Beantwoord

Probleem met de KPN Veilig-browser op smartphone

  • 4 February 2022
  • 5 reacties
  • 869 keer bekeken

Wij gebruiken op onze smartphones de virusbeveiligings software van KPN. Steeds vaker werken apps niet bij gebruik van de KPN veilige browser (onderdeel van de betaalde door KPN aangeboden virusbeveiliging van F-Secure). Als ik dan Google Chrome gebruik lukt het  wel. O.a,  inloggen bij Tikkie (bijv. betalen n.a.v. een betaalverzoek, de ABN AMRO bankieren app en de Digi_D app.  gaat niet.  Dus de beveiliging lijkt mij te goed als je bij volkomen veilige apps  en/of sites niet kan inloggen. Bij mijn klachten in eerste instantie bij de service desks van de bank en digi-d was de eerste vraag of ik de kpn veilige browser gebruik. Tja…. zeiden ze dan, probeer maar eens met Chrome. En dan lukt alles prima. Dus die software is aan een update toe lijkt mij. Benieuwd wat KPN hieraan kan doen.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 7 February 2022, 18:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @rob.leonard ,

Ik adviseer je om KPN Veilig gewoon niet te gebruiken op je mobiele telefoon. Je hebt er alleen maar last van. Het energieverbruik is bv ook hoger. 

Als je alle beveiligingsupdates van je telefoon consequent installeert, dan zou jouw telefoon afdoende beveiligd moeten zijn. 

Bedankt. Ja, wellicht is dat de oplossing. Ik probeer zo veilig mogelijk met alle apparaten om te gaan (pc, tablet, smartphone) en dacht dat een betaalde virusscanner het beste zou zijn. KPN zou moeten communiceren, dat het op mobiele apparaten niet goed werkt, lijkt mij.  Want ze promoten het wel ervoor. Of ze moeten zorgen dat het wel goed gaat werken. Benieuwd wat KPN hier zelf nog over gaat zeggen ?

Reputatie 7
Badge +9

Als je de KPN Veilig-browser gebruikt op je smartphone werkt ook de CoronaCheck-app niet. Met andere browsers zijn er geen problemen.

Piet.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @rob.leonard, welkom op ons forum! Zoals je hierboven al gelezen hebt zijn er momenteel wat problemen met de browser en sommige sites.

Dit probleem is inmiddels bekend en wordt aan gewerkt! Als tussenoplossing is het advies in ieder geval een andere browser te gebruiken.
Helaas heb ik nog geen verwachte oplostermijn.

Vandaag kpn veilig op mijn mobiel geĂŻnstalleerd. Hoe kan ik de extensie van google chrome toevoegen aan Kpn veilig?