Beantwoord

Wifi valt uit op Box 12, kan ik die uitzetten en een ander accespoint gebruiken?

  • 23 November 2022
  • 6 reacties
  • 83 keer bekeken

De hele dag door valt de wifi (kort) uit op de V12b box.

Wie heeft ervaring met het uitzetten van de wifi op de V12 en het wifi laten verzorgen door een accesspoint?

 

gr. Harry

 

ps. alle bekabelde apparaten doen het perfect.

icon

Beste antwoord door GeSp 24 November 2022, 15:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Harry-1234 

 

Wat gebeurd er dan tijdens zo'n onderbreking, verliest een apparaat de WiFi verbinding of hou je wel verbinding met WiFi maar komt er geen data meer door?

Als je dat nog niet geprobeerd heb zou je eerst kunnen kijken of de WiFi manager het probleem kan oplossen: https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm

 

Maar je kan i.d.d. ook de WiFi op de Box 12 uitzetten en dan zelf je eigen accesspoint(s) gaan gebruiken, dat moet geen enkel probleem zijn.

Je kan dat allicht proberen, mocht je dan dezelfde onderbrekingen hebben dan ligt het eerder aan een verstoring van het WiFi signaal in jouw huis of omgeving en niet aan de Box 12 of het eigen AP.

Het is de wifi die kort onderbroken wordt. De wifi-led op de V12 gaat dan ook uit en/of knippert even. 

De wifi-manager heb ik gebruikt, maar die checkt vooral de snelheid en de signaalsterkte. Deze geeft ook aan dat e.e.a. oke is

De hele dag door valt de wifi (kort) uit op de V12b box.

Wie heeft ervaring met het uitzetten van de wifi op de V12 en het wifi laten verzorgen door een accesspoint?

 

gr. Harry

 

ps. alle bekabelde apparaten doen het perfect.

Hallo @Harry-1234 je kunt de wifi rustig uitzetten op de modem als je eigen AP’s gebruikt.

Houd er wèl rekening mee dat de GUI van de modem stroperig traag wordt als de wifi op de modem uit is.

Zet je de wifi weer aan loopt alles weer lekker vlot.

Reden: ik weet het niet, KPN misschien wel of anders werk aan de winkel voor KPN.

 

Reputatie 7
Badge +24

Houd er wèl rekening mee dat de GUI van de modem stroperig traag wordt als de wifi op de modem uit is.

Zet je de wifi weer aan loopt alles weer lekker vlot.

Reden: ik weet het niet, KPN misschien wel of anders werk aan de winkel voor KPN.

Het is de eerste keer dat ik daar van lees. Althans ... ik lees vaak zat dat de webinterface traag is. Maar dat het met het aan of uit staan van WiFi te maken heeft is nieuw voor mij.

Houd er wèl rekening mee dat de GUI van de modem stroperig traag wordt als de wifi op de modem uit is.

Zet je de wifi weer aan loopt alles weer lekker vlot.

Reden: ik weet het niet, KPN misschien wel of anders werk aan de winkel voor KPN.

Het is de eerste keer dat ik daar van lees. Althans ... ik lees vaak zat dat de webinterface traag is. Maar dat het met het aan of uit staan van WiFi te maken heeft is nieuw voor mij.

Hallo @Nick83 ik wist het ook niet, heb het ook van het forum en bij mij was het inderdaad de oplossing. Zo leren we dagelijks weer bij🙂