Beantwoord

XS4ALL key niet meer toegankelijk, waar zijn mijn wachtwoorden?

  • 13 April 2022
  • 26 reacties
  • 1905 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 9 reacties

Na installeren van KPN veilig. Is mijn XS4ALL key niet meer toegankelijk.

Hoe kom ik nu aan mijn wachtwoorden??

Volgens het schrijven bij de migratie van xs4all naar kpn , zou de digitale kluis toegankelijk blijven.

De link op mijn desktop geeft nu aan : fs_ui_32.exe is verplaatst of gewijzigd

 

icon

Beste antwoord door ChrisJolly 17 April 2022, 20:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Vandaag de mail gekregen om mijn KPN ID aan te maken.

En KPN veilig te installeren.

Ik kom nu niet meer bij mijn xs4all mail. ook niet met met kpn wachtwoord. Maar wat nog veel erger is .  ik kan niet meer in de XS4ALL KEY.  Ben dus alle wachtwoorden kwijt. Terwijl in de folder stond dat de kluis actief zou blijven, Kan nu dus NERGENS meer inloggen.

Ook kan ik op een oudere, nog steeds goed bruikbaar smartphone geen KPN veilig installeren terwijl F-secure wel wou.

Hoe kunnen we dit oplossen KPN/XS4ALL??

Admin: Reactie samengevoegd met je eigen topic

De xs4all key vervalt. Maar zou nog wel toegankelijke moeten blijven. Er is echter geen koppeling meer en je kunt geen nieuwe wachtwoorden meer toevoegen, of wijzigen.

Mijn wachtwoorden zijn gewoon onder instellingen van de browser te vinden. Daar is zo'n '’kluis'’ niet voor nodig (noch diverse apps met die functie).
Ook heb ik ze in een papieren alfabetboekje.

 

Fijn Peter, dat jij je wachtwoorden op een briefje schrijft.

maar het lost niet echt mijn probleem op.

 

Reputatie 7

Ook heb ik ze in een papieren alfabetboekje.

Brrrr, dat zou ik nou nooit doen.

Ik bewaar ze overigens ook niet in een electronische kluis en de enige site waar ik "automatisch" inlog is dit forum.

Ik heb een algoritme waardoor ik op basis van de naam van een site, toepassing, omgeving, kan uitrekenen wat het gebruikte wachtwoord is.

 

Overigens zou de XS4ALL kluis actief blijven en is het alleen niet meer mogelijk om nieuwe wachtwoorden toe te voegen.

Ik hoop dan ook dat er snel een moderator zal reageren die hier in gaat duiken.

Reputatie 7
Badge +24

Overigens zou de XS4ALL kluis actief blijven en is het alleen niet meer mogelijk om nieuwe wachtwoorden toe te voegen.

Dan heb je er dus niks meer aan.

Ik gebruik KeePass. Het data bestand staat op mn eigen lokale wolkje: Nextcloud.

Hoi @VWB . Welkom op het forum.

Dat is wel even schrikken. Ik moet het zelf hebben van de informatie die op de xs4all site te vinden is. Daar staat het volgende:

 

[O2] XS4ALL KEY vervalt

Maakt u gebruik van XS4ALL KEY? Dat is een digitale kluis om uw wachtwoorden in te bewaren.

Geen nieuwe apparaten
Direct na de omzetting van uw abonnement kunt u geen nieuwe apparaten meer aan uw kluis koppelen. Maar de kluis blijft nog wel even werken zoals u gewend bent. Later vervalt de ondersteuning voor XS4ALL KEY - hierover informeren wij u één maand van tevoren.

Zodra de ondersteuning voor XS4ALL KEY vervalt, ontvangt de app geen updates meer en worden wachtwoorden niet meer gesynchroniseerd naar eventueel gekoppelde apparaten. Uw wachtwoorden blijven nog wel beschikbaar in uw digitale kluis.

 

Kun jij precies aangeven bij welke stap het nu mis gaat? 

Hallo Erwin,

Het ging mis toen ik KPN veilig installeerde op mijn pc

De link op mijn desktop naar de kluis geeft nu aan : fs_ui_32.exe is verplaatst of gewijzigd

Kan deze file nergens meer vinden.

