Vraag

Ik kan NIET bellen in Nederland

  • 10 June 2022
  • 8 reacties
  • 67 keer bekeken

Ik ben uit mijn eigen KPN telefoon (LG X Power) gelockt.

Ik ben ook uit mijn eigen Samsung tablet gelockt EN kan deze niet eens UITZETTEN!!

Ik heb nu GEEN toegang tot de apps van mijn Bank en Credit Card.

Omdat ik niet kan bellen, kan ik deze apps ook niet blokkeren.

Ik heb GEEN idee wat er op dit moment buiten mijn macht om allemaal met m'n spullen gebeurt.

En ik heb ook GEEN idee hoe ik dit opgelost moet krijgen.

Vandaag was ik bij de Telecombinatie in Rhenen en heb ik even iemand van KPN kunnen spreken.

Ik kan echter pas morgen naar de KPN Store in Ede.

In de tussentijd sta ik machteloos en post ik dus dit maar om tenminste íets te kunnen doen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pieter Boelen ,

Je kunt vandaag uiteraard naar de KPN-winkel toe. Daar helpen ze je wel. 

Tip voor in de toekomst: 

Niet te hopen natuurlijk, maar als het ooit nog nodig is. KPN is voor storingen 24/7 (dus altijd) bereikbaar via het gratis nummer 0800-0402. Dat nummer kun je met elke telefoon bereiken, dus niet alleen met je eigen telefoon. 

Hoi @Pieter Boelen . Welkom op het forum.

Wat een nare situatie.  Wat gebeurt er precies als jij gebruik wilt maken van je telefoon en tablet? Ik snap het nog niet helemaal.

 

Hoi @Pieter Boelen . Welkom op het forum.

Wat een nare situatie.  Wat gebeurt er precies als jij gebruik wilt maken van je telefoon en tablet? Ik snap het nog niet helemaal.

 

De telefoon heeft u een PIN-code die ik nooit heb ingesteld; dus ik kan er niet op inloggen.

Wat ik wel kan:

  • Geluid aan/uit zetten
  • Telefoon aan/uitzetten
  • Inkomende telefoontjes accepteren

Maar zelf bellen kan dus niet.

Telefoon claimt nog wel beschermd te worden door “Kaspersky Internet Security".

 

De tablet heeft ook op eigen houtje de PIN-code aangepast.

En nu weer wat nieuws: nadat ik probeer de code in te vullen, volgt een ander scherm met een “slot” icoon.

Ik heb geen idee wat ik daar moet doen.

Die tablet kan ik niet eens zelf uitzetten.

Op de tablet is de “Samsung Global Goals” app actief.

Hallo @Pieter Boelen ,

Je kunt vandaag uiteraard naar de KPN-winkel toe. Daar helpen ze je wel. 

Tip voor in de toekomst: 

Niet te hopen natuurlijk, maar als het ooit nog nodig is. KPN is voor storingen 24/7 (dus altijd) bereikbaar via het gratis nummer 0800-0402. Dat nummer kun je met elke telefoon bereiken, dus niet alleen met je eigen telefoon. 

Volgens mij is dat inderdaad het nummer dat ik gisteren bij de Telecombinatie heb gebeld.

Ik heb wel nog een tweede telefoon hier (Samsung Galaxy S3 Mini); maar die is zó oud dat ‘ie het netwerk van KPN niet meer kan vinden.

 

Ik zal inderdaad naar de KPN winkel moeten.

Ik hoop dat ze flink wat tijd beschikbaar hebben; ‘t zou me verbazen als dit hier in 5 minuten is opgelost.

Wordt een hoop sleepwerk.

Twee telefoons en die tablet mee.

Maar misschien ook m'n laptop; want dat is het enige waarmee ik nog wel normaal contact kan maken met de buitenwereld.

Meteen ook maar eens de oude T-Mobile router die hier nog rondslingert meenemen, denk ik.

Die had ik eigenlijk helemaal niet meer moeten hebben; maar is gewoon achtergebleven toen ik van provider was gewisseld.

Ja. Winkelbezoek lijkt me het meest praktisch. Hou er wel rekening mee dat het Zaterdag is.  De winkel is dan met name in de middag vrij druk.   Ik hoop dat ze het daar snel voor jou kunnen oplossen.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Pieter Boelen ,

Je kunt vandaag uiteraard naar de KPN-winkel toe. Daar helpen ze je wel. 

Tip voor in de toekomst: 

Niet te hopen natuurlijk, maar als het ooit nog nodig is. KPN is voor storingen 24/7 (dus altijd) bereikbaar via het gratis nummer 0800-0402. Dat nummer kun je met elke telefoon bereiken, dus niet alleen met je eigen telefoon. 

@Pieter Boelen 

Is het nog gelukt in de KPN-winkel? 

Hallo @Pieter Boelen ,

Je kunt vandaag uiteraard naar de KPN-winkel toe. Daar helpen ze je wel. 

Tip voor in de toekomst: 

Niet te hopen natuurlijk, maar als het ooit nog nodig is. KPN is voor storingen 24/7 (dus altijd) bereikbaar via het gratis nummer 0800-0402. Dat nummer kun je met elke telefoon bereiken, dus niet alleen met je eigen telefoon. 

@Pieter Boelen

Is het nog gelukt in de KPN-winkel? 

Ben daar niet heel veel verder gekomen; alleen dat ik m'n SIM-kaart in m'n ouwe Samsung Galaxy S3 Mini kon stoppen.

Dat was alweer wat; al was die accu ZO aan gort dat ‘ie het eigenlijk alleen maar deed waneer ‘ie in het stopcontact zat.

Meer terug naar een vaste telefoon dus. 😂

 

Vervolgens hebben ze bij “The Phone Manager” (ook in Ede) het voor elkaar te krijgen om die losgeslagen “LG X Power” van me weer hard te resetten.

Sindsdien kan ik weer écht normaal bellen.

Al weet ik niet in hoeverre ik 'm nog helemaal kan vertrouwen…

 

Meteen maar een simpel Nokia-ding voor 40 euro als backup erbij gekocht.

Heb geen zin om dit nog een keer zo te moeten meemaken.

 

Nu moet ik nog contact zoeken met de telefonische KPN Klantenservice.

Is nog een hoop loos in de administratie daar wat beter ook meer eens een keer recht getrokken kan worden…

 

Alleen nog even de tijd zien te vinden om dát telefoontje te regelen.

Heb het nogal druk zo; met het opruimen van die digitale rariteiten; en tegelijk ervoor te zorgen dat m'n aanstaande vakantie wél gewoon fatsoenlijk mag lopen.

 

Wie dacht er dat het leven sáái was? 🤣

Reputatie 7
Badge +28

Het leven is zeker niet saai !

Maar wel fijn dat de twee winkels ervoor gezorgd hebben dat jij weer kunt bellen. 👊🏽