Beantwoord

Mail ontvangen dat ik ben gehackt

  • 29 November 2022
  • 3 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik kreeg vandaag een email, daarin aangegeven dat ik ben gehacked.

Ze geven ook mijn wachtwoord aan en dat is het juiste ww.

Ze vragen € 500 om het op te lossen.

Mijn vraag: wat te doen??

Is het voldoende als ik mijn wachtwoord wijzig? “Ze”geven aan dat ze zien wat ik doe op mijn pc

Svp uw reactie

icon

Beste antwoord door Ernst-Jan 29 November 2022, 14:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @Marinus V , meteen al je wachtwoorden wijzigen en de mail onbewerkt doorsturen naar abuse@kpn.com

Reputatie 7
Badge +7

Dit is een scam! Je bent niet gehackt. Het getoonde wachtwoord in dergelijke e-mails kan een ouder wachtwoord zijn dat rouleert in hackers kringen omdat je dat wachtwoord gebruikt hebt ergens op een website waar data gelekt heeft. Dat kan jaren geleden geweest zijn, zoals bijvoorbeeld bij LinkedIn.

Gebruik je dit wachtwoord nog ergens dan inderdaad op die plek veranderen.

Absoluut niet die 500 euro betalen want de rest van de e-mail is totale flauwekul, alleen maar bedoeld om je angst aan te praten. Ik krijg deze e-mail de laatste paar dagen tientallen keren.

Maak je verder geen zorgen.

Reputatie 7

Is dat het wachtwoord van de inlog op jouw PC, die van jouw email, die van jouw KPN ID of een andere?

Als je op meerdere locaties hetzelfde wachtwoord gebruikt dan doe je er zeer verstandig aan om dat te stoppen en een wachtwoord maar voor één ding te gebruiken.