 

Reputatie 7

Heb je F-Secure verwijderd van jouw PC?

Nee, dat doet de KPN veilig installatie

Reputatie 7

Zoek op jouw PC naar het bestand fs_ui_32.exe.

Deze zou ergens in een subdirectory van KPN Veilig moeten staan.

Pas de link op jouw desktop aan zodat deze naar die locatie gaat wijzen.

Klopt die file is er nog wel in sub-dir , maar daar staat de kluisoptie niet meer bij in de kpn versie

 

Reputatie 7

Dan hoop ik dat @Erwin_ hier in zal duiken want de bestaande kluis zou nog een tijd beschikbaar moeten blijven.

@VWB Ik had zojuist hetzelfde probleem. Doordat de installatie van KPN Veilig alles van F-secure verwijderd, zul je het onderdeel F-Secure Key zelf opnieuw moeten installeren. De gratis versie daarvoor vind je hier: https://www.f-secure.com/nl/home/products/key

Na installatie log je in met jouw hoofdwachtwoord en de kluis gaat open. 
Het verschil: de abonnementsstatus is verlopen en er vindt geen synchronisatie meer plaats tussen apparaten.

Bedankt , de kluis is weer open.

@VWB Ik had zojuist hetzelfde probleem. Doordat de installatie van KPN Veilig alles van F-secure verwijderd, zul je het onderdeel F-Secure Key zelf opnieuw moeten installeren. De gratis versie daarvoor vind je hier: https://www.f-secure.com/nl/home/products/key

Na installatie log je in met jouw hoofdwachtwoord en de kluis gaat open. 
Het verschil: de abonnementsstatus is verlopen en er vindt geen synchronisatie meer plaats tussen apparaten.

Zeer bedankt, @ChrisJolly .  Dat gaat een hoop andere klanten ook helpen!

Heel vervelend voor de XS4ALL KEY gebruikers! 

KPN doekt dus echt gewoon XS4ALL op, ondanks alle toezeggingen.

 

Waarom kan ik niet mijn wachtwoorden exporteren uit KEY??  

 

@ERB1971 : Opgedoekt? Nee hoor. De meeste XS4All diensten blijven gewoon werken. Alle XS4All klanten zijn uitgebreid via de mail op de hoogte gesteld van het proces. 

Via deze link kun je naar het overzicht:  https://www.xs4all.nl/overzicht/

(Als je naar beneden scrolt kun je precies zien wat precies de veranderingen zijn).

 

In antwoord op je vraag:

  1. Open XS4ALL KEY

  2. Ga naar Instellingen

  3. Kies Wachtwoorden Exporteren

  4. Klik op Exporteren

  5. Sla het (FSK) bestand op gewenste locatie op

Let op: Het (FSK) bestand is niet versleuteld. Verwijder het bestand na gebruik.

 

Deze informatie staat allemaal op : https://www.xs4all.nl/service/probleem-oplossen/beveiliging/veelgestelde-vragen-xs4all-key/

 

 

In de android versie is die export functie niet aanwezig!!

Dat klopt.  Dat lukt je alleen op een mac of windows pc/laptop.  

https://help.f-secure.com/product.html?home/key/Multi-platform/en/id_81212-Multi-platform-en

 

Ja en nu dus, geen oplossing?

Als je geen windows en/of Mac hebt kun je inderdaad niet exporteren. :-(

Reputatie 7

Is XS4ALL KEY dan überhaupt nog te installeren?

Want anders lukt het dus ook niet meer om de wachtwoorden te achterhalen ookal heb je wel een Windows PC en/of Mac.

Dat vroeg ik mij ook af, @wjb .  Er staat dat je geen devices meer kunt toevoegen. Maar ik ging er van uit dat het programma zelf nog wel te installeren was.

Ik zal het navragen.

Ik vind dit een kwalijke zaak en slecht gecommuniceerd door KPN. Het gaat wel om je wachtwoorden. Was ik nou toch maar meegegaan met Freedom Internet. Kan alsnog...

@JanWandelaar Maar alle informatie is toch ruim op tijd naar jou gestuurd? 

https://www.xs4all.nl/overzicht/