Beantwoord

Ik krijg geen verbinding met een specifieke website. Hoe los ik dat op?

  • 12 April 2022
  • 10 reacties
  • 402 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds december 2021 kan ik niet meer inloggen op een site van de overheid. Dat is erg lastig, want ik ben daar verplicht om mijn inkomen op door te geven. Ik heb contact gehad met desbetreffende applicatiebeheerder en die vertelt mij het volgende:

“ Zoals eerder gemeld is er aan onze kant of aan de kant van de leverancier niets dat uw (of enig ander) IP-adres blokkeert. De conclusie moet dan ook zijn dat het probleem zich op uw eigen netwerk bevindt, vermoedelijk in de routerinstellingen. Wij kunnen u geen ondersteuning bieden met uw privé devices of netwerk. Ik adviseer u contact op te nemen met KPN om uw router terug te laten zetten naar fabrieksinstellingen.”

Ik heb de modem/router gereset, zowel handmatig met paperclip en online, maar dit verhelpt het probleem niet.

KAN KPN UITSLUITEN OF HET PROBLEEM ZICH AAN MÍJN KANT BEVINDT?

Is er een manier om via KPN te achterhalen waar het probleem zich voordoet?

Is het mogelijk om mijn modem door een box12 te vervangen en verhelpt dit het probleem?

Zo nee, waarom niet?

Zou het kunnen dat mijn specifieke IP-adres het probleem genereert, en kan mijn IP-adres worden daarvoor worden vervangen?

Veranderen de routerinstellingen met een nieuwe router en zou dit helpen?

Ik heb dit topic eerder al op deze site gelanceerd onder “geen toegang tot website “, maar helaas is mijn probleem nog niet verholpen. Hopelijk hebben de medewerkers van KPN dé oplossing.

Aanvullende informatie:

Via het netwerkhulpprogramma Terminal heb ik verschillende tests uitgevoerd. Bij het ‘pingen’ gaan alle connecties verloren. 10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss. Wanneer ik het commando curl -v “desbetreffende website” geef, is de uitkomst:

* connect to 45.80.232.32 port 443 failed: Operation timed out

*Failed to connect to iparticipatie.werksaamwf.nl port443

 

N.B. Ik ondervind geen enkel probleem met alle andere websites, ik kan inloggen met bijvoorbeeld DigiD. Dus het ligt niet aan cookies/browser/Pc/smartphone/internetverbinding/firewalls/Antivirusprogramma’s/DNS/Proxy’s/updates. Als ik mijn Wifi uitzet, of een TOR browser inschakel, kan ik wél inloggen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 April 2022, 19:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi @Jeroen Graaf . Ik krijg toch écht het idee dat jouw ip actief geblokkeerd wordt vanaf de zijde van die website. Om welke website gaat het specifiek?

@Raymondt  Wat is jouw visie hierop?

 

Reputatie 1

Hoi Erwin, bedankt voor jouw reactie. De specifieke website is https://iparticipatie.werksaamwf.nl/iparticipatie/login

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ongeacht welke gemeente , dat alles wat met iparticipatie te maken heeft dat ik daar geen toegang tot heb, dus wellicht heb je gelijk. Maar ik krijg van hun kant te horen dat dit NIET het geval is dus ik probeer zoveel mogelijk uit te sluiten.

Onlangs heb ik geprobeerd om online mijn modem/router te resetten via een link die ik op dit forum vond, t.w. Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem.

Deze link werkt óók alleen maar als ik mijn Wifi uitschakel. Misschien geeft dit meer inzicht. Voor mij is het abacadabra.

 

Hallo @Jeroen Graaf , ik kan die website gewoon benaderen, krijg dan een inlogscherm voor Digid te zien.

Ik kan ook inloggen met mijn Digid en weer uitloggen, want ik heb niks te zoeken op die website.

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Erwin_ en @Jeroen Graaf ,

Ik vrees dat ik me inderdaad aan moet sluiten bij hetgeen wat Erwin al gezegd heeft.

