Beantwoord

F-Secure blokkeert ABN Amro website, wat nu?

  • 22 June 2022
  • 6 reacties
  • 211 keer bekeken

Sinds een paar dagen blokkeert F-Secure de ABNAmro website. Ik gebruik Firefox als browser. Hoe moet ik dat oplossen?

gijsjo

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door PeterG 22 June 2022, 18:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi,

 

Ik ben gisteravond bij mijn vader geweest, die van XS4ALL automagisch naar KPN is gegaan, met ook KPN Veilig nu, en krijgt precies hetzelfde, met Rabo Telebankieren. 

Geprobeerd:

Add in verwijderd, en opnieuw toegevoegd, helaas...

De sites die geblokkeerd worden, als vertrouwd toegevoegd aan het filter (dit werkte bijvoorbeeld wel voor Facebook, die ook ineens werd tegen gehouden), helaas…. Ja, eerst kon je helemaal niet inloggen, daarna kwam je een stap verder, en dan daarna als je wilt inloggen worden er weer scripts tegengehouden

De bankier beveiliging uitgezet, het tegenhouden van scripts uitgezet, etc….

IPv6 Uitgezet (zag ergens dat dat ook een reden kon zijn), helaas….

 

Het werkt alleen, als je de add in uitzet / verwijdert uit firefox. Maar ja, dan krijg je dus wel een melding vanuit de app dat je niet optimaal beveiligd bent, en klopt natuurlijk ook.

Ik zie dat deze problemen al langer spelen, vreemd dat tot een paar weken geleden (jarenlange klant bij Xs4ALL) dit niet speelde….

Ik lees meldingen van dit probleem mbt verschillende banken en verschillende browsers. Het lijkt erop dat F-secure (weer) problemen heeft met bankensites. Het lijkt zich sinds enkele dagen weer voor te doen.

Op dit moment:

Schakel F-secure uit als je de banksite wilt openen.

Er is überhaupt al een beveiliging op het netwerk van kpn, in het OS van je laptop én de gebruikte browser.

Inderdaad. Sinds enkele dagen is de inlogsite van abnamro geblokkeerd door kpn veilig bij Firefox . Via EDGE geen probleem.

Zie gerelateerd onderwerp:

F-secure blokkeert diverse banken met internetbankieren sinds 17 juni in Firefox

 

RudolfV1 geeft de oplossing voor het probleem.

Ik gebruik voor mijn bank- en andere financiële zaken de veilige browser van KPNVeilig en werkt gewoon goed.

 

Zie gerelateerd onderwerp:

F-secure blokkeert diverse banken met internetbankieren sinds 17 juni in Firefox

 

RudolfV1 geeft de oplossing voor het probleem.

Voor wie niet zoeken wil naar dat topic

Â