Beantwoord

IS/RA punt locatie

  • 16 January 2019
  • 8 reacties
  • 2373 keer bekeken

Wij hebben een huis van 1875. Helaas hebben wij geen ISRA punt in de meterkast en weten wij ook niet waar de IS/RA punt of het telefoniekabel naar binnen komt. Buiten het huis zien wij op twee locaties dikke groene kabel de muur ingaan, maar geen idee wat dit is.
Aangezien onze internetverbinding belabberd is en wij modems gewisseld hebben, tenminste 10 verschillende routers en kabels (telefoon en Ethernet) zijn wij het een beetje beu.
Hoe komen wij erachter waar het kabel voor telefonie het huis binnen gaat?
Hoe kunnen wij een nieuwe/ betere punt laten aanleggen?
wat kost dit, want om de havenklap valt bij ons de internetverbinding weg (jitter en socket fouten).
bij welk bedrijf moeten wij ons melden of kunnen wij een aanvraag stellen om een fatsoenlijke IS/RA punt te krijgen en ook van internet te kunnen genieten!?????
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 18 January 2019, 18:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi tikra, welkom op het forum. Ik kan in ieder geval nakijken of ik kan achterhalen waar dit bij jou zit, in het ergste geval kan ik anders ook een monteur sturen die het nakijkt. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Een klantnummer is ook voldoende.
Hallo Alex,

ik heb net gezien dat wij met ons andere huis (Bouvignestraat 57) klant bij de KPN zijn en niet hier op het adres rijksstraatweg 245. Verder heb ik gelezen das de provider hier na moet kijken in overleg of met de KPN ... dus ik moet wel afwachten tot zij overgaan tot actie. Het lijkt er nogal op dat zij deze moeite niet willen doen, waarhintegen ik denk dat het toch heel erg eenvoudig mogelijk moet zijn om via coördinaten de locatie te achterhalen waar het kabel het huis binnen gaat. Een ding is zeker - het is niet de meterkast!
Reputatie 7
Badge +24
Dat kan ik proberen, maar gezien de leeftijd van het huis weet ik niet hoe accuraat dat is. Kan ook zijn dat dat in het verleden daar is afgeknipt en niet meer zichtbaar is. Heb je voor mij ook je woonplaats? Wat de aansturing betreft klopt het inderdaad dat dit via je provider waar je klant bent moet gaan, die is namelijk contractueel verantwoordelijk voor een goede verbinding.
Alex , bedankt voor jou inspanningen, de rijksstraatweg (en ook de bouvignestraat) zijn in Hellevoetsluis
Reputatie 7
Badge +24
Graag gedaan, in dit geval heb ik het niet kunnen achterhalen. Bij ons staat het, en dat is standaard in dit geval (oud huis), op het dichtstbijzijnde plek vanaf de voor voorkant van het huis. Kan dus van alles betekenen, afhankelijk van je huis. Woonkamer/meterkast/schuur etc. Mijn advies is om wederom je provider aan te spreken op het feit dat je geen stabiele verbinding hebt. Zo te zien moet dit geen probleem zijn wat capaciteit betreft, en dan kijk ik naar onze tool op basis van jouw adres. Tot 100 Mpbs moet geen probleem zijn.

Ik hoop oprecht dat je hier wat aan hebt.
Hallo Alex,

bij een doos in de muur komt een kabel met meerdere adres binnen, daarvan zijn er maar twee aangesloten, namelijk rood en blauw alle anderen kabels zijn eromheen gedraaid - het kabel is donkergrijs. Het internet over wifi valt avonds op de mobiele telefoon regelmatig weg, dat is irritant want ik moet iedere keer de app weer opnieuw opstarten.
Kan ik niet gewoon ergens bellen en vragen een nieuwe ISRA punt aan te leggen?
Reputatie 7
Badge +24
Ja, dat is je provider. Kortom: als je klant bij ons wordt zal een monteur van ons dit in orde maken, de aansturing gaat altijd via de provider waar je klant bent of wordt. Je kunt het ook los van een provider doen via https://www.mijnaansluiting.nl/, daar zijn echter wel kosten aan verbonden. Daar krijg je altijd een offerte van zodat je op voorhand weet wat dat zal kosten.