Vraag

Update voor antivirusdatabase KPN Veilig blijft terugkomen

  • 30 November 2022
  • 4 reacties
  • 215 keer bekeken

KPN veilig meldt dat het tijd is voor een update van de antivirusdatabase, Als ik updaten activeer krijg ik de melding dat de bescherming wordt bijgewerkt. Maar al snel verschijnt dan weer de melding dat een update nodig is. Hoe kan ik dit oplossen?

 

Ik heb dit probleem sinds augustus dit jaar al meerdere keren gehad. Elke keer weer KPN Veilig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Vorige week weer KPN Veilig verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en nu komt al weer de melding dat de antivirusdatabase is verouderd. Updaten lukt echter niet en de melding blijft staan.

In dit forum heb ik dit probleem al vaker op meerdere plekken voorbij zien komen. Het lijkt dus geen nieuw probleem te zijn. Het zou fijn zijn als hier op korte termijn een oplossing voor wordt gevonden. Voordat XS4all.nl naar KPN werd overgezet had ik nooit problemen met FSecure.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Steenbr, welkom! Heb je al contact gehad met de helpdesk van XS4ALL (0203987666)? Zo niet: wat voor computer/laptop gebruik jij? Welk besturingssysteem draait daarop? En wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 

Hier hetzelfde probleem. oranje bolletje, updaten, update controle voltooid, melding dat de zaak is bijgewerkt en daarna meteen weer op oranje. 

MacOs Monterey 12.6.1

MacBook Pro (16-inch, 2021)

Apple M1 Max

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Laurens de zoveelste, voor zover ik zie, zou het niet aan de apparatuur mogen liggen. Heb jij ook al contact gehad met XS4ALL? (0203987666)? Staat er ook ergens een versie nummer van KPN Veilig gemeld? Mocht je toch geholpen willen worden via het forum, vul jij dan ook je profiel aan met je adres en klantnummer?

Opgelost na een paar keer herstarten van de Mac