Vraag

KPN veilig geeft pop-up Malwarebytes te verwijderen na installatie

  • 14 October 2022
  • 31 reacties
  • 740 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Deelnemer
  • 5 reacties

Na de laatste update krijg ik bij het opstarten van mijn desktop steeds de melding dat ik het programma Malewarebytes moet verwijderen. Ondanks het feit dat ik steeds aan vink dit niet te willen doen (dus negeren) komt het iedere keer weer boven water.


31 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@HfW Welkom op het forum.

Wat irritant dat je steeds deze melding krijgt. Maar ik kan mij de melding van KPN Veilig wel voorstellen. 

Malwarebytes is een programma dat ook alle bestanden in de computer doorzoekt. Omdat er in KPN veilig ook een Malware filter zit is Malwarebytes overbodig geworden. 

Sterker nog, KPN Veilig zal Malwarebytes als een bedreiging zien. Omdat dit programma dus ook alle bestanden doorzoekt op zoek naar problemen. Hierdoor ontstaat deze melding. 

Mijn advies is dan ook om Malwarebytes wel te verwijderen. 

Reputatie 1
Badge

Hallo Rutger,

Ik werk al heel wat jaren met Malwarebytes, ook in combinatie met verschillende virusscanners.

Had tot nu toe geen enkel probleem ook niet toen F-Secure KPN Veilig werd, totdat de laatste update werd geïnstalleerd, toen begon de ellende . Ik zou gewoon graag de mogelijkheid hebben om de melding uit te schakelen. Ik beslis graag zelf wat wel en niet goed voor mij werkt en dat is al heeel lang goed gegaan. 

Waarom heb ik wel de mogelijkheid om negeren te kiezen, en vervolgens wordt er niets mee gedaan.

En krijg ik iedere keer dat ik mijn pc opstart weer die vervelende melding.

Mijn idee is dat het gewoon een programmeer bug is.

Groet Harry.

Reputatie 7

Malwarebytes is een programma dat ook alle bestanden in de computer doorzoekt. Omdat er in KPN veilig ook een Malware filter zit is Malwarebytes overbodig geworden. 

Sterker nog, KPN Veilig zal Malwarebytes als een bedreiging zien. Omdat dit programma dus ook alle bestanden doorzoekt op zoek naar problemen. Hierdoor ontstaat deze melding. 

Mijn advies is dan ook om Malwarebytes wel te verwijderen. 

Mijn advies is om Malwarebytes niet te verwijderen. Je hoeft Malwarebytes natuurlijk niet realtime te laten scannen maar dat hoef je KPN Veilig natuurlijk ook niet te laten doen immers Microsoft Defender doet dat net zo goed.

Ik vind het advies om Malwarebytes te verwijderen ook vreemd want als het Abuseteam van KPN een apparaat op jouw thuisnetwerk van een virusbesmetting verdenkt dan vragen ze juist om Malwarebytes te installeren en daarmee het apparaat te scannen.

 

KPN-Veilig (F-Secure) moet gewoon de keuze van de klant respecteren en als die zegt dat het oké is, dan is het dus ook oké.

 

Ik gebruik overigens op geen enkele machine KPN Veilig. Op Windows machines laat ik de beveiliging over aan Microsoft defender.

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik ook al minstens 10 jaar geen los antivirusprogramma meer. Windows heeft zelf een goede antivirus oplossing ingebouwd. Een extra los programma heeft mijns inziens geen enkele meerwaarde. 

Reputatie 7

Windows heeft zelf een goede antivirus oplossing ingebouwd. Een extra los programma heeft mijns inziens geen enkele meerwaarde. 

Volledig mee eens.

Reputatie 7
Badge +15

@HfW Ik ben met je eens dat beide programma's gewoon naast elkaar zouden moeten kunnen werken. 

Ik heb waarschijnlijk in mijn vorige reactie iets te snel conclusies getrokken. 

Heb je een mogelijkheid om een screenshot van de melding te plaatsen? Dan kan ik dit weer doorgeven aan de ontwikkelaars van KPN Veilig. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Het kan dus niet. KPN Veilig zegt gewoon duidelijk dat het niet kan. Punt. Einde discussie. 😄

Reputatie 7

Het kan dus niet. KPN Veilig zegt gewoon duidelijk dat het niet kan. Punt. Einde discussie. 😄

Onzin, als dat zo zijn dan zou de melding moeten zijn om KPN Veilig te verwijderen.

Reputatie 7
Badge +15

@HenkHa Bedankt voor het plaatsen van de screenshot. Ik heb de melding doorgezet naar de ontwikkelaars van de app! 

