Vraag

Problemen met websites en apps via mijn IP adres, sta ik op een blacklist?

  • 12 March 2023
  • 9 reacties
  • 194 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi, 

 

Sinds vandaag ervaar ik issues met browsen en inloggen op smartphone applicaties.

 

Wanneer ik websites bezoek die gebruik maken van Cloudflare krijg ik een melding in het Nederlands of in het Russisch dat de website de veiligheid van de verbinding aan het checken is. Dit duurt telkens een paar seconden. Andere websites laten mij een captcha zetten en vragen of ik een Human ben. Andere voorbeelden zijn dat mijn Geenstijl app niet meer werkt, mijn IPTV Smarters app weigert om af te spelen, Bitwarden die niet meer wil inloggen, Speedtest die geen speedtest meer kan doen etc. Wanneer ik wissel naar mobiel internet of VPN dan heb ik geen issues, maar voor de lange termijn is dit natuurlijk niet praktisch. 

 

Ben ik gehackt? Of staat mijn IP adres op een blacklist? Hoe kan ik dit zsm oplossen, want dit is een onwerkbare situatie. 

 

Alvast bedankt, gr jvo 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 1

 

Klinkt als een lelijke malware.

Zou hem proberen te cleanen met een antivirus, evt zelfs terugzetten naar fabrieksinstellingen.

 

Hoe gaat het met andere devices op je netwerk?

Reputatie 1

Het lijkt echt op router / internet niveau af te spelen, mijn laptop en tablet doen hetzelfde als mijn telefoon. 

 

Ik gebruik een ASUS RT-AX86U met Merlin firmware en maak geen gebruik meer van een Experia box. Vanochtend alles teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar ik ervaar precies dezelfde klachten. Ik kan niet eens verbinding maken met VPN als ik op wifi zit. 

 

Welke risico's loop ik? Een ander IP adres verkrijgen is zeker geen mogelijkheid? 

heb je https://whatismyipaddress.com/blacklist-check

Al bekeken?

Reputatie 1

Thanks, ik sta nergens geblacklist gelukkig. Wat kan het nog meer zijn? 

Is je te mobiel wel ok als je 4/5g verbinding maakt ?

Reputatie 1

Jazeker, het lijkt echt in mijn vaste internet verbinding te zitten... 

Vreemd verhaal …

Ik zou alles uitzetten, tot en met de glasvezelmodem, daarna experiabox plaatsen en met 1 laptop zien of het dan wel goed is, vervolgens kabel voor kabel toevoegen en zien wanneer het ontstaat. Uiteraard kan de Asus ook een rol spelen.
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @jeroenvan0s, wat een gekke situatie zeg. Dit heb ik nog niet eerder gezien. 

Klinkt ergens alsof er toch een ip block is omdat er toch ergens gekke dingen gebeuren. Dus goed scannen op malware en virussen kan zeker geen kwaad. Want vermoed dat de block dan bij cloudfare zit. 

Daarom ook benieuwd of het met default instellingen van de Experia box wel goed gaat zoals @EAZ1964 voorstelt. 

Want inderdaad het verkrijgen van een ander IP is geen optie. Die mogelijkheid is er gewoonweg niet.