[Onderzoek] Heb jij wel eens een valse SMS gehad?

  • 7 June 2022
  • 1 reactie
  • 289 keer bekeken
[Onderzoek] Heb jij wel eens een valse SMS gehad?
Reputatie 7
Badge +9

Heb jij in het laatste halfjaar een (verdacht) sms bericht ontvangen waar een link in stond en waar je niet, om wat voor reden ook, op hebt gedrukt?

Op dit moment loopt een onderzoeker van de TU Delft stage bij mij. Hij doet onderzoek naar smishing (phishing via sms) en Flubot. Flubot is een virus voor Android telefoons die via sms binnenkomt. Meer over Flubot lees je hier.

Mocht je hier persoonlijke ervaring mee hebben (waarbij het niet uitmaakt of je nu een mobiel abonnement hebt bij KPN, of bij een van de concullega's), dan zou mijn stagiair je graag wat vragen willen stellen voor zijn onderzoek (waarin de gegevens uiteraard anoniem verwerkt worden). Mocht je het leuk vinden om hieraan mee te werken, dan verzoek ik je mij een privébericht te sturen waarin je aangeeft hier aan mee te willen werken, en daarin je telefoonnummer vermeldt. We maken dan een afspraak over wanneer mijn stagiair je zou kunnen bellen om zijn vragen te stellen.

Je zou ons hier enorm mee helpen. Alvast bedankt!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +9

Voor nu hebben we genoeg aanmeldingen. Een ieder die zich aangemeld heeft: bedankt!