Beantwoord

Wifi wordt telkens onderbroken op box12

  • 15 February 2022
  • 31 reacties
  • 391 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een week of 2 wordt de wifi-verbinding regelmatig onderbroken. De lampjes op het modem (KPN12) zijn groen, maar dat van de wifi gaat ongeveer elke 40 seconden 2x achter elkaar uit en aan, de hele dag door. Ik heb al geprobeerd te resetten, de wifi-manager laten werken etc. Helaas zonder resultaat.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 February 2022, 18:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Hoi @WouterJaap . Welkom op het forum.

Wat een irritante storing. Werk je alleen met de box12 of heb je er ook versterkers op aangesloten? Heb je de box12 ook al een gereset? Zo niet, zou je dat eens willen proberen?

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

 

Reputatie 1

Dank, Erwin. Ik gebruik geen versterkers, het gaat alleen om de Box12. En dan ook alleen om het lampje van de Wifi daarop.  En ik heb al meermalen gereset. Helaas zonder resultaat.  Dus als er nog meer suggesties zijn, hou ik me aanbevolen.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil graag de lijn doormeten.

Reputatie 1

Ik heb mijn profiel aangevuld.

N.B. We hebben de box 12 nog maar kort. Een maand of twee. Maar in het begin had hij deze storing niet.

Fijn als je de lijn wilt doormeten. Groet!

Dank voor de informatie. Ik zie dat jouw Box12 nog oude firmware heeft.

Waarschijnlijk wordt het een stuk beter met de nieuwe firmware. Hoe krijg je die binnen? Door jouw box12 te resetten:

 

Handmatig je modem resetten

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

 

Reputatie 1

Dank voor je info, Erwin. Ik heb het modem wederom gereset. (Daar is een knopje voor, dus niet met een paperclip). Ook wederom zonder resultaat.

Je zegt dat je ziet dat mijn Box 12 nog oude firmware heeft.  Kan dit wel, met een Box 11 die ik in december nieuw heb gekregen? Zo ja, het lukt dus niet met resetten. Hoe nu verder?

Je moet echt even op zoek naar dat gaatje, @WouterJaap .  Dat is de makkelijkste manier om het ding écht te resetten. Op die manier gaat de box12 om de nieuwe firmware vragen bij onze servers. 

Reputatie 1

Ik heb het zojuist gedaan volgens jouw aanwijzingen (via dat gaatje met een paperclip). Helaas weer zonder gewenst resultaat. Het lampje van de wifi blijft iedere ongeveer 40 seconden 2x knipperen.

De reset is in ieder geval gelukt, @WouterJaap .  Ik zie dat je nu de laatste firmware hebt.

Hoe is het vandaag? Nog steeds aldoor uitval?

Reputatie 6
Badge +9

Sinds een week of 2 wordt de wifi-verbinding regelmatig onderbroken. De lampjes op het modem (KPN12) zijn groen, maar dat van de wifi gaat ongeveer elke 40 seconden 2x achter elkaar uit en aan, de hele dag door. Ik heb al geprobeerd te resetten, de wifi-manager laten werken etc. Helaas zonder resultaat.

Het is normaal dat het lampje van de wifi knippert !!!

Het is niet normaal als de wifi echter compleet wegvalt.

Is dat bij jou ook zo @WouterJaap ?

Reputatie 1

Erwin, helaas is de klacht onveranderd.

Tonymelony, dank. Fijn dat ik weet dat het geknipper van het wifi-lampje normaal is. Helaas valt de wifi wel telkens even weg, en dat is storend.,

Reputatie 1

Nu gaat KPN vannacht het netwerk hier in de buurt verbeteren. Dus wie-weet levert dat verlossing op.

Reputatie 6
Badge +9

@WouterJaap Kan jij eens inloggen in je modem met https://mijnmodem.kpn/2.0/gui/#/ 

Dan ga je naar My Modem / Maintenance / en Logs.

Maak daar eens een screenshot van :thinking:

Reputatie 1

Dank Tonymelony. Ik heb een paar maal geprobeerd in te loggen op mijnmodem.kpn. Volgens de instructies heb ik het Admin. Password uiterst secuur ingevoerd, maar ik krijg iedere keer de melding dat dit wachtwoord fout is.

@WouterJaap staat er misschien een tekentje in die je op verschillende manieren kunt interpreteren? 0=O of 5=S o.i.d. ?

Reputatie 1

Erwin, je had gelijk: ik had na het teken ^ geen spatie getoetst.

Afijn, nu heb ik een screenshot van mijn loggegevens. Hoe kan ik die verzenden naar jullie? Kopiëren en hier plakken?

Ik wil je graag even bellen, @WouterJaap .  Kan dat morgenmiddag?

Reputatie 1

Hoi Erwin, je kunt me morgenmiddag bellen, of dinsdag. 06-***. Alvast bedankt.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @WouterJaap , denk aan je privacy! Dit is een openbaar forum, iedereen ziet jouw 06-nummer!

Verwijder het nummer via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan “Bewerk". Dat kan tot één uur na plaatsing. Zet het nummer dan in jouw Forum profiel in het veld "Persoonlijke opmerkingen". Daar kan alleen KPN het zien.

Reputatie 1

Dank, Ruud. Niet aan gedacht. Wat moet iemand nou met mijn telefoonnummer? Gelukkig was het nummer al verwijderd door de Administrator.

Reputatie 7
Badge +21

Dat klopt @WouterJaap , die had ik gisteravond ook gewaarschuwd. Je moet zuinig zijn op je telefoonnummer, er zijn al genoeg klachten over ongewenste telefoontjes, spam en wangiri fraude.

Het staat daarom ook in de Community huisregels: Jouw privacy is belangrijk!

Reputatie 1

Dank je!

Groeten.  WouterJaap

Excuus, @WouterJaap . Vandaag lukt mij niet. Kan ik morgen rond het middaguur even bellen?

Reputatie 1

Ja, is prima.

Leuk je even gesproken te hebben, @WouterJaap .

Jouw Box12 staat in de meterkast. Daar hangen flink wat apparaten omheen. Het zou kunnen dat de Box12 moeite heeft om het wifi signaal goed door geven.

We hebben afgesproken dat je wat gaat experimenteren met de positie van de Box12.

Verder wil ik jou wijzen op deze android app:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=en&gl=US

Hiermee kun je de wifi situatie in jouw woning in kaart brengen.  Stel nou dat de buren op dezelfde frequentie zitten als jij kan dit ook voor vervelende storingen zorgen.

De oplossing is dan om een leeg of weinig gebruikt kanaal te kiezen.  

Als je bent ingelogd in het modem ( we hebben hierboven besproken hoe je dat kunt doen) klik je in het eerste scherm op wifi:

 

Vervolgens kun je hieronder dan proberen om het kanaal aan te passen:

Â