Beantwoord

Mutatiescherm bankieren KPN Veilig na onderscheppen malware

  • 17 June 2022
  • 5 reacties
  • 49 keer bekeken

Hallo, KPN Veilig geeft aan dat ieder mutatiescherm in mijn Online Bankieren wordt geblokkeerd. Het aanmelden gaat goed en ik krijg het groene balkje om het scherm te zien.

Vanmorgen nog meegewerkt en alles deed het prima.

Het blijkt dat er op 9 juni een Malware was onderschept (waarvan ik geen melding heb gehad) maar ik heb daarna meerdere keren al min Bankieren gestart zonder problemen.

Wat kan ik nu doen? De website als veilig beschouwen in KPN Veilig?

Hij staat momenteel nog in een complete scan (87%) zonder meldingen.

 

icon

Beste antwoord door Mutatiescherm online bankieren 22 June 2022, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Complete scan is afgelopen en gaf geen problemen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is dit afgelopen @Mutatiescherm online bankieren?

Kan het wellicht zijn dat je bij de Rabobank zit?

In onderstaand topic wordt daar wat over uitgelegd:

 

Tot nu toe heb ik ipv Firefox maar Chrome gebruikt omdat daar de problemen niet in voor kwamen.

Ik start zojuist ASN bankieren weer op in Firefox en zonder problemen.

Kan dus gelegen hebben aan KPN Veilig, ASN en/of aan Firefox.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dus het werkt nu allemaal weer en in Chrome is er nooit een probleem geweest? Ik ben bang dat we niet meer zullen achterhalen wat er gaande is geweest, in ieder geval top dat je geen problemen meer ervaart!

Niet correct. Ik had vergeten te melden dat ik eerst in Instellingen van KPN Veilig de optie Verboden websites blokkeren uitgezet. Dus er werd al niet meer gecheckt.

Vervolgens heb ik de in Firefox de extensie van KPN Veilig verwijderd en geprobeerd een nieuwe te installeren (volgens de Help van KPN Veilig).

Maar die is niet te installeren ivm deze melding:

Dus nee, het werkt nog niet. Wel in Chrome maar die gebruik ik eigenlijk nooit.