Beantwoord

McAffee geeft aan dat mijn computer niet beveiligd is terwijl ik KPN Veilig heb

  • 4 January 2022
  • 2 reacties
  • 673 keer bekeken

McAfee vertelt mij dagelijks per e-mail dat mijn computer niet beschermd is tegen malware, virussen enz. Bij hem kan ik dat regelen, als ik betaal. Maar mijn KPN-abonnement (internet, tv, computer, enz.) omvat automatisch en gratis KPN VEILIG. Kan ik McAfee negeren?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 6 January 2022, 13:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Hallo @VorstING , ja, McAfee kun je negeren. Als je een Windows 10/11-pc gebruikt is daar tevens ook de Defender actief naast KPN-Veilig. KPN-veilig schakelt alléén het antivirus-deel van Defender uit en laat de rest van Defender ongemoeid.

McAfee totaal verwijderen van de pc, wordt meestal standaard ter promotie mee geïnstalleerd.

Reputatie 7

Hoi @VorstING, dit kan je inderdaad negeren zoals Jan uitlegt. Het kan ook zijn dat deze berichten niet van McAfee komen maar van een groep criminelen die de naam McAfee ge-/misbruikt in de hoop zo gegevens (en geld) van mensen te krijgen. Ik heb zelf toevallig ook een maand lang zulke mailtjes gekregen van 'McAfee’, maar er zaten altijd wel typefouten en dergelijke in waaraan te herkennen was dat ze niet echt waren, ze kwamen ook niet van een McAfee e-mailadres. Bij dat soort mailtjes is het ook goed om daar scherp op te zijn.