Beantwoord

KPN Veilig installeren op Android toestel van kind geeft fout -6

  • 23 March 2022
  • 4 reacties
  • 98 keer bekeken

Hallo,

 

Ik heb voor mijn kinderen een aantal oudere Android toestellen. Deze hebben Android 8 of 10 en werken verder goed.

Nu wil ik KPN Veilig installeren op die telefoons en dat gaat in principe goed, alleen bij het activeren komt er even snel een inlog pagina zichtbaar en daarna krijg ik een foutmelding met foutcode -6.

Een herstart van de telefoon helpt niet.

De telefoons zijn vergrendeld met Google Family Link. Bij installaties vraagt Google dan om een ouder code voor het installeren en dat gaat ook goed. Het echt bij het activeren in KPN Veilig dat de foutcode -6 komt.

Is dit bekend, en zo ja, hoe kunnen we dat oplossen?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 26 March 2022, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Airliner1973! Goed dat je hierover bericht en ik help je hier graag bij. Als je naar de beheerderspagina van KPN Veilig gaat, staan de toestellen van je kinderen daar dan niet tussen? Zo niet, heb je dan nog wel genoeg KPN Veilig licenties om deze ook op de toestellen van je kinderen te installeren? Mocht je nog genoeg licenties hebben, zou je dan ook willen controleren of er andere virusscanners of beveiligingsprogramma's op de toestellen geïnstalleerd zijn? Dat werkt namelijk niet altijd goed samen met KPN Veilig. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Ik heb nog 9 licenties over en er staat geen andere malware scanner op de telefoons. Ook in de beheer pagina zijn de toestellen niet te zien. 

Reputatie 7
Badge +17

Helder, dank voor de snelle reactie! Hmm, op andere toestellen lukte het wel om KPN Veilig te installeren? Zo ja, is het dan mogelijk om Google Family Link tijdelijk uit te zetten op de toestellen en te kijken of het installeren van KPN Veilig dan wel goed gaat? Wat ik van de functionaliteiten van Google Family link lees is het geen virusscanner, maar het heeft wel beveiligingsopties en ik ben benieuwd of die botsen met KPN Veilig. 

Mocht het daarmee ook niet lukken, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer, de naam van de contractant, de 06-nummers waar het om gaat en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN? Die laatste 2 zaken kun je bijvoorbeeld onder persoonlijke opmerkingen plaatsen. Wat daar staat is alleen inzichtelijk voor jou en de moderators hier op het forum. Dan kan ik wat dieper de systemen in om te zien wat ik kan achterhalen. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat het installeren inmiddels gelukt is. Zo niet, laat het hier gerust weten!