Beantwoord

Gescamd door KPN/Telfort nummer

  • 6 December 2022
  • 2 reacties
  • 61 keer bekeken

Goeiedag, 

 

Ik ben gescamt geweest door een nummer van KPN Telfort, is er ergens waar ik dit kan rapporteren of een manier om te achterhalen wie dit juist is? 

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 December 2022, 21:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Michaël Vanhove ,

Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt er ook vrij weinig aan doen. Behalve dan het nummer blokkeren in je telefoon. 

 

Ik las net in een ander topic een mooie reactie van forumlid PeterG:

Helaas is hier niets aan te doen. India laat ze hun gang gaan en Nederland heeft miljoenen nummers in gebruik die gespoofd kunnen worden. 

En ik zou niet willen dat mijn nummer geblokkeerd wordt omdat het in India misbruikt wordt. 

Kpn, Ziggo, Vodafone, T-mobile, en alle andere telecom aanbieders gaan dat niet blokkeren alleen al omdat het van de telecom wet niet mag.

Individuele klanten mogen wel ( inkomende) nummers blokkeren. Vandaar dat die optie ook in je mobiel zit. 

Op de vaste nummers biedt kpn dit sinds kort ook aan.

Blokkeren, en steeds weer blokkeren is het devies. 

 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Michaël Vanhove en welkom op het forum! Ik begrijp dat dit erg vervelend is. Helaas kunnen we hier inderdaad niks aan doen zoals @Noordzee en @PeterG al aangeven. 

Kijk vooral eens op onze website Telefoonnummers blokkeren voor Vast Bellen zodat je weet hoe je nummers kan blokkeren op de vaste telefoon.