Beantwoord

KPN Veilig: kan niet meer bij SNS-bank via Firefox

  • 19 June 2022
  • 10 reacties
  • 274 keer bekeken

Ik probeerde dit weekeinde de website van SNS-bank   (https://www.snsbank.nl/particulier/home.html) te openen op mijn PC met Firefox, maar dit werd door KPN Veilig geblokkeerd met de melding  “Website is geweigerd” over https://optanon.blob.core.windows.net/logos/static/ot_guard_logo.svg.

Daarna probeerde ik dezelfde website met Chrome te openen en dat werkt wel. Waarom wordt de SNS-bank site door KPN Veilig geblokkeerd op Firefiox? Blijkbaar is deze wel veilig, aangezien ik hem met Chrome wel kan openen.

icon

Beste antwoord door Borkhuis 24 June 2022, 14:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Ik had gisteren hetzelfde bij ASN-Bank en Firefox, met gebruik F-Secure scanner van Ziggo. De optanon link is onbekend bij ASN . De url verwijst naar een locatie in Dublin.  Ik ga ervan uit dat deze link onveilig is en dat men probeert je bankgegevens te verkrijgen voor misbruik. Enige tijd later kreeg ik de melding bij bezoek van de bankomgeving ( dus zonder inloggen)  niet meer. Waarschijnlijk weggehaald om traceerbaarheid te voorkomen. Chrome dus niet meer gebruiken en je browsers opschonen. Ook je bankrekening in de gaten houden en uitkijken voor poging tot oplichting via je bankrekening.

Hm, bij SNS bank gaat het nog steeds fout. Ik zal ook eens een mail naar de bank sturen.

Reputatie 7
Badge +17

@Borkhuis ik denk dat de tips van @V. Zwanenberg een heel goed begin zijn. Kan je hier nog laten weten wat het antwoord van de bank was?

@Borkhuis ik denk dat de tips van @V. Zwanenberg een heel goed begin zijn. Kan je hier nog laten weten wat het antwoord van de bank was?

Dit is het antwoord van SNS-bank:
 

 

Hallo @Borkhuis en @V. Zwanenberg als jullie de veilige browser gebruiken van KPNVeilig, werkt het dan wel goed?

Bij mij werkt de SNS via de veilige browser gewoon goed en krijg dan tevens een melding 'u het een vertrouwde bankiersomgeving geopend

CC: @Bram_ 

@JanD  Nee, ik gebruik Firefox (op Windows). Hij gaat heel even naar de bankier-modus, maar gaat er ook onmiddellijk weer uit als de foutmelding gegeven wordt. Het werkt in Chrome wel gewoon.

@JanD  Nee, ik gebruik Firefox (op Windows). Hij gaat heel even naar de bankier-modus, maar gaat er ook onmiddellijk weer uit als de foutmelding gegeven wordt. Het werkt in Chrome wel gewoon.

Hallo @Borkhuis ik las zojuist in een ander topic dat er een extensie in Firefox gedownload moest worden en daarna werkte het bankieren probleemloos.

 

@JanD Heb je de link naar dat topic?

@JanD  Nee, ik gebruik Firefox (op Windows). Hij gaat heel even naar de bankier-modus, maar gaat er ook onmiddellijk weer uit als de foutmelding gegeven wordt. Het werkt in Chrome wel gewoon.

Ah, Firefox. Er zijn veel meer meldingen over niet kunnen bankieren met o.a. Rabo, ABN AMRO, en dus ook SNS in Firefox met F-secure. Zag het ook op het forum van F-secure zelf.

Het is dus niet kpn maar F-secure die het moet oplossen.

Oplossingen vooralsnog: Andere browser gebruiken of dat (nmm overbodige) F-secure / kpn veilig even uitzetten.

Ik kreeg vanmorgen een reactie van F-secure dat er aan gewerkt wordt. Er is ondertussen vandaag ook een update uitgebracht voor de extensie en ik kon net in ieder geval weer bij de SNS bank. 

Zorg wel dat je de cache even leeg gooit, anders werkt het misschien niet.