Vraag

Firefox weigert externe links vanwege KPN Veilig

  • 10 March 2023
  • 18 reacties
  • 194 keer bekeken

hoi --Ik heb een KPN-Veilig en Firefox conflict --

De stap naar contact met de (externe?) link lukt niet, want Firefox weigert dergelijk geneste links i.v.m. met de veiligheid. (Waarom zet KPN dat niet gewoon in de eigen omgeving?)

Ik zie dat er al meer problemen over KPN-veilig met Firefox gemeld, maar ik wil graag een oplossing zien en KPN-veilig installeren. Dat moet wel, want binnenkort wordt het bestaande F-secure abonnement onverhoopt gestopt. 

bvd


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

dit dus >>

 

Website laat Firefox de pagina niet tonen als deze in een andere website is ingebed

Als u deze foutmelding ziet, wordt dit meestal veroorzaakt door een foutief geconfigureerde website die een andere website probeert te tonen zonder toestemming van de eigenaar.

Websites kunnen x-frame-opties of een inhoudsbeveiligingsbeleid gebruiken om te bepalen of andere websites ze op hun eigen pagina’s mogen inbedden. Dit is een belangrijke beveiligingsfunctie om clickjacking te voorkomen; dit is een aanval waarmee kwaadwillende websites proberen gebruikers te verleiden tot het klikken op koppelingen op een website.

Om een website te bezoeken waarbij u dit bericht is getoond, kunt u de koppeling in Firefox openen in een nieuw tabblad of een nieuw venster. Merk op dat in sommige gevallen de pagina waarop de website is opgenomen niet correct werkt zonder toegang tot de geblokkeerde pagina. In dit geval dient u contact op te nemen met de eigenaar van de defecte website om dit op te lossen.

EN op de volgende pagina dit :

Firefox kan deze pagina niet openen

Om uw veiligheid te beschermen, staat accounts-emea.f-secure.com niet toe dat Firefox de pagina toont als een andere website deze heeft ingebed. Om deze pagina te bekijken moet u deze openen in een nieuw venster.

Meer info…

Fouten als deze rapporteren om Mozilla te helpen kwaadwillende websites te herkennen en te blokkeren

 en daarna volgt een pagina waar ik niet omheen kan.  ;-(

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @FireFoxy 

 

Ik neem aan dat je hem ook geprobeerd hebt te openen in een nieuw venster?

Lukt het wel via b.v. de Edge browser?

hai, dat wil de site FF niet toestaan. en dan mag ik opnieuw inloggen.met hetzelfde resultaat.

Edge, niet geprobeerd, maar ik wil het graag gewoon binnen FF doen, dat zou toch gewoon moeten kunnen? 

.

Reputatie 7
Badge +18

Ja het zou mooi zijn als het zou kunnen maar zolang het (nog) niet werkt via FF is de enige optie een andere browser proberen.
Via Chrome lukt het b.v. wel als je in de adresbalk op het doorgehaald oogje klikt en kiest voor cookies toestaan, daarna gaat hij wel door naar die pagina.

dank je voor deze reacties GeSp. Ik sta open voor meer suggesties, tips and tricks om het wél met FF te doen.

ps

Ik lees net een andere klacht-topic op dit forum waarin internetbankier lastig verloopt met KPN-veilig i.c.m Ideal én DigID.  Dat klinkt lastig en vervelend. (dat soort handicaps heb ik nu niet en dat mag zo blijven ;-))

De suggestie die daar werd gedaan m bankier-beveiliging in KPN-veilig dan maar uit te zetten komt onwerkelijk over. Dat kan niet de bedoeling zijn.  (leest KPN mee?!).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @FireFoxy, je geeft aan dat firefox de links blokkeert vanwege KPN Veilig. Als je de extensie dan uitschakelt in de browser werkt het wel? 

En ook ik ben benieuwd of het via andere browsers wel werkt. Dan kunnen wij die in ieder geval uitsluiten. 

Hoi @FireFoxy, je geeft aan dat firefox de links blokkeert vanwege KPN Veilig. Als je de extensie dan uitschakelt in de browser werkt het wel? 

En ook ik ben benieuwd of het via andere browsers wel werkt. Dan kunnen wij die in ieder geval uitsluiten. 

helaas, ik weet niet hoe die extensie uit te zetten. TIP?

maar

ik heb wel in F-secure de site  veilig.KPN.com toegevoegd als toegestaande site (website uitzonderingen) in kopje browserbeveiliging.  >>  Dat helpt ook niet.<<

intussen ligt F-secure eruit.

einde abonnement al binnen een paar dagen na waarschuwing en KPN-veilig kan ik niet binnenhalen.. Niet blij mee. KPN!

Reputatie 7
Badge +20

Op de site van Modzilla lees je hoe je extensies kan beheren

Maar dat laatste snap ik niet meer. Want KPN Veilig blokkeerde de boel toch? En nu zeg je dat je het niet binnen kan halen? Is KPN Veilig nu geïnstalleerd? 

mocht ik onduidelijk zijn geweest, beste BartZ

KPN Veilig is nu nog NIET geïnstalleerd.

F-Secure popt op “alles uitgeschakeld” “einde abonnement”

 

zojuist nog steeds deze pagina en ik ben weet ik nu niet de enige KPN-klant met dit probleem.

