Beantwoord

Ik heb een telefoonnummer aangepast van een KPN ID dat ik niet ken?

  • 19 May 2022
  • 6 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik kreeg zonet via SMS het volgende bericht:

‘je hebt het telefoonnummer aangepast voor het KPN ID van *******

Ik heb dit helemaal niet gedaan. Ik ken die hele barbera.******* niet?

Heeft iemand dit ook wel meegemaakt?

Moet ik contact opnemen met KPN hierover, of gewoon laten gaan?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door RBxx 19 May 2022, 17:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Elisa.beth 

Dit kan spam zijn, als je niks gedaan hebt kun je eventueel je wachtwoord wijzigen van jou KPN ID.

Dan gewoon wachtwoord wijzigen. Gewoon zeggen dat je je wachtwoord vergeten bent, dan als het goed is kun je een nieuw wachtwoord aanmaken. 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Elisa.beth , was die sms van afzender KPN ?

Ik vermoed dat barbera het telefoonnummer van haar kpn id heeft aangepast en daarbij een foutje heeft gemaakt. Misschien één cijfer fout ingevoerd en daardoor onbewust op jouw nummer terecht gekomen.

Stond er in die sms ook een verificatiecode? Dan vraagt barbera zich nu waarschijnlijk af waar die code blijft 🤔. Pas alleen op als iemand jou opbelt en om die code gaat vragen. Dan kan het een poging tot oplichting zijn. Niet vertellen dus.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Elisa.beth, welkom. Goed dat je hierover bericht. Ik verwacht ook hetzelfde als RBxx. Dat Barbera een foutje heeft gemaakt en zich daar niet bewust van is geweest. En ja wees even scherp mocht je nog meer krijgen hierover. Wil je het dan laten weten?

In het berichtje was de naam van barbera onderstreept (geen code), maar daar heb ik niet op geklikt omdat ik niet wist wat dat zou activeren…. Ik wacht het verder maar even af.

Dank voor jullie reactie.

 

Reputatie 7

@Bart_Z, Als iemand het telefoonnummer van zijn/haar KPN ID aanpast, sturen jullie dan een smsje naar dat nieuwe nummer of juist naar het oude nummer?

En zit er een link in dat smsje en zo ja, waar brengt die link je dan naartoe?

Reputatie 7
Badge +21

Dat was een goede ingeving @Elisa.beth . Inderdaad nooit klikken op een onbekende link. Ik zou het verder gewoon afwachten.