E-mail ontvangen, maar vertrouw het niet

  • 6 June 2022
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik kreeg een mail. Juist bij KPN wat vind je er van ?

niet tevreden .

werkt alles ok ?

niet, we kijken het na met onze manager.

klopt, internet komt traag binnen omdat er nog een rekening openstaat.

u wordt doorgestuurd naar iDeal.

alarmbel, wat is dit ?

zelfs in moeten loggen en per sms code gekregen.

Ik heb geen achterstand.

wat is hier juist ?

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Lijkt mij Phishing. Niet op reageren maar melden bij het Abuse team van KPN via abuse@kpn.com . Dit is geen werkwijze van KPN.

Hallo @Jeanny en Jos is de afzender van de mail …..@kpn.com? zo ja, dan is de mail legitiem, zo nee, dan is het een nepmail.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jeanny en Jos is de afzender van de mail …..@kpn.com? zo ja, dan is de mail legitiem

---

@JanD Hoeft niet zo te zijn. Ik kreeg gisteren een afpersingsmail met als afzender mijn eigen mailadres…

Reputatie 4
Badge +3

Ik kreeg een mail. Juist bij KPN wat vind je er van ?

niet tevreden .

werkt alles ok ?

niet, we kijken het na met onze manager.

klopt, internet komt traag binnen omdat er nog een rekening openstaat.

u wordt doorgestuurd naar iDeal.

alarmbel, wat is dit ?

zelfs in moeten loggen en per sms code gekregen.

Ik heb geen achterstand.

wat is hier juist ?

 

 

Hoogstwaarschijnlijk (vrijwel zeker) phishing. Heb je ingelogd bij MijnKPN? Dan raad ik je aan direct je wachtwoord te veranderen.

Bericht gestuurd naar abuse@kpn.com

nu afwachten.

wachtwoord ga ik nu wijzigen

bedankt alvast, allemaal

Reputatie 7

Welkom op het forum @Jeanny en Jos, dat klinkt als een gekke mail. Ik heb te weinig context om er een oordeel over te kunnen geven of het phishing is of iets anders, maar Abuse zal jou dat ook vertellen. Heb je daar al meer over gehoord?