Beantwoord

Onbekende kreeg toen ik hem belde mijn naam en adres te zien. Hoe kan dit?

  • 15 March 2022
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Onlangs belde ik een onbekende. Hij kreeg vervolgens ipv het nummer, mijn naam en adres te zien. Hoe is dat mogelijk?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 17 March 2022, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Hoekanditnou 

Onder het begrip “Beller-id en antispambeveiliging” bieden online services mogelijkheden aan om ook nummers te identificeren die niet in de contactenlijst staan. 

Bijvoorbeeld op mijn Samsung telefoon kan ik die optie aanzetten. Daarbij wordt Hiya gebruikt om “spamoproepen, oplichters en bellers die niet in uw contacten staan” te identificeren.

Het is me onduidelijk hoe je op die lijst komt te staan.

Reputatie 7
Badge +19

Van harte welkom op ons forum @Hoekanditnou

Goed om te zien dat @RBxx je al de juiste weg gewezen heeft. We hebben verschillende behulpzame gebruikers op ons forum die anderen graag op weg helpen. Wat hij aangeeft klopt. Mocht je meer informatie zoeken over Hiya of navraag willen doen, ze hebben een eigen website met contactmogelijkheden.

Dank voor antwoord. Dat nummer is kan ik me nog enigszins voorstellen. Of ik dat ok vind is iets anders. Dat echter mijn volledige naam èn adres verschijnt vind ik een absolute schending van privacy. Kan ik het voorkómen???

Reputatie 7
Badge +24

Bent u misschien geregistreerd in het register van de KVK? Daar word volgens mij zulk soort info uit gehaald. 

Dat is mogelijk. Wel ooit geweest. Zal eens kijken of dat eruit kan. Dank je🙏