Je hebt al vastgesteld dat het met het uitschakelen van de wifi werkt: daarmee kunnen we dus vaststellen dat het niet aan de apparatuur ligt. We hebben al vastgesteld (en ik heb het zelf net ook nog even geprobeerd) dat anderen via een KPN verbinding de site wel kunnen bezoeken, dus daarmee hebben we uitgesloten dat het een KPN breed probleem is (bijvoorbeeld iets niet goed in de DNS). Je hebt het tevens met een TOR browser geprobeerd, waarmee je dus ook over je eigen verbinding (zij het via een andere route en ip-adres) de website kunt opzoeken. Lijkt me dus dat er al behoorlijk wat uitgesloten is.

Als het in dit geval ook nog eens een site van de overheid betreft, waarvan de overheid je ook verplicht er gebruik van te maken, lijkt het me toch ook dat ze op een of andere manier ook een zorgplicht hebben om ervoor te zorgen dat je het kan gebruiken. Daar zou de genoemde onderbouwing al ruim voldoende voor moeten zijn. Als ik je verhaal zo lees dan krijg ik sterk de indruk dat ze proberen snel de bal ergens anders neer te leggen dan bij zichzelf.

Hoi Erwin, bedankt voor jouw reactie. De specifieke website is https://iparticipatie.werksaamwf.nl/iparticipatie/login

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat ongeacht welke gemeente , dat alles wat met iparticipatie te maken heeft dat ik daar geen toegang tot heb, dus wellicht heb je gelijk. Maar ik krijg van hun kant te horen dat dit NIET het geval is dus ik probeer zoveel mogelijk uit te sluiten.

Onlangs heb ik geprobeerd om online mijn modem/router te resetten via een link die ik op dit forum vond, t.w. Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem.

Deze link werkt óók alleen maar als ik mijn Wifi uitschakel. Misschien geeft dit meer inzicht. Voor mij is het abacadabra.

 

Dat resetten heeft geen nut, @Jeroen Graaf . Hoewel ik begrijp dat je dit probeert. 

Ik heb een heel sterk vermoeden dat jouw vaste ip adres daar ergens op een blacklist staat.  Dat zou een systeem administrator  vrij eenvoudig moeten kunnen checken

Reputatie 1

Hoi Erwin en/of Raymondt, de vorige keer hebben jullie goed met mij meegedacht. Dank daarvoor. Helaas is mijn probleem met toegang tot de website nog steeds niet opgelost. Ik ben nu min of meer aanbeland in een welles-nietes-verhaal. Maar jullie zouden mij kunnen helpen.

Is het mogelijk om (tijdelijk) mijn IP-adres te vervangen door een ander adres?

Wanneer je mij telefonisch dan een seintje geeft, ga ik meteen kijken of ik op die manier wél toegang krijg. Als dit dan lukt, dan ik aantonen dat mijn huidige IP-adres wel degelijk wordt geblokkeerd. Dan heb ik zo gezegd een stok om mee te slaan. Daarna verander je mijn adres weer in mijn huidige adres.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Hallo @Jeroen Graaf van KPN krijg je geen ander IP-adres, je zou een VPN kunnen proberen.

Succes.

 

 

Hoi Erwin en/of Raymondt, de vorige keer hebben jullie goed met mij meegedacht. Dank daarvoor. Helaas is mijn probleem met toegang tot de website nog steeds niet opgelost. Ik ben nu min of meer aanbeland in een welles-nietes-verhaal. Maar jullie zouden mij kunnen helpen.

Is het mogelijk om (tijdelijk) mijn IP-adres te vervangen door een ander adres?

Wanneer je mij telefonisch dan een seintje geeft, ga ik meteen kijken of ik op die manier wél toegang krijg. Als dit dan lukt, dan ik aantonen dat mijn huidige IP-adres wel degelijk wordt geblokkeerd. Dan heb ik zo gezegd een stok om mee te slaan. Daarna verander je mijn adres weer in mijn huidige adres.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Hoi @Jeroen Graaf . Dit zou je ook al kunnen ‘bewijzen’ door via een VPN verbinding te maken. Helaas hebben wij geen optie om jouw IP adres binnen jouw abonnement te wijzigen.

 

Ook als je op je mobiel het Hotspot aan zet, waarbij de mobiel via 4G met internet is verbonden, en je je laptop met dat (wifi) Hotspot verbindt kan je het proberen. Werkt dat wel dan is het wel duidelijk dat er '’aan de andere kant'’ een IP block is.

Reputatie 1

Bedankt Peter, bij mij is dat inderdaad het geval. Dit had ik al geprobeerd maar had deze redenatie nog niet bedacht. Thnx.