Beantwoord

Meerwaarde van KPN Veilig op MacOS?

  • 23 May 2022
  • 5 reacties
  • 551 keer bekeken

Zojuist is mijn abonnement bij XS4ALL omgezet naar de techniek van KPN. Ook wordt KPN Veilig op mijn Mac aanbevolen om te installeren. Heeft dit enige meerwaarde t.o.v. de beveiligingsfuncties en de anti-malware capaciteiten van MacOS zelf?

icon

Beste antwoord door Noordzee 23 May 2022, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @bijl107,

Ik heb alles van Apple (iPad, iPhone, iMac en MacBook) En ik heb KPN Veilig al jaren hierop draaien. Ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met KPN Veilig. 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dennis Schreve ,

Eigenlijk is het bij Apple-producten niet nodig, aangezien Apple zelf ook beveiligingen uitvoert. 

Maar net als @Dennis Schreve heb ik KPN Veilig ook al jaren lang op mijn iMac draaien. 

Niet op de iPhones overigens…..  

Reputatie 7
Badge +22

Hallo @Dennis Schreve ,

Eigenlijk is het bij Apple-producten niet nodig, aangezien Apple zelf ook beveiligingen uitvoert. 

Maar net als @Dennis Schreve heb ik KPN Veilig ook al jaren lang op mijn iMac draaien. 

Niet op de iPhones overigens…..  

Het kan nooit kwaad om KPN veilig erbij te gebruiken @Noordzee. 😉

Reputatie 4
Badge +1

Al 20 jaar Apple gebruiker en gebruik KPN veilig niet, ook nergens last van.

Maar met alles…. je moet blijven opletten.

Vaak gaan 2 beveiligingsproducten naast elkaar niet goed, ik weet niet hoe Apple werkt, maar Windows heeft ook een prima defender pakket maar dit gaat uit als je bijvoorbeeld KPN veilig installeert.

En er is maar 1 echte goede beveiliging, geen verbinding maken met de buitenwereld, voor de rest, altijd opletten wat je doet en op tijd ingrijpen als het onverhoopt toch mis gaat en daar helpen de beveiligingsproducten je mee.