Beantwoord

Moet Microsoft Defender uitgeschakeld worden voor gebruik KPN Veiligheid?

  • 1 February 2023
  • 11 reacties
  • 396 keer bekeken

Reputatie 1

Heb zojuist een nieuwe Laptop gekocht en laten installeren. Vertelde dat ik abonnement voor KPN Veilig heb (op oude laptop verwijderd) en deze dus wil installeren op deze laptop. Nu vertelde leverancier dat ik dan eerst de aanwezige MS Defender moet verwijderen of uitzittend. Is dat zo en zo ja hoed doe ik dat?

 

Co Mocking

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 February 2023, 17:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Onzinverhaal, kpn veilig regelt dat zelf binnen Windows.

Reputatie 1

Ok, heb ik inmiddels ook van anderen begrepen.

In ieder geval bedankt voor je antwoord. 

Het werkt intussen ook al prima.

 

Reputatie 6
Badge +8

Persoonlijk zou ik die KPN Veilig niet installeren en gewoon Microsoft defender gebruiken.

 

Maar dat is een hele andere discussie … 😀

Reputatie 1

Heb je daar ook een reden voor dwz KPN Veilig niet installeren? Zou ik graag horen.

Heb deze ook op mijn desktop, Ipad en 2 mobiele telefoons.

Hallo @coogie je moet KPN Veilig als een aanvulling op bestaande antivirus-software zien. Zoals bij Windows wordt alleen het bestaande antivirusdeel stilgelegd en bij KPN Veilig heb je o.a. bankiersbeveiliging en veilige browser er bij. Zie voor de details de inhoud van KPN Veilig zelf binnen de browser.

KPN Veilig is dus niet simpel een antivirus-programma, het is een compleet pakket met allerlei soorten beveiliging, duik maar eens in de mogelijkheden.

Succes.

 

Reputatie 7

Ook ik ben absoluut geen voorstander van KPN Veilig ofwel F-Secure.

Al mijn Windows machines worden gewoon beveiligd door Microsoft Defender.

De beste beveiliging is nog altijd de gebruiker zelf.

Reputatie 7

Het bericht wat hier net als beste antwoord gekenmerkt is is dat mijns inziens niet.

Wees je je ervan bewust dat met het installeren van KPN veilig Microsoft Defender uitgeschakeld wordt. Het is dus geen aanvulling maar een vervanging en de vraag is of je die vervanging moet willen.

Alléén het antivirusdell van Windows defender wordt uitgeschakeld, meer niet.

 

Reputatie 7

Alléén het antivirusdell van Windows defender wordt uitgeschakeld, meer niet.

En dat is precies het deel waarvan ik niet wil dat dat uitgeschakeld wordt. Ik heb meer vertrouwen in Microsoft Defender dan in F-Secure.

Ik ga wjb hier steunen, Windows defender komt doorgaans minimaal zo goed uit de AV testen als F-secure. (Av-test). Je kunt er dus voor kiezen om defender te gebruiken.

echter beide zitten wat onder de top presterende AV zoals Bitdefender, avg, avast, avira.

http://av-comparatives.org en https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/ zijn hiervoor mijn bronnen.

 

Reputatie 7

En aan al die andere rommel die KPN veilig (F-Secure) meelevert, zoals bijvoorbeeld die "veilige browser" heb ik totaal geen behoefte. De echte veiligheid wordt bepaald door het gedrag van de gebruiker.