Beantwoord

09092030413: oplichters. Kan KPN hier iets aan doen?

  • 7 May 2022
  • 7 reacties
  • 1825 keer bekeken

Helaas ruim 5 min aan de lijn gebleven rond een nep prijzen actie van Albert Heijn
Achteraf gevonden zijn oplichters, proberen lang gesprek á 1,- per min. dus wees gewaarschuwd trap er niet in.
Nummer geblokkeerd en spam gemeld en via dit forum nogmaals gemeld.
KPN: idee? Kunnen dergelijke nummers bij jullie preventief afgevoerd?
Waarvoor dank ongetwijfeld mede namens velen.

 

icon

Beste antwoord door wjb 7 May 2022, 10:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Advies: Blokkeer 0906, 0909 en 18xx nummers.

Voor jouw vaste telefoon kan je dat via MijnKPN doen.

 

Voor mobiele telefonie moet je daarvoor klantenservice bellen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Leven in balans, welkom! Wat balen, zeg! Wij blokkeren deze nummers niet automatisch, maar jij kunt dit inderdaad wel zelf (laten) doen. 

Dankjewel Marcia mooi dat dit kan.
Ik werd niet gebeld maar het ging met doorschakelen via een button op Whatsapp bericht, waarbij je dus geen nummer te zien krijgt. Pas achteraf, bij de lijst van wat je gebeld hebt.
Hoe dan ook die nummers ga ik allemaal blokkeren.
Dank, vriendelijke groet!

Reputatie 7

Ik werd niet gebeld maar het ging met doorschakelen via een button op Whatsapp bericht, waarbij je dus geen nummer te zien krijgt. 

Gebeurde dit dan niet op jouw vaste telefoonaansluiting maar op een mobiele telefoon?

 

Ik hoop dat KPN binnenkort ook eens met de mogelijkheid gaat komen dat je via MijnKPN 0900, 0906, 0909 en 18xx nummers op een mobiel abonnement kunt blokkeren.

De concurrent biedt dergelijke functionaliteit al jaren.

 

Ja, gebeurde op mijn mobiel!

 

Reputatie 7

Ja, gebeurde op mijn mobiel!

Heb je al contact opgenomen met klantenservice om de 0900, 0906, 0909 en 18xx nummers te laten blokkeren?

Ja, behalve 0900 want daarbij zit (oa?) juridisch loket