Beantwoord

Hoe schakel ik Windows 11 antivirus uit als ik KPN Veilig gebruik.

  • 30 December 2021
  • 10 reacties
  • 710 keer bekeken

Als ik KPN veilig gebruik hoe schakel windows 11 antivirus uit?

icon

Beste antwoord door Vulpen 31 December 2021, 00:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @EddyF6257 ,

Ik begrijp jouw vraag niet helemaal. 

In het menu van KPN Veilig kun je diverse keuzes aanvinken: 

  • Virussen en bedreigingen (door het laatsen van een vinkje is de virusscanner dan actief) 
  • Veilig Browsen 

    Je kunt bij Veilig Browsen twee vinkjes plaatsen: Browserbeveliging inschakelen en Bankierbeveilinging inschakelen. 

 

      .   Deepguard (bescherming tegen malware) 

 

Wil je geen antivirus-bescherming op jouw PC? Zet dan geen vinkje bij Virussen en bedreigingen.

 

Reputatie 7
Badge +21

Als ik KPN veilig gebruik hoe schakel windows 11 antivirus uit?

Hallo @EddyF6257 , ik denk dat je de standaard aanwezige Windows (Defender) Security bedoelt.
Als je een ‘ander’ Antivirus/security pakket installeert dan zal Defender de beveiliging overlaten aan dat pakket. 

Zie:  Windows :gear: Instellingen → Privacy & beveiliging → Windows-beveiliging

Windows antivirus komt steeds met een melding dat ik het moet aanzetten. Het laat dus niet over aan de geïnstalleerde kpnveilg.. Errug irritant!

    Eddy

Reputatie 7
Badge +28

Windows antivirus komt steeds met een melding dat ik het moet aanzetten. Het laat dus niet over aan de geïnstalleerde kpnveilg.. Errug irritant!

    Eddy

Dan zou je dat programma kunnen verwijderen van jouw PC. Of je besluit om om Windows Antivirus aan te zetten en dan desgewenst niet het antirus aanvinken in KPN Veilig. Dan kun je KPN Veilig nog steeds gebruiken voor twee of drie andere onderdelen.  

Reputatie 7

Je hoeft Windows Defender nooit uit te zetten immers deze stelt zichzelf op nonactief zodra andere antivirus software geïnstalleerd is.

Reputatie 6
Badge +9

Als windows beveiliging vraagt om ingeschakeld te worden terwijl je KPN veilig geinstaleerd hebt staan klopt er iets niet (zoals anderen al aangeven, Windows defender word standaard uitgezet zodra er een ander beveiligings pakket geregistreerd is)

Zodra je in de “Windows beveiliging” instellingen kijkt onder “Virus- en bedreigingsbeveiliging” zou je daar al moeten zien dat “KPN Veilig by F-Secure” ingeschakeld is. zo niet, kijk dan even iets lager op dat scherm bij "Wie beschermt mij?” ennklik daar op de link “Providers beheren”. In een correcte situatie moeten daar nemalijk zowel de KPN veilig als Defender Antivirus vermeld staan waarbij de eerste ingeschakeld en de laatste uitgeschakeld is.

Mocht dat niet het geval zijn verwijder dan even KPN Veilig van je machine en kijk of Defender dan wel ingeschakeld is en werkt. Daarna installeer je KPN Veilig weer om te zien of alles weer naar behoren functioneert

Heel goed, bedankt! Geen last meer, heel errug bedankt!

     Eddy

Reputatie 7
Badge +21

Heel goed, bedankt! Geen last meer, heel errug bedankt!

Fijn om te horen, maar wat was nou het probleem / oplossing?

Voorlopig KPN uitgeschakeld. Komt later wel als ik meer tijd heb. Nu, oudejaarsdag, Top200 luisteren.

    Eddy

Reputatie 7
Badge +28

Groot gelijk @EddyF6257 , lekker naar de Top 2000 luisteren. :musical_note:

 

 

Hallo @EddyF6257 ,

In het menu van KPN Veilig kun je diverse keuzes aanvinken: 

  • Virussen en bedreigingen (door het laatsen van een vinkje is de virusscanner dan actief) 
  • Veilig Browsen 

    Je kunt bij Veilig Browsen twee vinkjes plaatsen: Browserbeveliging inschakelen en Bankierbeveilinging inschakelen. 

 

      .   Deepguard (bescherming tegen malware) 

 

Wil je geen antivirus-bescherming op jouw PC? Zet dan geen vinkje bij Virussen en bedreigingen.

 

Je kunt eventueel nog wel Veilig Browsen en Deepguard aan laten staan. (Zie mijn eerste reactie.)