Vraag

Installeren KPNveilig na XS4all werkt niet. Foutmelding: : accounts-emea.f-secure.com weigert om verbinding te maken.

  • 6 June 2022
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Tijdens het verwijderen van de F-secure app viel mijn pc uit. Nu krijg ik in het scherm van KPNveilig alleen  het bericht: accounts-emea.f-secure.com weigert om verbinding te maken.

Safari gebruikers staat blauw. 

In de lijst geïnstalleerde apps komt F-Secure niet meer voor. Op de C schijf heb ik de map F-Secure verwijderd en de pc daarna opnieuw opgestart. Niets werkt. Hoe kan ik nu KPN veilig installeren? Bij Xs4all kan ik de oude app niet meer downloaden omdat de overstap afgerond is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @HenkKPN! Heb je de cookies in de browser ook al eens verwijderd?

Het kan zijn dat de installatie wel geregistreerd is. Ook al is deze niet volledig afgerond. In dat geval kan het helpen om de KPN Veilig licentie vrij te geven. Dat doe je zo:

 

1. Log in op de KPN veilig beheer pagina (op https://veilig.kpn.com)

2. Klik op het apparaat waarvan je de licentie wilt vrijgeven en ga naar instellingen. Klik op licentie vrijgeven:

3. Er volgt een scherm met een voortgangsweergave. Na het verdwijnen van dit scherm is de licentie vrijgegeven en kun je deze toewijzen aan een ander apparaat.

Reputatie 7
Badge +9

@HenkKPN , wanneer is het overzetten naar KPN gebeurd? Vrij recent of is het al een aantal dagen geleden? Omdat het duurt een paar dagen nadat je overgezet bent tot je KPN veilig kunt installeren. Tot die tijd krijg je inderdaad die foutmelding. 

Reputatie 7
Badge +9

@Denise_ , vrijgeven van de licentie gaat niet werken. TS krijgt die foutmelding al zodra hij probeert die KPN veilig website te benaderen, dus dan krijgt hij ook de optie om licenties weer vrij te geven niet. Verder maakt een licentie meer of minder ook niet uit. Je krijgt 5 licenties als je overgaat van XS4ALL, dus dan zullen er nog steeds 4 beschikbaar zijn. Ik denk dus niet dat dit het probleem is.

 

 

Beste Denise en Joris,

Hartelijk dank voor jullie adviezen, want het is alsnog gelukt!

Ik heb in de extensie F-Secure verwijderd en daarna de adblocker.

Daarna kon ik het scherm openen door op het blauwe Safari gebruikers te klikken (raar want mijn pc draait op Edge). Vervolgens kon ik het restant F-Secure verwijderen en de software installeren.

Nogmaals dank allebei :)

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het gelukt is, @HenkKPN!