 

wordt gevolgd door deze pagina:

 

 

@FireFoxy , een aanvulling:

Als je KPN veilig hebt uitgeschakeld is het ook handig de f-secure plugin uit Firefox te verwijderen. Hier te vinden:

  • Menu (3 streepjes rechts bovenin)
  • Addons en Thema's
  • Extensies

Verder heb ik gemerkt dat een geblokkeerde site daarna nog steeds niet lekker werkt doordat eerder geplaatste cookies nog dingen tegenhouden. Hier te vinden:

  • Hamburgermenu (3 streepjes rechts bovenin)
  • Instellingen
  • Privacy en beveiliging
  • Cookies en Website gegevens
  • Gegevens beheren
  • In de lijst de cookies van de site verwijderen

Hopelijk heb je hier iets aan...

dank je voor de bijdrage Stronk.

 'extenties' zie ik niet onder het hamburgertje staan, maar er was wel met een symnool rechts boven.

derhalve:

Rechts boven  het symbool "wereldbol" (ext. f-secure (met rode stip) => die heb ik verwijderd.

dan

Windows Instellingen > apps en onderdelen > F-secure => verwijderen gekozen=> uninstaller ging draaien.

Windows Instellingen > apps en onderdelen > afgesloten. Opnieuw geopend en gecheckt: F-secure staat nu niet meer in de app-lijst.

Geprobeerd KPN-veilig te installeren.

geen succes,  (zelfde meldingen als een paar post terug, zie schermdumps)

Firefox afgesloten.

Geprobeerd KPN-veilig te installeren. Weer geen succes, 

 

Niet echt klik en play deze falende install.

@FireFoxy Als het aan Firefox ligt: Wellicht is er wat geschiedenis (cookies) blijven hangen in firefox. Je kunt bijv. alle KPN cookies verwijderen zoals ik hierboven beschreef.

Een wat extremer optie is om Firefox op te frissen of zelfs geheel opnieuw te installeren. Dan moet je wel alle addons en instellingen die je had opnieuw toevoegen en configureren.

Verder heeft KPN nog een handleiding voor KPN Veilig, ik hoop dat je daar al rekening mee houdt.

Voor alle duidelijkheid, lk kom van XS4all, die begon met F-secure, en KPN nam het boeltje over.

@Stronk opfrissen, ga ik morgen naar kijken..

maar dit alvast

# cookies is leeg

# geen F-secure te zien onder symbool extensies.

# PC uitgezet

KPN-site geopend, opnieuw KPN-veilig geprobeerd te downloaden. Lukt nog steeds niet.

daarop

Actie genomen en het schildje (blokkering) bij KPN-veilig scherm uitgezet,  maar dat helpt ook niet.

 

probleem lijkt (nog steeds) te liggen aan accounts-emea.f-secure.com

in combinatie met wat dan ook.

Via verkenner zie ik geen hits in dat verband op mijn  PC.

» het volgende gekopieerd heb ik uit de regel achter het slotje-symbool: misschien kan je daar wat mee, maar dat staat er bij het hierboven afgebeelde 1e scherm.

https://accounts-emea.f-secure.com/as/p4VVd/resume/as/authorization.ping?code=3d1caeb151dcb13fd63166d74869f30276f26f3b97363018f2f81a48bf189603&scope=profile%20openid&state=eyJraWQiOiJrMSIsImVuYyI6IkEyNTZHQ00iLCJhbGciOiJkaXIifQ..PGa_8y2zq6DGvbye.hOWdBlAT8OhpGrgMmaylndv2N6u60fYYG_eTBf9UINIZw8VTrw4BkYzDkWShocaG5YEsX7Q5HpdfQ6g43jJmYpSffJejygEv1J5M89E9waTeIRn5TC_JdANpgz1Q-WvXM2kmOiUBYrvrZXESrGJClkn6qrDeTNvKGzlFLgzDXdMK7_fbeJt8ZpBHektkwodsR1zKGKlUVkrTRZxHuvi8XWu9Mol-mNXwPj_kHy2e27aN-BHG9AxEIPDwDhg5dZs.HxMuiiahZQ_sRtvFfYyibQ&session_state=hjffeYwSqLIx3gTJRDlcDhb2aSBqZiGk6BgVml_afMM.e502e2cee9e8362b37d43b860114dd8c

@FireFoxy : Vreemd dat je op een pagina van f-secure terecht komt, ik doe alles altijd via de KPN portal.

Wat ik al meerdere malen heb gedaan (KPN Veilig compleet opnieuw installeren):

  • Het KPN Veilig programma van de PC verwijderen.
  • De f-secure plugin uit Firefox verwijderen.
  • https://veilig.kpn.com/ Inloggen met je KPN id.
  • Kijken of er een licentie voor jouw PC bij staat. Zo ja, deze vrijgeven.
  • Apparaat toevoegen (Nieuwe licentie voor de PC aanmaken).
  • Automatisch wordt een nieuw installatiebestand aangemaakt en voor download aangeboden. Dit bestand is uniek per licentie, naam is KPN-Veilig_*************_.exe.
  • KPN Veilig op de PC installeren met dit bestand.
  • Daarna wordt in Firefox vanzelf gevraagd of je de f-secure plugin wil installeren

Dit is een summiere samenvatting, meer info in de KPN installatiehandleiding.