Beantwoord

KPN veilig op een computer met windows 7 installeren

  • 16 March 2023
  • 7 reacties
  • 209 keer bekeken

Kan ik “KPN Veilig” installeren op een Windows 7 (SP1) computer ?

 

“KPN Veilig” geeft een foutmelding dat Microsoft Edge Webview2 niet aanwezig is, terwijl ik deze wel heb geinstalleerd...

icon

Beste antwoord door GeSp 16 March 2023, 23:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat Windows 7 niet meer ondersteund word. Waarom gebruikt u dat nog? Want dat is echt niet veilig meer...

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @namirha 

 

Het zou nog moeten werken maar F-Secure (wat KPN Veilig eigenlijk is) stopt sowieso met ondersteuning voor Windows 7 SP1 in augustus 2023.

Maar zoals Nick al aangeeft is Windows 7 niet veilig meer om te gebruiken.

 

Is die PC niet te upgraden naar Windows 10? 
Dat kan nog steeds gratis.

Is die PC niet te upgraden naar Windows 10? 
Dat kan nog steeds gratis.

 

Zou eventueel kunnen, waar kan ik deze upgrade software vinden ?

Reputatie 7
Badge +18

Die kan je hier https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 downloaden, er staat wel dat je een nieuwe licentie moet aanschaffen maar ik kon laatst nog gewoon de oude Windows 7 licentie code invoeren om Windows 10 te activeren.

Reputatie 7
Badge +24

Het moet waarschijnlijk wel met een nieuwe installatie. Dus eerst al uw bestanden back-uppen naar een andere locatie. Externe harde schijf ofzo. Of een clouddienst.

 

In zo’n geval zou ik de hardeschijf vervangen door een verse, lege en helemaal opnieuw beginnen.
En dan later de oude schijf er bij aankoppelen om de bestanden en instellingen over te nemen.
Zo vermijd je alle risico’s.

Maar altijd veel gedoe met W. installeren en configureren, daar heb ik nu geen last meer van met linux(debian).
Overigens gebruik ik dagelijks win-XP, installatie gemaakt in 2002, geen enkel probleem.

Reputatie 7
Badge +18

Dan die harde schijf ook gelijk vervangen door een SSD, dat werkt een stuk sneller dan een HDD.

Die oude kan je dan als backup gebruiken.