Beantwoord

Mijn F-secure werkt niet meet na de overstap naar KPN

  • 16 June 2022
  • 7 reacties
  • 261 keer bekeken

Mijn F secure van XS4ALL werkt niet meer? Hoe kom ik nu bij mijn wachtwoorden?

icon

Beste antwoord door Remco van KPN 21 June 2022, 12:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Helvieo, welkom op het KPN Forum. Uit je bericht maak ik op dat je diensten al gemigreerd zijn vanuit XS4ALL. Als ik de FAQ zo lees onder het kopje overige diensten dan was de licentie na de overzetting nog twee maanden geldig. Daarna kun je bij KPN dan KPN Veilig activeren en installeren. Als de licentie inmiddels is verlopen dan vrees ik dat ik niet direct een optie zie om deze te opnieuw te activeren :-( . KPN Veilig is overigens ook gebaseerd op F-Secure. 

maar dan ben ik dus al mijn wachtwoorden kwijt? Tenminste, op mijn mobiel doet hij het nog wel en moet ik de wachtwoorden over typen. Dus helemaal verlopen is hij niet?

 

Hoop op een oplossing :(

 

groet Rene

Reputatie 7
Badge +13

Dat is natuurlijk niet echt praktisch maar ik heb helaas niet direct een oplossing die het overzetten van de wachtwoorden dan automatiseert vrees ik.  XS4ALL heeft nog een dedicated team die je kan bereiken op 020-3987666. Hun contactpagina kun je hier vinden.

Jammer!! Er is mij niets verteld over het stoppen van dit programma en/of het overzetten hiervan. Dus dat programma van KPN krijg ik nu ook niet?? NIET BLIJ MEE…….  Pffffff

Bedankt hoor KPN

 

Reputatie 7
Badge +13

@Helvieo Dat spijt mij oprecht maar je zou moeten kunnen overstappen naar KPN Veilig zodra je een KPN ID hebt aangemaakt.  Op deze pagina kun je alle wijzigingen vinden die ontstaan door de overzetting. Ik lees daar over F-Secure Safe:

 

[O1] F-Secure SAFE wordt KPN Veilig

Er zijn standaard 5 licenties voor het internetveiligheidspakket F-Secure SAFE inbegrepen bij uw abonnement. Deze software beschermt uw apparaten tegen virussen en malware.

Vervang het internetveiligheidspakket
Na de omzetting van uw abonnement kunt u F-Secure SAFE niet meer op nieuwe apparaten activeren. Vervang daarom na de omzetting van uw abonnement F-Secure SAFE door KPN Veilig. Informatie over de installatie krijgt u na de omzetting.

Hoe lang werkt F-Secure SAFE nog?
F-Secure SAFE blijft nog twee maanden werken nadat uw abonnement is omgezet. Voor KPN Veilig behoudt u hetzelfde aantal licenties. KPN Veilig is ontwikkeld door F-Secure en beschermt uw apparaten net zo goed.

[O2] XS4ALL KEY vervalt

Maakt u gebruik van XS4ALL KEY? Dat is een digitale kluis om uw wachtwoorden in te bewaren.

Geen nieuwe apparaten
Direct na de omzetting van uw abonnement kunt u geen nieuwe apparaten meer aan uw kluis koppelen. Maar de kluis blijft nog wel even werken zoals u gewend bent. Later vervalt de ondersteuning voor XS4ALL KEY - hierover informeren wij u één maand van tevoren.

Zodra de ondersteuning voor XS4ALL KEY vervalt, ontvangt de app geen updates meer en worden wachtwoorden niet meer gesynchroniseerd naar eventueel gekoppelde apparaten. Uw wachtwoorden blijven nog wel beschikbaar in uw digitale kluis.
 

Je zou dus nog wel bij je wachtwoorden moeten kunnen komen en als vervanging KPN Veilig kunnen installeren.

Ik heb 2 mobiele abonnementen, Home Internet en TV van KPN. Wat moet ik nog meer??

 

Reputatie 7
Badge +13

Je hebt nu de beschikking voor twee gratis licenties op KPN die je kan installeren via deze pagina nadat je een KPN ID hebt aangemaakt. Mocht je daar hulp bij nodig hebben dan beantwoord ik die graag.