Reputatie 1
Badge

Ben dus niet de enigste met het probleem.  @HenkHa Bedankt voor het plaatsen van de screenshots, ik kreeg dat niet voor elkaar. Ben benieuwd of ze nog met een oplossing komen.

Harry 

Idd Harry, ik gebruik nu KPN veilig en voorheen FSecure als XS4all klant. Daarnaast heb ik al sinds jaar en dag Malwarebytes, omdat dit gewoonweg een erg goede tool is. Dat KPN veilig gebruikt maakt van onderdelen van Malwarebytes is top. Ontslaat me niet van het gevoel dat er niets iets in Malwarebytes zit dat nog waardevol  en nuttig is. En waarom ‘bijten’ beide modules elkaar?

Hier ook een slachtoffer van dit conflict ( malwarebytes kan niet samen met Fsecure van KPN ) .. IK baal ook als een stekker…. waarom kon het bij Xs4all wel, en bij KPN niet ? Net zoals een VPN router die ik heb…. waarbij je de VPN uit moet zetten om te kunnen mallen. Ook weer zoiets, dat had ik niet met Xs4all.  Ws was Xs4all toch beter qua technologie/ software kunde.

 

Net als de meesten, ik gebruik Malwarebytes al jaren ! Nooit een probleem gehad.

 

drbob34

Reputatie 7

waarom kon het bij Xs4all wel, en bij KPN niet ?

Daar heeft KPN (en XS4ALL) geen enkele invloed op, het is F-Secure die dit issue veroorzaakt.

Reputatie 1
Badge

@ wjb Kan ik me niet voorstellen. Jaren met F-Secure gewerkt in combinatie met Malwarebytes nooit geen conflicten gehad. We hadden gewoon door kunnen gaan met F-Secure, maar KPN moest zo nodig het programma aangepast hebben zodat overal in het programma hun logo staat. Kwestie van alles kunnen en willen beheersen. Dictatuur net zoals bij die andere grote provider.

Reputatie 7

@ wjb Kan ik me niet voorstellen. Jaren met F-Secure gewerkt in combinatie met Malwarebytes nooit geen conflicten gehad. We hadden gewoon door kunnen gaan met F-Secure, maar KPN moest zo nodig het programma aangepast hebben zodat overal in het programma hun logo staat. Kwestie van alles kunnen en willen beheersen. Dictatuur net zoals bij die andere grote provider.

Je hebt ook gewoon nog F-Secure alleen nu met een KPN uiterlijk i.p.v. een XS4ALL uiterlijk. De functionaliteit is precies hetzelfde. Het is niet de eerste keer dat F-Secure en MalwareBytes elkaar bijten. 

Reputatie 7
Badge +15

@HfW Ik heb nog geen reactie van mijn collega's mogen ontvangen. 

Heb je de mogelijkheid om je forumprofiel in te vullen?

Dan ga ik proberen op een andere manier de situatie nogmaals door te zetten. 

Reputatie 1
Badge

@Rutger_  Heb gedaan wat je vroeg Profiel aangevuld. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er een reactie komt van jouw collega's. En ik verwacht niet dat ook zij gaan zeggen gewoon MalwareBytes verwijderen. Ik weet zeker dat dan KPN veilig verwijderd wordt.

Groet Harry

Reputatie 7
Badge +15

@HfW Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb de situatie nogmaals doorgezet, zodra ik reactie heb zal ik het zo snel mogelijk delen! 

Hier inderdaad zelfde ervaring. Jaren met Malwarebytes naast F-secure via XS4ALL. Ging altijd goed tot laatste update. Benieuwd naar de oplossing want die is er zeker! Groet Harry (2) in dit geval

 

@Rutger_  Is er al nieuws van de ontwikkelaars? De melding in KPN veilig is er nog steeds.

Reputatie 7
Badge +15

@HenkHa Helaas heb ik nog steeds geen terugkoppeling van de juiste personen ontvangen. 

Wel heb ik de situatie nogmaals doorgezet, nu via een andere route. 

Zodra ik terugkoppeling heb deel ik het hier! 

@Rutger_  bedankt, ik hoop dat er een oplossing komt!

Reputatie 1
Badge

Heb weer een update gehad naar versie 19.0 en weer begint de ellende met het waarschuwen voor MalwareBytes.

Het is een tijdlang rustig geweest na de vorige discussie, maar het schijnt dat de ellende weer opnieuw begint,

Wanneer komt er nu eens een definitieve oplossing?

Hallo @HfW als je KPN-malwarebescherming al aan hebt staan binnen je MijnKPN, is het een logische reactie van KPN Veilig, dan is het losse programma Malwarebytes ook overbodig.

 

 

Reageer