Beantwoord

Geen KPN veilig na verhuizing naar nieuwbouw

  • 10 April 2022
  • 17 reacties
  • 108 keer bekeken

Ben 31 maart 2022 verhuisd, verhuizing netjes doorgegeven en KPN snapt het nu (eindelijk) ook.

Nieuwbouwappartement is aangesloten op glasvezel in de meterkast, heb dus één keuze.

Ergens in de grond is er een kabeltje verkeerd aangesloten, dus helemaal niets in het nieuwe appartement, dan maar een noodpakket met digitenne en internet.

Lang verhaal kort maken hier kan niemand iets aan doen kabeltje wordt een keer goed aangesloten alléén de straat moet even open.

Oude abonnement had ik KPN veilig, is nu weg moet het er maar mee doen, wil gewoon mijn KPN veilig terug maar is onmogelijk, kan ik er iets aan doen dat glasvezel niet werkt ???

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

icon

Beste antwoord door Maja_ 17 May 2022, 10:15

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Gewoon Kees Hi Kees en welkom op ons forum.

Ik begrijp uit jouw bericht dat je verhuizing niet bepaald soepel verloopt. Rot om dat te horen. Ook begrijp ik dat je KPN Veilig mist in je nieuwe pakket. Jouw abonnement kan worden aangepast (zoals KPN Veilig toevoegen) zo gauw je verhuizing klaar is en je verbinding werkt op je nieuwe adres. Dat kan je dan gemakkelijk zelf doen via MijnKPN, of met de hulp van onze klantenservice.

Als de straat open gebroken moet worden om een probleem op te lossen, kan het inderdaad langer duren. Dat komt doordat de grond niet zomaar open gebroken mag worden. Daar moet eerst toestemming voor worden gegeven door bijvoorbeeld de gemeente. We doen ons best om dit zo snel mogelijk voor elkaar te maken. Je wordt op de hoogte gehouden van de voortgang. Ik hoop dat je intussen meer gehoord hebt. Als je vragen hebt, laat het dan gerust weten.

Ben dus al ruim 3 weken verhuisd en nog steeds geen glasvezel, men moet  een meter of 3 vanaf de entree één gat graven en de kabel binnen het complex brengen, niet écht heel moeilijk maar niemand (ook KPN) wil het doen.

Heb intussen al 3 verschillende contracten van KPN gehad waar ik op moet reageren, wil graag weten welke maar bellen begin ik niet aan ben ik weer terug bij af.

Ga zo door KPN ik reageer nergens op kies gewoon heel simpel een andere provider, wordt nergens van op de hoogte gehouden weet wel dat dit nog maanden gaat duren, dus voorlopig buiten mijn schuld geen KPN veilig, kan ik makkelijk zelf regelen moet ik wel verbinding hebben ?????

Bedankt flut KPN, dacht vanavond voetbal te kijken, maar nee sukkelklant u heeft geen digitenne abonnement op deze zender, nee snap ik heb ook nooit om een digitenne abonnement gevraagd, werd me opgedrongen omdat KPN niet de beloofde diensten kan leveren.

Dus op zijn Hollands ********* ga opzeggen….één probleem iets opzeggen wat nooit is geleverd, en ook de komende maanden ook niet kan worden geleverd.

Ruim 30 jaar trouwe klant is niet belangrijk, en bespaar me de domme antwoorden, ben écht helemaal klaar met KPN

Admin: Scheldwoorden weggehaald

Reputatie 7
Badge +17

@Gewoon Kees Ik merk en begrijp dat de frustratie hoog zit, maar hou je berichten netjes. Ongepast taalgebruik is niet toegestaan op het forum, naast dat het niks helpt. 

De snelste manier voor hulp en voor de laatste status is om even te bellen met onze klantenservice. Je kan ze bereiken op het gratis nummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact, en helpt mijn collega je meteen verder. Ik kan de status ook voor je nakijken, alleen kan er op het forum zo een paar dagen tussen zitten voordat je een nieuwe reactie hebt. Dat kan in dit soort situaties minder ideaal zijn.

De snelste manier is gewoon overstappen, er zijn voldoende aanbieders.

Had morgen gewoon heel simpel zoals beloofd een aansluiting moeten hebben, bestelling is door KPN netwerk geannuleerd, goed bezig KPN jullie maken fouten en de klant moet maar blijven bellen.

