Beantwoord

Firefox weigert browserextensie van F-secure te installeren

  • 18 March 2022
  • 52 reacties
  • 3959 keer bekeken

Wat is hieraan te doen?

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 March 2022, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

52 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Is in het Engels.

 

https://community.f-secure.com/safe-en/kb/articles/9259-browsing-protection-extension-is-currently-not-available-for-mozilla-firefox

 

Reputatie 2

Dank voor jullie reactie Paul en Peter, ik ben weer opgelucht:)

@JohanKrab

Wat versta jij onder “opfrissen”. Ik werk met de laatste versie van Firefox 98.0.1 (64bit) en die blijft gewoon de weigering geven, zoals elders ook al gemeld.

Opfrissen is een optie in Firefox om (soms) problemen te verhelpen.
(Zie “Help” en dan “Meer probleemoploss…..”)
Heb ik uitgevoerd, maar het helpt niet !

 

Tip:  Eerst goed lezen voordat je “opfrissen” uitvoert.

Dank @Paul.K .  Het lijkt er dus op dat er iets aan hun kant misgaat. (KPN Veilig is F-secure) .  We zullen moeten afwachten wat de oplossing gaat zijn.

Reputatie 1
Badge

Hoe kan ik veilig doorgaan met alles?

@Amme

Je hebt al de beveiliging van Microsoft (Windows) én de beveiling in Firefox zelf. Dat moet al voldoende zijn. Ik zie tegenwoordig het nut niet voor zo'n programma. En bij de providers is het internet ook niet direct een '’open riool'’ natuurlijk.

Hopelijk heb je het updaten van Firefox op automatisch. Dan ben je gewoon goed beveiligd. Huidige versie Firefox 98.0.1

Natuurlijk heb je gelijk Peter, maar het geeft toch een prettig gevoel als je dat groene randje wel ziet verschijnen.

Dat je een extra beveiliging als Avast, Norton, F-secure of een ander nodig hebt is wat mij betreft fake news anno 2022. 😁

Dat je een extra beveiliging als Avast, Norton, F-secure of een ander nodig hebt is wat mij betreft fake news anno 2022. 😁

F-Secure bevat ook een wat betere bescherming voor phishingsites als de standaard ingebouwde virus beveiliging van MS.

Ikzelf gebruik hem ook niet, maar ik ben toch blij dat een aantal ouderen die ik ken, wel internetten met F-Secure,

Zo fake is het allemaal niet.

Reputatie 4
Badge +4

Hier werkt het weer.

Klik op kpn veilig icoontje bij de klok en klik dan op
 

Dan op

Dan scroll een beetje naar beneden naar Browserextensies

Klik op de groene knop
 

Dan op toevoegen

Klik op Accepteren blauwe knop in je browser.
 

Klik op ok
 

Klik op Oke.

Dan moet het weer werken ik heb de groen gekleurde rand weer om de browser heen.



 

“Icoontje bij de klok”  ???   :-)
Hier werkt het nog steeds NIET !!

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb zelf win 11 op de pc. Daar staat bij de klok een groen schildje van kpn veilig.

Heb je wel op accepteren gedrukt. Dat was ik de 1e keer vergeten toen lukte het bij mij ook niet. 

Deze komt in de browser te staan (webpagina)

Bij mij werkt het nu ook.
Maar ….  nadat ik in Firefox de Cookies van F-secure heb verwijderd.
En vele andere stinkende cookies  :-)

(O, ja.  En de gebufferde webinhoud.)

Bij mij werkt het nu ook.
Maar ….  nadat ik in Firefox de Cookies van F-secure heb verwijderd.
En vele andere stinkende cookies  :-)

(O, ja.  En de gebufferde webinhoud.)

 

Dit werkte, bedankt!

Werkt nog steeds niet met win11 en firefox. Wel met edge.

firefox vewijderd en opnieuw geinstalleerd evenals kpn veilig verwijderd en opnieuw geinstalleerd. geen resultaat. Kpn veilig vraagt om extensie voor firefox te installeren en dan opend firefox maar verder gebeurd er niets meer ook geen aanduiding bij de geinstalleerde extensie's .

 

@oldschool : als ik de ondersteuningsvoorwaarden er bij pak zie ik niet dat Windows 11 al ondersteund wordt. Misschien dat daar dan nog een conflict in combinatie met firefox is?

Kun je firefox ook in compatibiliteits modus uitvoeren? (en dan een lager OS kiezen)

 

Dank voor antwoord: echter het heeft allemaal goed gedraaid op win11 maar na updates van firefox werkte het niet meer goed geen veilig bankieren banner  van daar de nieuwe installatie van zowel firefox als kpn veilig. m.i. heeft dat niet met compatibiliteit te maken.

Heb je voor mij de exacte specs:  Welke versie van firefox draai jij op welke versie van windows 11?  Alle info is welkom. 

Firefox versie 100 64 bit

Win11 versie 21H2 buildsyst. 22000.675

instal d.d. 24-10-2021

alle  geupdate.

Wat een puinhoop! ik zie het probleem al een maand spelen en geen oplossing. Sinds de gedwongen overgang van XS4ALL naar KPN ben ik alleen maar een boel tijd kwijt om de overgang te regelen. 45 minuten telefonisch in de wacht en nog geen reactie.

Als aanvulling op laatste antwoord van mij: Het werkt allemaal wel met win10 en firefox ook de groene banner van veilig bankieren…..

Op deze vragen : “Welke versie van firefox draai jij op welke versie van windows 11?  Alle info is welkom” heb ik geen antwoord. Hoe kom ik zoiets te weten? En vóór de overgang naar KPN werkte het gewoon en hoefde ik geen internet-expert te zijn.

Verbaasd mij dat het nu al heel lang stil is over dit onderwerp er lijkt dus niets met de klachten gedaan te worden…...

Reputatie 7
Badge +20

@oldschool, het werkt dus nog steeds niet? 

Heb je voor mij de exacte specs:  Welke versie van firefox draai jij op welke versie van windows 11?  Alle info is welkom. 

En zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je, ga ik ook melding voor jou maken. 

Heeft Erwin al een keer gevraagd. Zie eerder

 Probleem is nog steeds niet opgelost…..

Reputatie 2

hier ook niet, is al eerder gemeld. ik mis xs4all ontzettend 😪

Excuses, @oldschool . Ik heb hier intern melding van gemaakt maar helaas nog geen reactie.

Als je op zeker wilt spelen zou ik voorlopig chrome gebruiken.