Beantwoord

Extra kosten door online aankopen bij Kids sim

  • 31 December 2021
  • 11 reacties
  • 277 keer bekeken

Ik heb voor mijn zoon een kpn kids Sim Abonnement afgesloten in de kpn winkel in Uden! 
daar was ik blij mee want dan zou ik niet voor onverwachte kosten komen te staan! Nu staat er in mijn kpn ineens dat hij extra kosten heeft gemaakt maar liefst 294,26 euro!! 
hoppa daar gaat m’n zorg bonus 😖 

 

Nu las ik ergens online dat je in app aankopen zelf nog moet blokkeren! 
Noet ik ook nog online aankopen blokkeren, mijn zoon is zich van geen kwaad bewust, en ik lees dat er meer slachtoffertjes vallen! 
wellicht een verbeterpunt dat wanneer jullie een abonnement aanprijzen je dit erbij verteld! 

deze manier van betalen is niet tastbaar voor kinderen! In ieder geval de voor de mijne niet! 
 

is er een mogelijkheid om deze kosten terug te draaien? Als het nu 10 euro was maar bijna 300 dammn dat is echt een zware tegenvaller 

 

groet Helga
 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 January 2022, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Helgasenders, van harte welkom op ons forum! Wat rot dat je ineens verrast wordt door deze onverwachte kosten op de Kids Sim van jouw zoon. Ik begrijp dat je ervan uit bent gegaan dat er helemaal geen extra kosten gemaakt kunnen worden met een Kids Sim. Onverwachte kosten zijn nooit fijn, maar dit maakt het extra zuur kan ik me goed voorstellen.

Op onze website staan de voorwaarden en uitleg over de Kids Sim vermeld. We geven onder andere aan dat services zoals de Google Play Store en Apple App Store niet automatisch worden geblokkeerd. Hier kunnen (betaalde) apps nog gedownload worden. Houd dit zelf in de gaten om eventuele onverwachte kosten te voorkomen. Via MijnKPN heb je altijd inzicht in het verbruik van je kind. Kids Sim is één van de voordelen van KPN Hussel. 
Ook voor het versturen van een SMS vanuit Nederland naar een internationaal nummer of het bellen of gebeld worden buiten de EU worden extra kosten berekend: hierin verschilt een Kids Sim niet van een regulier mobiel abonnement. 

Ik vind het jammer om te horen dat dit niet duidelijk was en dankjewel voor deze feedback, dat neem ik zeker mee. Als het een aankoop via een appstore (Play Store) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is. Zie deze pagina voor meer informatie. Als je er niet uit komt of als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Bovenstaande is inmiddels duidelijk en aangepast! Ook via kpn klantenservice is zijn nummer voor online aankopen geblokkeerd! 
ik vraag me wel af waarom dat niet word aangeboden bij de aanschaf van een kids Sim?? Ik kom tenslotte niet voor niets naar de kpn winkel! 
het is ook niet dat jullie hier extra geld aan verdienen maar juist de app ontwikkelaars! 
mijn inziens een kleine moeite om deze service bij aanschaf aan te bieden! 

Wat gebeurd is is gebeurd en zoals besproken met kpn onomkeerbaar, kosten zijn gemaakt! 
maar ik vind het wel een tekortkoming van jullie dat het niet meteen aangeboden word! Of op z’n minst dat het vermeld word bij aanschaf! 
Ik herinner me nog dat ik vroeg aan de verkoper! Dus 15 euro per maand zonder onverwachte uitgave??? Ja zonder extra kosten was het antwoord! 
dat is dus niet helemaal correct!

want ik heb een rekening op staan van bijna 300 euro

helaas…

Reputatie 7
Badge +19

@Helgasenders Ik vind het rot dat het zo gelopen is. We kunnen en mogen aankopen niet automatisch blokkeren, dat is het lastige. Ik snap wel dat je dit liever meteen in de winkel gehoord had, aangezien je naar de KPN winkel geweest bent toen je besteld hebt. Ik ben niet bij het gesprek geweest dus het is lastig oordelen voor mij, maar ik begrijp je punt heel goed. Dankjewel dat je de moeite neemt om ons deze feedback terug te geven.

Het is voor nu waarschijnlijk mosterd na de maaltijd is, maar toch een tip voor in de toekomst; je kan in MijnKPN ten aller tijde inzien of er extra kosten gemaakt worden op een van de mobiele nummer die je aan jouw KPN ID gekoppeld hebt.

Het is zeker mosterd na de maaltijd! 
 


Ik had het ook niet over automatisch aanbieden naar over het bespreken van de mogelijkheid daarvan! 
Ik ben op de hoogte van mijn kpn, maar daar kijk ik niet wekelijks op! Zo af en toe! 
helaas had ik dat maarcdagelijks gedaan! 
maar aangezien ik ook nog een vaste baan , gezin en huishouden heb ben ik daar niet dagelijks aan toe  gekomen! 
Tenslotte ging ik er vol overtuiging van uit dat er geen extra kosten bij zouden komen!

Hier precies het zelfde verhaal! Alleen dan 2 x zo'n dure factuur. 

Ook naar de winkel gegaan om alles goed te regelen. 

Er Was een aanbieding met abonnement voor een Google nest. Na de maand zou het abonnement verlaagd worden door de winkel..... dat zijn ze dus vergeten. Factuur  van bijna 300 euro! 

Half jaar later zit mijn dochter aankopen te doen,waarvoor ik nadrukkelijk gevraagd heb bij de winkel of het geblokkeerd was. Ja hoor dat was geblokt, nou nee dus. 

Gevolg weer een factuur van ruim 300 euro! 

Het was een duur jaar, mijn abonnement loopt bijna af en zit mij nu te oriënteren voor andere abonnementen. 

 

 

Reputatie 7

We kunnen en mogen aankopen niet automatisch blokkeren, dat is het lastige.

@Alexandra, Waarom zou dit niet mogen?

Heb je een verwijzing naar een artikel waarin die verplichting beschreven staat?

Persoonlijk geloof ik hier helemaal niets van.

Ik ga altijd naar een winkel.

ik heb specifiek gevraagd of alles geblokt was. en ze bevestigen dit dan mag ik er toch van uit gaan dat het goed geregeld is? Of het personeel is niet goed op de hoogte van de contracten. 

Voor mij is het nu klaar volgend jaar opzoek naar een andere provider. Al jaren een kpn abonnement maar dit soort grapjes ( in combi met de relatief hoge kosten) is voor mij de druppel.

 

Beste oost-visser , ik heb klantenservice gebeld zei hebben alle online aan kopen voor zoon per direct geblokkeerd en de een deel van de rekening afgehaald !! 
 

maar het is te gek dat kinderen voor 300 euro kunnen shoppen 🫣 zonder waarschuwing daarvoor! Ze hadden dat gewoon meteen kunnen blokkeren 

 

succes Helga 

Bedankt, dan ga ik de klantenservice ook weer bellen.

Bedankt voor de tip, fijn weekend

Reputatie 7

Ze hadden dat gewoon meteen kunnen blokkeren 

Dat ben ik volkomen met je eens.

Ik pleit er ook voor dat het betalen via de factuur standaard geblokkeerd is en dat je als abonnee zelf aan moet geven als je wel via de factuur wilt kunnen betalen. Dus geen opt-out zoals nu maar een opt-in. Ik heb dit signaal overigens ook bij de politiek neergelegd in de hoop dat dit een richtlijn zal gaan worden.

Bedankt, dan ga ik de klantenservice ook weer bellen.

Bedankt voor de tip, fijn weekend

🤞🏼 succes