Vraag

Hoe kan ik de f-secure app verwijderen nu het beheerportal van XS4ALL is overgezet naar KPN?

  • 17 April 2022
  • 7 reacties
  • 386 keer bekeken

Hoe kan ik de f- secure app vd de smartphone verwijderen nu het beheerportal v xs4all is overgezet naar kpn? Voor verwijderen moet er gewisseld worden naar hoofdgebruiker.

 

Het is niet meer mogelijk op de gsm te wisselen naar hoofdgebruiker.

Hiervoor is het xs4all portal nodig.

 

Ook kan ik de tijd niet meer aanpassen etc etc

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Je kunt toch zeker wel gewoon die app verwijderen uit de lijst met apps.

Voorbeeld:

 

Dank voor uw reactie.

Nee niet mogelijk.

Door onderdeel gezinsregels van f-secure is toegang onder het kindaccount tot dit onderdeel niet toegestaan. Kinderen mogen geen apps verwijderen.

Reputatie 7

Helder, het was nog niet duidelijk dat het de mobiele telefoon van een kind betrof en dat er gezinsregels ingesteld zijn die dit blokkeren.

Ik hoop dat er binnenkort een moderator zal reageren met het verlossende antwoord. Ik vrees echter dat hier niet aan gedacht is bij de migratie van xs4all naar kpn en dat dit nog wel eens een interessante uitdaging zou kunnen gaan worden. 

Nee precies.

Het zou nog 2 maanden doorwerken las ik. Dat zou impliceren dat alle functies beschikbaar zouden blijven. Maar lijkt nu anders.

Ik ben nu bezig alle data op de telefoon te backuppen. En ik houd rekening dat ik de telefoon moet gaan resetten naar firmware versie om de oude f--secure apps van xs4all te kunnen verwijderen.

Daarna backups terugzetten.

Maar dit zou wel weer extra werk betekenen.

Ik heb precies hetzelfde probleem en ik heb de XS4All helpdesk gebeld. Daar zijn ze wat aan het proberen geweest en ook tot de conclusie gekomen dat er hier een groot probleem is. 

Ze gaan contact opnemen met F-Secure, en (omdat het al na 5 uur was toen ik de helpdesk aan de telefoon had) waren bepaalde afdelingen al afwezig en wordt ik morgen terug gebeld.

Ik heb na een dag een reactie gehad van de XS4All helpdesk. Ze hebben de F-Secure licentie verwijderd en  daarna kon ik de applicatie zonder probleem verwijderen.

Mocht iemand anders dit probleem ook hebben: neem even contact op met de XS4All helpdesk.

Voor de mensen die niet bang zijn om commando's in een terminal te typen
Als je met je telefoon verbindt via ADB kan je f-secure verwijderen met de volgende commando's:

adb shell pm disable-user com.fsecure.ms.xs4all
adb uninstall com.fsecure.ms.xs4all

(Je moet wel eerst ADB hebben geïnstalleerd. Zie https://www.xda-developers.com/install-adb-windows-macos-linux/ voor instructies.)