Durf de klantenservice niet te bellen want die maken er ook een zooitje van, wees nou even realistisch ik geef 16 maart 2022 heel simpel een verhuizing door, en vandaag 20 april 2022 heeft KPN het nog niet voor elkaar, en dan moet ik (proberen) netjes te blijven, is geen probleem hoor als ik naar tevredenheid wordt geholpen.

Veel succes met klanten wegsturen gaat in dit geval om 21 appartementen, we stappen massaal over naar Caiway.

Hallo Alexandra.

Kijk mijn status even na duurt een paar dagen maakt niet uit heb de tijd, korte samenvatting : 16 maart 2022 verhuisverzoek ingediend, alléén glasvezel aansluiting tot in de meterkast op nieuwe adres, maar werkt niet dan maar “tijdelijk” een digitenne en internet noodpakket.

Verhuizing ging niet écht soepel, nog een noodpakket ontvangen op mijn oude adres staat op het nieuwe adres nog in de verpakking wat moet ik er mee ???.

7 april 2022 een abonnement afgesloten, keurig het abonnement via de mail ontvangen, KPN moet even het abonnement doorsturen naar KPN netwerk, en ik moet een akkoord geven voor aansluiting met dit afgesloten abonnement.

Oké heeeeeel simpel maar KPN netwerk heeft mij 3 x gevraagd een akkoord te geven op een abonnement wat ik niet heb afgesloten, dus geef geen akkoord aansluiting wordt geannuleerd.

Vandaag (dacht ik) via klantenservice het juiste abonnement weer geactiveerd en wat blijkt ….weeeeeer een abonnement wat ik niet heb afgesloten.

Zoek u het even uit….abonnement afgesloten en bevestigd op 7 april 2022, ja dat wil ik activeren en akkoord op geven, maar niemand van KPN kan dit abonnement doorgeven aan KPN netwerk.

Vandaag een dame via klantenservice gesproken die te beroerd en te eigenwijs was om de juiste gegevens op te zoeken, helemaal prima heb de naam van de dame gevraagd die verbrak de verbinding, écht asociaal.

Nog een keer gebeld en de dame van de klantenservice gaf toe dat KPN netwerk het verkeerde abonnement had gemaild voor akkoord, dus heb nog steeds gelijk maar niet één medewerker van KPN kan het oplossen, u wel ????.

Ben één keer overgestapt, ja niet handig ik weet het, overstappen ging niet door KPN had opeens een betere aanbieding, een partij ellende gehad wil je niet weten, mailen en bellen maar geen oplossing, en toen kreeg ik een tel. nr. met een code krijg je iemand aan de lijn die binnen no time het probleem oplost.

Dus beste Alexandra verdiep je even in dit probleem veroorzaakt door KPN en niet de wil om het op te lossen.

Reputatie 7
Badge +17

@Gewoon Kees De insteek van mijn reactie is om transparant te zijn, dat je weet wat je op het forum kan verwachten, en dat het anders werkt dan bij de klantenservice. 

Ik weet niet zeker of ik het vanaf deze kant voor je kan oplossen, maar ik wil er natuurlijk voor je naar kijken. Vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je oude én nieuwe postcode en huisnummer? Als je me hier een seintje geeft zo gauw je dat gedaan hebt, weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken. Dat kan nu niet omdat er niets in je profiel staat.

Hallo Alexandra.

Heb mijn forumprofiel ingevuld, oude + nieuw adres, oude + nieuwe postcodes  + huisnummers, oud + nieuw klantnummer.

Zou niet weten wat ik nog meer in moet vullen, weet wel 100% zeker dat ik op de afgesproken datum 28 april 2022 nog geen glasvezelaansluiting heb.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Gewoon Kees Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Ik zie dat je glasvezelverbinding op het nieuwe adres nu gepland staat op 12 mei. Dat betekent dat de verbinding op 12 mei gaat werken. Aangezien je al zo'n poos bezig bent, heb ik een melding aangemaakt voor de specialisten met het verzoek om je zsm aan te laten sluiten. Ik kan de datum helaas niet zelf voor je aanpassen, dus ik hoop dat het via die weg snel opgelost wordt. Ik verwacht dat je binnen enkele dagen van ze hoort, want de specialisten nemen hierover contact met je op.

