

wifi knippert de rest brand groen 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hmmm... u heeft wel een andere bootloader. 

Hmmm... u heeft wel een andere bootloader. 

misschien even deze storing afwachten 

 

De snelheid is nu zeer laag 

 

Hoi @Wesleylee . Speelt dit probleem nog steeds?