Beantwoord

Virusmelding van McAfee

  • 18 March 2023
  • 2 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik krijg sinds kort voortdurend meldingen van mictiotom.com dat mijn computer mogelijk virussen kan bevatten en “Uw pc loopt mogelijk risico". Allemaal vaag dus. Ik krijg ze niet weg (staan er de volgende keer dat ik pc opstart weer) en als ik erop klik en daarna op kan scannen, krijg ik eerst een melding dat er 5 infecties op mijn pc zijn en daarna de melding dat ik eerst een McAfee abonnement moet nemen. De manier waarop alles gepresenteerd wordt wekt mijn argwaan en ik sluit alles af.
Ik heb KPN Veilig op mijn pc en scan regelmatig waaruit blijkt dat geen schadelijke items zijn gevonden. In het verleden heb ik McAfee gehad; dat heb ik onlangs verwijderd in de hoop dat dan ook de meldingen niet meer zouden komen.
Is dit een bekend fenomeen en hoe kan ik voorkomen dat de meldingen blijven komen?

icon

Beste antwoord door DLD 18 March 2023, 12:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Aanvulling op mijn bovenstaande probleem: de meldingen verschenen voor het eerst toen ik een door mij al jaren gebruikte site voor het converteren van MP4-bestanden bezocht en een bestand wilde converteren. Anders dan normaal kwam ik ineens op een voor mij onbekende site terecht en verschenen de eerste waarschuwingen. Ik heb toen afgesloten en het nogmaals geprobeerd met wederom hetzelfde resultaat. Ik heb de site toen uit mijn “Favorieten” gehaald en niet meer gebruikt.  

Hier staat eea uitgelegd.