Beste Alexandra.

12 mei 2022 heb ik een glasvezelaansluiting, heb het installatiepakket binnen dus nog even en ik kan weer ouderwets online.

Wel jammer dat ik mijn vaste tel.nr wat ik al 30 jaar heb kwijt ben, krijg een nieuw tel.nr. waar ik niet om heb gevraagd wordt ff door KPN geregeld.

Bericht gehad van KPN wij hebben u gebeld maar helaas niet gesproken, KPN heeft helemaal niet gebeld, wel een tel. nr met een code ontvangen helaas bij het opslaan ging er iets fout, wel een tel. nr. maar geen code.

Volgens KPN netwerk gaat de straat week 21 open om het "kabeltje” goed aan te sluiten, vreemd dat ik wel 12 mei glasvezel heb en de straat is niet open geweest voor herstel, nog leuker is dat de straat voor dit complex van 21 woningen zonder internet en tv morgen 02-05-2022 open gaat voor 3 weken voor herstel straatwerk.

Heb écht vertrouwen in je goede bedoelingen gaat helaas niet lukken, zou graag lezen dat ik de garantie heb dat ik 12 mei een glasvezelaansluiting heb, dit complex van 21 woningen heeft ook een mooi groen kabeltje met aansluiting/kastje van Rekam in de meterkast.

Is gewoon een "gevecht” tussen Delta en overige aanbieders, en de klant is de dupe.

Reputatie 7
Badge +17

@Gewoon Kees Ik vind het jammer dat het zo stroef verloopt! Heb je intussen een telefoonnummer én code van de specialisten gekregen? Zij kunnen in de details duiken voor je, waar dit nodig is. Zo niet. laat het me even weten. Dan vraag ik het (opnieuw) voor je aan.

Hallo Alexandra. Heb een telefoonnummer met code gekregen, helaas ging er iets mis bij het opslaan was alles kwijt.

Heb via klantenservice alle verdwenen mail opnieuw ontvangen, ook het telefoonnummer maar de code is gewist, nieuw telefoonnummer met code ontvangen zit ik op te wachten, KPN laat niets horen.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo Alexandra. Heb een telefoonnummer met code gekregen, helaas ging er iets mis bij het opslaan was alles kwijt.

Heb via klantenservice alle verdwenen mail opnieuw ontvangen, ook het telefoonnummer maar de code is gewist, nieuw telefoonnummer met code ontvangen zit ik op te wachten, KPN laat niets horen.

@Gewoon Kees Jammer dat je de codes niet goed opgeslagen kreeg, maar dat kan gebeuren natuurlijk. Ik heb het verzoek aan de specialisten doorgegeven om je een nieuwe code toe te sturen, en om je meteen op de hoogte te stellen. Je hoort zo snel mogelijk meer van ze.

Hoi Alexandra.

Heb een nummer met code gekregen, vanmorgen gebeld en je geloofd het niet geen millimeter verder gekomen, had de indruk dat de dame het niet echt veel interesseerde wat het probleem was, was wel aardig met succes wensen met overstappen naar Caiway, en ja wees eerlijk slechter kan het nooit worden.

Heb 12 mei 2022 (zoals beloofd) geen glasvezelaansluiting, wordt nu 20 mei 2022 en ja geloof hier 3 x niets van, KPN houd me een beetje voor de gek en dat pik ik niet ook al een Eset abonnement moeten nemen (€ 39.00) om veilig te kunnen bankieren, heb nu nog geen idee welk abonnement ik heb bij KPN.

Heb begrip voor vertragingen of  “onverwachte” situaties, KPN is niet overal verantwoordelijk voor, maar KPN blijf wel eerlijk en stop even met ook mij in de maling te nemen, zou 12 mei 2022 glasvezelaansluiting hebben, is er dus niet en 20 mei 2022 is er ook nog geen glasvezelaansluiting, SCHAAM je KPN, blijf kosten maken door jullie wanbeleid.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Gewoon Kees, in verband met ziekte neem ik het even over van @Alexandra

Balen zeg dat je er niets mee op bent geschoten 🙁 

Waarom de datum op is geschoven, dat hebben de medewerkers van de ‘gewone’ klantenservice, waar wij als forum moderators ook onder vallen, helaas niet inzichtelijk. Wel weet ik dat we niemand voor de gek willen houden of in de maling willen nemen, dat levert ons al bedrijf zijnde natuurlijk geen enkel voordeel op. 

