Beantwoord

Vraag over vergoeding voor telefoonummerscam

  • 10 January 2022
  • 14 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik zou 30% vergoed krijgen van een telefoonnummerscam. Niks gekregen. Nu probeer ik de zoekopdracht nog eens en loop weer meteen in de val van een 088 wat legitiem lijkt. Het wrange is dat de ggz me naar dit verwijst. Hoe kan dit?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Noordzee 10 January 2022, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nooit googlen naar een telefoonnummer. Als je het nummer van een bepaald bedrijf of instelling wilt weten, dan ga je gewoon naar de website van het betreffende bedrijf/instelling.

Het wrange is dat de ggz me naar dit verwijst. Hoe kan dit?

Wat bedoelt u daar mee?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @SliceOfEvil ,

Waar zie je het 088-nummer staan van de GGZ? 

Ga ik via de site van de Rijkoverheid naar de site van de Nederlandse GGZ, dan beland ik hier : https://www.denederlandseggz.nl

En dan zie ik nummer 033-4608900 staan. 

Zoek ik op GGZ kantoren in de regio, dan kom ik ook niet uit op een 088-nummer. 

Kun je mij een link geven naar jouw gewraakte nummer? 

GGZ zegt me als ik wat later bel dat ik naar senoor moet gaan. Ze hebben zelf geen tijd meer

 

https://www.google.com/search?q=senoor&rlz=1CATTSD_enNL984&oq=senoor&aqs=chrome..69i57j0i10l9.9073j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Dan mag ik 1 euro per minuut betalen

Reputatie 7
Badge +24

 

Reputatie 7
Badge +28

GGZ zegt me als ik wat later bel dat ik naar senoor moet gaan. Ze hebben zelf geen tijd meer

 

Dan mag ik 1 euro per minuut betalen

Dit nummer is niet van de GGZ, maar is van de "Luisterlijn"

Als de GGZ jou hierna verwijst, dan zou ik de rekening bij de GGZ neerleggen. KPN kan hier verder niets aan doen. En KPN is hier ook zeker geen partij in. 

 

Hoe moet ik weten dat een 088 nummer waar de ggz me naar stuurt gevaarlijk kan zijn. Is dat niet een beetje vreemd om kwetsbare mensen op kosten te jagen?

Reputatie 7
Badge +28

@SliceOfEvil 

Bel de GGZ en leg daar jouw klacht neer. 

Mee eens dat ik beter had moeten opletten. Maar hoe kan een 088 nummer zich ontpoppen tot een 0900 nummer. Bij 088 denk ik aan alkmaar met lokaal tarief...0900 is duidelijk om niet op te klikken.. Maar 088?

Reputatie 7
Badge +28

Lees hier alles over 088-nummers : 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bedrijfsnummer

Noordzee, zou je je nu niet moeten inzetten om kwetsbaren als ik te beschermen en Nederland in te lichten? iK WIST DIT NIET.

Kom op, laat je dit gebeuren ten koste van mensen als mij?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @SliceOfEvil. Ik snap dat het meer dan vervelend is als je dingen beloofd krijgt die niet lijken te kloppen. Ook is het niet leuk als het voelt alsof je door een organisatie die je zou moeten helpen dat niet doet. Maar weet dat we hier zijn om waar mogelijk antwoord te geven op KPN gerichte vragen, zoals dat hier ook gedaan is. Zoals ik het zie heeft @Noordzee zich ingezet om je hier te helpen aan relevantie informatie die je zou kunnen helpen bij het oplossen van het probleem. Daarmee laat niemand iets gebeuren. Ik hoop dat het met de informatie in dit topic je wel gelukt is een stukje duidelijkheid te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +24

Mee eens dat ik beter had moeten opletten. Maar hoe kan een 088 nummer zich ontpoppen tot een 0900 nummer. Bij 088 denk ik aan alkmaar met lokaal tarief...0900 is duidelijk om niet op te klikken.. Maar 088?

Als je een telefoonnummer via Google opzoekt, dan kan er op het scherm staan dat je een gratis nummer belt, maar je kan vervolgens stiekem toch een duur betaalnummer bellen. Zo werkt dat nu 1maal. Het is internet, daar word je bedrogen waar je bij staat soms. Daarom nooit een nummer via Google opzoeken en daar dan zomaar op klikken om te bellen.