Vraag

Firefox extensie KPN veilig geeft problemen

  • 24 May 2022
  • 9 reacties
  • 671 keer bekeken

Als ik mijn computer opstart krijg ik de melding dat ik de browserextensie moet instellen om veilig te kunnen bankieren met Firefox, mijn standaard browser. Maar als ik klik op de knop “instellen” krijg ik een leeg veld op https://download.sp.f-secure.com/online-safety/fs_firefox_https.xpi .

Als ik zoek op MijnKPN krijg ik alleen reclameteksten voor veilig internetten, nergens een telefoonnummer te vinden. Als ik de helpdesk van XS4ALL bel krijg ik eerst een enorme riedel dat alle info online te vinden zou zijn.

Van KPN kan ik nergens een telefoonnummer vinden.

Overwegen jullie ook over te stappen naar Freedom Internet?

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jasper Jacobs, welkom op het KPN Forum!

In Firefox zou je ook de KPN Veilig browserextensie moeten kunnen gebruiken. Als je naar de KPN Veilig beheerpagina gaat, lukt het dan wel om de browserextensie te downloaden?

Kom je er niet uit? Bel dan even met de XS4ALL klantenservice: 020 398 76 66.

Mijn F-secure Key, wachtwoordmanager, is zomaar van mijn computer verdwenen. Die had ik inclusief bij XS4ALL. Bij Kpn kan ik nergens een wachtwoordmanager vinden. Is die niet meer inclusief?

Reputatie 7
Badge +17

Bij KPN krijg je geen wachtwoord manager bij KPN Veilig, nee.

Hoe kom ik dan aan een wachtwoordmanager? Ik heb een wachtwoordmanager inclusief bij XS4ALL dus recht op een wachtwoordmanager bij de nieuwe eigenaar KPN.

Reputatie 7
Badge +17

We hebben geen Wachtwoordmanager, @Jasper Jacobs. Ik kan je deze dus ook niet aanbieden.

Als het goed is heb je voor de omzetting naar de KPN techniek een informatieboekje gehad. Hierin staat precies wat er voor jou verandert bij de omzetting. Het wegvallen van de Wachtwoordmanager staat hier ongetwijfeld in. 

Reputatie 1
Badge

Heeft dit soort problemen soms te maken met de transitie van XS4all naar KPN?

Want het probleem dat @Jasper Jacobs beschrijft, ervaar ik ook als ik de extensie voor Firefox op een laptop probeer in te stellen/installeren.

Waar kan je overigens instellen welke apparaten je wilt voorzien (of verwijderen) in antivirus software pakket?

Bij XS4all was e.e.a overzichtelijker geregeld dan hier nu bij KPN, maar dat is mijn ervaring/mening.

Reputatie 1
Badge

@Jasper Jacobs, wat bedoel je precies met wachtwoord manager? ik weet dat Firefox ook een gratis extensie ter beschikking stelt om wachtwoorden te genereren zoals ‘random password generator’. Persoonlijk ben ik meer voorstander van login gegevens bewaren op bijvoorbeeld USB media. Het is dan alleen kopiëren en plakken, niemand die zo snel af zal kijken. En zelfs met een keylogger zijn wachtwoorden  op die manier moeilijk te vinden, omdat je alleen ‘ctrl + c’ en ‘ctrl + v’ gebruikt voor het kopiëren en plakken van login gegevens. Verder raak je de login gegevens op USB media ook niet zo snel kwijt. Als je geen extensie voor wachtwoorden wilt gebruiken, kan je Firefox ook zelf veilige wachtwoorden laten genereren en/of bewaren. Hopelijk voegt mijn verhaal iets toe aan wat je zoekt.

Reputatie 1
Badge

@Denise_ , in mijn KPN account overzicht staat geen (klikbare) link naar KPN Veilig. In een eerder bericht dat je postte zag ik de naam staan en zo kwam ik pas in mijn account bij de console van F-Secure AV. Persoonlijk ervaar ik dit als verwarrend, want het lijkt zo alsof ik geen machines kan toevoegen/verwijderen.

Kan dit worden verholpen?

Reputatie 7
Badge +17

Of dit met de omzetting naar de KPN techniek te maken heeft, weet ik niet @kpnusrnl. Het zou gewoon moeten werken. We zijn signalen nu aan het verzamelen. Hopelijk hebben we snel meer duidelijkheid.

 

@Denise_, in mijn KPN account overzicht staat geen (klikbare) link naar KPN Veilig. In een eerder bericht dat je postte zag ik de naam staan en zo kwam ik pas in mijn account bij de console van F-Secure AV. Persoonlijk ervaar ik dit als verwarrend, want het lijkt zo alsof ik geen machines kan toevoegen/verwijderen.

Kan dit worden verholpen?

Wat bedoel je hier precies mee?