Heb je recentelijk nog contact gezocht met KPN Netwerk? Dat is wellicht de kortste klap om meer te weten te komen, omdat wij er als provider dan niet als extra laag tussen zitten. 

Hallo Maja.

Wéééér geen antwoord ??? contact zoeken met KPN netwerk, dit is de afdeling waar ik akkoord moet geven ( 4 a 5 X ) op een abonnement wat ik niet heb afgesloten, doe ik dus niet nou... simpel wordt u bestelling geannuleerd, dus die weten echt hoe het zit ook weer een afdeling die niets weet en dan moet ik maar de klantenservice bellen.

KPN heeft er een zooitje van gemaakt, mijn vaste tel. nr. wat ik al ruim 35 jaar heb is verwijderd heb ik niet om gevraagd en ook geen “akkoord” voor gegeven, los het maar op mijnheer van Schaik gewoon blijven bellen en/of mailen wij van KPN kunnen er niets aan doen, zijn onze fouten maar los het zelf maar op, er is geen medewerker van dit callcenter/klantenservice die serieus een probleem op wil lossen, zitten een verhaaltje van een schermpje op te lezen en zoek het maar uit.

Weet nu heel toevallig hoe het werkelijk hoe het zit met de glasvezel aansluiting, die is vanaf 12 april gewoon helemaal klaar, maar KPN zal weer een paar smoezen gaan verzinnen en de aansluiting uitstellen, fout in de grondwerkzaamheden wilde KPN ook niet oplossen.

Ben helemaal klaar Met KPN en dit forum wacht nog een zinloos antwoord af en ben weg dit heeft ook totaal geen zin, ergens heb ik wel een (beetje) begrip voor de nietszeggende antwoorden er zijn ontzettend veel klachten en KPN heeft niet de medewerkers om ook maar een klein probleem op te lossen

Heb in het verleden één maal een probleem gehad met KPN werd toen keurig opgelost, maar je moet gewoon mazzel hebben dat je de juiste medewerker tref, en dat kan uren of dagen duren.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik snap heel goed dat dit enorm frustrerend zal zijn, maar je bent hier op dit moment aan het verkeerder adres, daarom kan ik je niet verder helpen. Dit heeft niks met onwil of onkunde te maken, maar puur met dat nu nog geen lijn hebt waar wij een signaal op kunnen leveren.

KPN Netwerk is niet een afdeling van KPN de internetprovider, maar staat daar helemaal los van. Ik snap dat dit heel verwarrend is, omdat beide wél onderdeel zijn van KPN en dezelfde naam dragen.

KPN Netwerk is verantwoordelijk voor de aanleg van het glasvezelnetwerk. Hier hebben wij als KPN de internetprovider, waar je nu contact mee hebt, helaas heel weinig mee te maken. Alles wat er wordt gedaan voordat je glasvezelpunt goed is geactiveerd, gaat buiten mij en mijn collega's van de telefonische klantenservice van KPN om. 

Wij kunnen en mogen net zoveel inzien als elke andere provider die gebruik maakt van het glasvezelnetwerk dat KPN Netwerk aanlegt. Zolang je geen aansluiting hebt kan geen enkele provider je een signaal leveren. Zie het als dat ergens nog geen spoor aan is gelegd, dan kan de NS daar ook geen trein laten rijden, hoe graag ze ook zouden willen. 

Op dit moment ben je door KPN Netwerk nog niet aangesloten in de centrale. Het enige dat ik hier over kan zien, is dat dit momenteel gepland staat voor 20 mei. Mocht KPN Netwerk ook nog iets bij jou thuis moeten doen om je aansluiting gereed te krijgen, dan horen ze contact met je op te nemen voor het maken van een afspraak. 

Wat er precies mis gaat met dat abonnement waar je volgens KPN Netwerk akkoord op moet geven, dat weet ik ook niet. Wij hebben geen contact met de klantenservice van KPN Netwerk en hebben hier verder ook niets van inzichtelijk.

Reageer