Beantwoord

Gebeld door 06******682, werd in Engels naar bsn gevraagd

  • 10 January 2022
  • 5 reacties
  • 261 keer bekeken

 ik. ben gebeld  door nummer 06******682, volgens de daarbij gezochte  gegevens  via kvk zou het om een kpn  ding gaan. , hierbij werd mijn bsn nummer  gevraagd Ja het moge duidelijk  wezen dat ik dat nooit zal doen he🤔. iemand al meer ervaringen  met. nummers als deze

icon

Beste antwoord door Vulpen 10 January 2022, 10:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Vul je profiel in en een moderator zal het waarschijnlijk wel doorgeven.

KPN medewerkers praten altijd nederlands(behalve als degene die belt engels praat) dus dit soort dingen nooit vertrouwen!

Reputatie 6
Badge +9

Ja, er is al een poosje een phishing techniek actief waarbij willekeurige 06 nummers gespoofd worden (er word niet daadwerkelijk door dat nummer gebeld maar de “aanvaller” doet net alsof hij vanaf dat nummer belt) om mensen over te halen om bepaalde gegevens te ontfutselen.  Overeenkomstige zaken zijn: gebrekkig Engels en er zou iets met je BSN nummer zijn. 

je kunt deze telefoontjes negeren/wegdrukken. over het algemeen weet de rechtmatige eigenaar van het nummer (mocht die er toch zijn) van niets en is dit iets waar op dit moment nog niets tegen gedan kan worden

Reputatie 4
Badge +2

Ik zou dat nummer even weghalen. Is wel een kpn nummer maar wordt gespooft door buitenlanders om zo geloofwaardiger over te komen. Gewoon spam/fraude. Ophangen en negeren dus

Reputatie 2
Badge

Is er ondertussen al een methode om dit te blokeren het aantal telefoontjes neemt hier gigantisch toe geen idee of dit komt door het constant opnemen van de robot beller.

Reden hier voor is dat ik voor werk ook continue word gebeld door nummers en mensen die ik niet ken

@Appelzaadje 

Ik blokkeer consequent steeds het nummer waarmee ze op dat moment bellen. Verder is er helaas niks aan te doen. Zelf een nieuw nummer nemen helpt namelijk ook niet.

Van deze oplichters zijn hier inmiddels zo'n 6 nummers geblokkeerd. Omdat ik geen voicemail gebruikt krijgen ze geen verbinding. 

Het betreft o.a. ministry of justice, national police en Dutch Supreme court. Die bellen natuurlijk geen van allen in het Engels. Maar slecht NL sprekenden vliegen er helaas wel in...