Beantwoord

Kan niet meer bellen/horen zonder koptelefoon/oortjes

  • 27 May 2015
  • 20 reacties
  • 130548 keer bekeken

Beste,

Sinds vanochtend kan ik niet meer bellen zonder koptelefoon/oortjes of iets horen zonder het gebruik van oortjes. Ik heb mijn iPhone 6 opnieuw gestart, ingangen proberen schoon te maken, oortjes vaker in/uit gestoken, helaas heb ik nergens baat bij gehad.

Hoe los ik dit probleem op?

Groet.

Admin: titel aangepast voor de volledigheid

icon

Beste antwoord door Shannon2001 7 February 2017, 16:49

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Als je je volume omhoog en naar beneden doet, geeft de iPhone dan aan dat er hoofdtelefoons zijn aangesloten? 

Je kan proberen om de aansluiting schoon te maken met een wattenstaafje of door er in te blazen. Als er vuil in zat, zal dit er nu uit zijn, en zal de hoofdtelefoon het doen wanneer je deze aansluit en als het goed is ook de speaker wanneer je de hoofdtelefoon ontkoppelt.

Robin

Robin,

Ja, hij geeft aan dat er hoofdtelefoons zijn aangesloten als ik aan het volume knopje zit, zowel met als zonder koptelefoon geeft hij dit aan.

Helaas geen baat bij gehad, wilt het alsnog niet doen. Er kwam wel een beetje viezigheid uit, maar hij doet het nog steeds niet.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Erg apart! Dit heb ik nog wel gevonden. Er zijn op verschillende fora mensen die het hebben opgelost door via Instellingen > Accessibility > Incoming Calls de standaard op Speaker hebben gezet, vervolgens het volume hebben aangepast en deze op Headphone gezet.

 

Robin

Robin,

Dank voor je advies. Mijn instellingen staan in het Nederlands en kan het 1, 2, 3 niet vinden. Wat bedoel je precies?

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Ik heb zelf geen iPhone maar ik denk dat het te vinden is onder instellingen > algemeen > toegankelijkheid

Robin

Hoi,

Bij toegankelijkheid zie ik die instellingen of keuzes niet staan. Vreemd. Zeer irritant probleem.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Sorry! Dit is volgensmij alleen bij de oudere versies.

Misschien dat een webcare medewerker je nog kan helpen. Deze zal vandaag/morgen wel reageren op dit topic.

Robin
Of loop even binnen bij een Apple store. Die kunnen je vast ook helpen hiermee.

Reputatie 7
Badge +30
Hallo Bilalbourrich,

Welkom op het forum! Heel jammer dat je nu niet kunt bellen zonder oortjes. Ik zie dat de heren je al een eind op weg geholpen hebben, bedankt Robin en Peter! Je zou ook bij de KPN winkel langs kunnen gaan om je toestel ter reparatie aan te bieden. 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel deze gerust!

hoi, ik heb dit probleem nu 2 keer gehad. de eerste keer ging het van zelf weer weg, en de tweede keer heb ik wat contactvloeistof gedaan op het deel van je oortjes dat in je telefoon gaat. het was meteen over, na wat in en uit trekken van mijn oortjes. Dus dat zou je nog kunnen proberen. succes!
@Bente622001
Het is uiteraard leuk/ aardig dat je de TS wilt helpen, maar heb je gezien hoe oud het topic is?:) Zou kunnen dat er al een oplossing is.
Badge
Hallo,
Weet niet of je probleem al is opgelost.

De Iphone koptelefoon aansluiting heeft 3 a 4 bolletjes in de aansluiting.
Dit kan je zien door even met een zaklamp erin te schijnen.
Dan kan je als het goed is zien welk bolletje vast blijft zitten.
Even met een paperclip of ander klein pinnetje proberen het bolletje los te halen welke blijft hangen.
Wees uiteraard wel voorzichtig :)
mvg
Ik weet dat dit bericht best lang geleden is maar dit is voor de mensen waarbij het na deze stappen nog steeds niet is gelukt.

Ik had dit probleem letterlijk net nog en wat ik deed was de oortjes gewoon in de telefoon laten en hem daarna opnieuw opstarten door de uit-knop en home knop tegelijk in te drukken. Daarna toen hij weer aan was heb ik de oortjes eruit gehaald en hij deed t weer :$

Ik heb iets gedaan dat voor mij werkte.
Ga naar instellingen ga dan je ringtone luisteren (want dat kan namelijk wel) en dan zet je het geluid even harder of zachter en dan doet je telefoon het weer;)
Reputatie 7
Badge +25
Hoi Shannon, welkom op het forum. Top dat je het deelt. Het kan best zo zijn dat je hier veel mensen mee helpt! 🙂

Blijft het nu goed? Of moet je die truc vaker uitvoeren?
Ik heb dit maar een keer hoeven doen en nu blijft hij gewoon werken. Dus het is een hele fijne truc.
Reputatie 7
Badge +25
Te gek. Dan markeer ik 'm al beste antwoord. 🙂
Ik heb iets gedaan dat voor mij werkte.
Ga naar instellingen ga dan je ringtone luisteren (want dat kan namelijk wel) en dan zet je het geluid even harder of zachter en dan doet je telefoon het weer;)
Bij mijn huawei p9lite had ik dit probleem ook. De oplossing voor mij was niet van hierboven, want dat hielp niet. Ik heb de mobiel aan de achterkant open gemaakt en daarna de binnenkant opengeschroefd(bovenste deel bij de jack(mic.) ingang.) Hier onder zit de connectie van de jack ingang deze heb ik losgekoppeld en alles weer dicht geschroefd. Voordeel alles doet het. Nadeel behalve je koptelefoon.
Ook ik had dit probleem gisteren. Alle forums gelezen wat te doen!
Heb iPhone 6 plus en kon alleen nog maar bellen en gebeld worden met koptelefoon.
Opnieuw opstarten helpte niet, met een wattenstaafje reinigen ook niet.
Tot dat mijn partner met het idee kwam om het schoon te blazen met compressor, en jawel hoor .........hij doet het weer als vanouds.☺️
Reputatie 7
Badge +30
Nice, @Tipsentruuks! Fijn dat je het even laat weten! 🙂

Reageer