Beantwoord

Mijn router Experia Box v8 "Gehacked "?

  • 5 March 2019
  • 1 reactie
  • 1821 keer bekeken

Ben nieuw op dit forum en heb onderstaande vraag ergens anders op dit forum gesteld. Nu denk ik dat het beter is deze hier te stellen:

Op 27 februari kreeg ik een mailtje van een z.g. hacker die mijn router zou hebben gehacked en op mijn computersysteem een trojan zou hebben geplaatst. Gezien de krakkemikkige Nederlandstalige tekst
leek me dat er een google vertaalslag aan voorafgegaan was.
Ik moest maar snel een groot bedrag aan bitcoins overmaken anders zou er "pikante foto's" naar familieleden en collega's worden gestuurd van sites die ik z.g. bezocht zou hebben.
Klinklare klets natuurlijk.
Nou is alleen al het hacken van een Linux bestuursysteem (en die heb ik) een hele klus maar ik besloot toch dit mailtje naar de KPN te sturen en te vragen wat zij hiervan vonden.
Tot op heden heb ik geen enkele reactie van hen gekregen, zelfs geen bevestiging van ontvangst mail.
Is dit gebruikelijk bij KPN?
icon

Beste antwoord door Raymondt 6 March 2019, 09:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Kwikstaart ,

Welkom op het forum! Zoals ik in je andere topic ook al aangegeven heb:
Het juiste e-mailadres om dergelijke zaken aan te melden is valse-email@kpn.com. Je zult daar altijd een automatisch antwoord krijgen dat je bericht goed ontvangen is, maar (zoals @Susan_ al zegt) vaak geen persoonlijk antwoord.

Even inhoudelijk over de mail: Het is een poging om je bang te maken en zeker niet op waarheid berust. Je kunt de mail dus het beste negeren en verwijderen. Je hoeft je geen zorgen te maken dat je Experiabox gehackt zou zijn.