Beantwoord

KPN Veilig geeft aan dat computer NIET beveiligt is.

  • 3 April 2019
  • 6 reacties
  • 1452 keer bekeken

Gisteren KPN Veilig geïnstalleerd op mijn Mac desktop. Zodra ik het bestand open geeft hij aan dat de computer niet beveiligd is.
Het gevraagde realtime scannen in te schakelen lukt niet, want iedere keer dat ik het aan vink in systeemvoorkeuren springt het vinkje eruit. Zie afbeeldingen!

Overigens heb ik uiteraard het slotje open staan als ik aan vink.

Wie heeft hier een oplossing voor?

icon

Beste antwoord door huistijger 6 April 2019, 08:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @Daar-ben-ik. Welkom op het forum!
Wat jammer dat KPN veilig nog niet goed werkt. Ik moet je bekennen dat ik niet zoveel praktijk ervaring met Mac. Heb je de applicatie met administrator rechten geïnstalleerd? Ik weet dus niet zeker of dit een mogelijkheid is bij een Mac maar dat is het eerste waar ik aan moet denken.
Dank voor je reactie @Erwin_ .
Bij Apple kan je alleen maar nieuwe applicatie installeren ik mijn eigen ICloud ID geactiveerd heb. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ah, op die manier! Dan sluiten we die optie even uit. 🙂 Ik wil graag een aantal stappen doorlopen. Daarvoor heb ik je gegevens nodig. (mochten we er via dat stappenplan niet uitkomen kan ik namelijk een technische melding op jouw naam aanmaken en doorsturen naar de technische dienst). Zou je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven? 🙂
Reputatie 7
Badge +21
Bij Apple kan je alleen maar nieuwe applicatie installeren ik mijn eigen ICloud ID geactiveerd heb. Dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Nee dat is niet helemaal waar.
Als je geen wachtwoord hebt ingesteld kan iedereen de boel installeren.
Je kunt alleen dan niet in de Terminal app in het systeem dingen veranderen.
Heb je geen wachtwoord ingesteld op je Mac?
Alleen de Entertoets (leeg wachtwoord) is wel makkelijk, maar wordt door Apple niet als een wachtwoord gezien.
Dan zou dat best eens de oorzaak kunnen zijn.
Ga dan naar Systeemvoorkeuren - Gebruikers en groepen
en ga naar Wijzig wachtwoord.

Aan de andere kant...
KPNveilig moet je ook niet op een Mac willen installeren.
Je hebt nu een macOS besturingsysteem en geen windows.
Als je de software-updates van de mac iedere keer installeert dan ben je al veilig genoeg.
Desnoods kun je nog een gratis virusscanner uit de Appstore installeren, er zijn er genoeg.
KPNveilig installeren is alleen nuttig als je een verouderd besturingsysteem hebt, maar werken met een verouderd besturingsysteem is sowieso al erg risicovol.
Nuttige info van @huistijger . Hij weet veel meer van mac dan ik. Heb je daar iets gaan gehad, @Daar-ben-ik ?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het probleem is opgelost! Mocht er toch nog iets zijn, laat het weten! We zitten voor je klaar!