Vraag

F-secure blokkeert diverse banken met internetbankieren sinds 17 juni in Firefox

  • 22 June 2022
  • 4 reacties
  • 228 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds 17 juni blokkeert F-secure iedere bankwebsite als ik wil internetbankieren in Firefox. Met Chrome en Edge werkt het wel ( de extensie wordt toegevoegd), krijg de groene omranding en geen melding van blokkering. Werk nog met Windows 7 dat zowel door F-secure als door Firefox wordt ondersteund. De extensie voor Firefox kon niet worden toegevoegd. Wel lukte dit met de link https://download.sp.f-secure.com/online-safety/fs_firefox_https.xpi te openen,  maar dan bleven de bankenwebsites geblokkeerd. Plotseling op 20 juni na weer een poging met installeren van F-secure en bovengenoemde  link voor de extensie te downloaden in Firefox, bleken alle bankwebsites die ik probeerde weer toegankelijk. Kennelijk is de fout op stllle wijze hersteld zonder daar ook maar enige ruchtbaarheid aan te geven. Wat ik de betrokken partijen nogal kwalijk neem. Nu weet ik nog niet wat er heeft gespeeld. Deze informatie is ook bedoeld voor gijsjo, met ABNAMRO blokkade.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Bedankt voor deze nuttige info. Ik heb de Firefox-extensie via de opgegeven link aan Firefox toegevoegd en daarna was de ABNAmro website weer helemaal beschikbaar. Bij mij gaat het ook om Windows 7.

Bedankt voor deze nuttige info. Ik heb de Firefox-extensie via de opgegeven link aan Firefox toegevoegd en daarna was de ABNAmro website weer helemaal beschikbaar. Bij mij gaat het ook om Windows 7.

Hallo @gijsjo Windows 7 moet je niet meer willen gebruiken, wordt al 2 ½ jaar niet meer ondersteund door Microsoft met alle risico's van dien, zeker bij gevoelige  zaken als bankieren.

 

Valt wel mee @JanD. Ik krijg nog regelmatig updates van Microsoft. FSecure ondersteunt het ook nog. Bovendien heeft bankieren op pc dubbele beveiliging via mijn telefoon. Mijn desktop is te duur om zomaar op te geven.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @RudolfV1 en @gijsjo, wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan liepen. We kregen meer meldingen en hebben dit intern doorgezet. Het zou niet moeten gebeuren natuurlijk. Fijn om te lezen dat het nu in ieder geval opgelost is!