Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Denk mee over de nieuwe Experia Box webinterface

Toon eerste bericht

114 reacties

We zijn weer een maand verder (en een maand dichterbij het einde van mijn kontrakt met KPN) en er is niet gebeurd mbt. updaten EB. Krijg onderhand een dejavu van deze heel excersitie: je gaat naar KPN voor kwaliteit maar veranderingen gaan zoo traaaag en ook vaag wat betreft informatie :(
Reputatie 3
Hoe serieus neemt KPN zijn klanten (ook actieve forumleden)?

We zijn tien maanden verder.
Tijd voor concrete toezeggingen en afspraken.
Reputatie 6
Badge +12
Hey Chromecast, ook voor dit topic heb ik het signaal doorgestuurd. Ik kan hier niets inhoudelijks over zeggen namelijk.
Reputatie 4
Badge +7
Voor dit jaar staat er niets meer op de planning voor de V10.
Mogelijk dat in release T03.x opgepakt gaat worden maar ik heb hierover vooralsnog geen informatie.
Overigens verwacht ik geen grote wijzigingen.
Reputatie 6
Dus voorlopig ook geen bandsteering... ...ik ben diep diep teleurgesteld. :@
Reputatie 6
Badge +10
Hugo_ schreef:

Allen bedankt voor jullie feedback. We hebben veel geleerd van jullie wensen. Er is op basis van jullie wensen besloten om in toekomstige software voor de V10 en opvolger ten minste de volgende zaken te realiseren:

• L2TP / IPSec VPN server (85 stemmen) Dit biedt de mogelijkheid om eenvoudig een beveiligde verbinding met hun thuisnetwerk te leggen
  • WiFi gastnetwerk met uitsluitend internet toegang (84 stemmen) Een WiFi gastnetwerk zonder toegang tot computer(s) in thuisnetwer
  • Alternatieve en fail-over DNS servers kunnen instellen (84 stemmen) DNS servers vertalen website adressen naar IP-adressen. Veel van jullie willen graag een alternatieve DNS server als primaire server instellen of als fall-back voor als die van KPN niet reageert
  • Ouderlijk toezicht / website filtering (74 stemmen) Mogelijkheid om bepaalde websites te blokkeren en internet toegang van apparaten in thuisnetwerk op een tijdschema beheren
  • Backup/restore functie voor firmware (63 stemmen) Mogelijkheid om configuraties op te slaan, terug te zetten en te delen met andere klante
  • Bandsteering configureren (56 stemmen) Zorgt ervoor dat 5GHz WiFi apparaten indien mogelijk direct overschakelen van het 2,4GHz naar het snellere 5GHz WiFi netwer
  • Uitbereiding van maximaal aantal statische DHCP entries (56 stemmen) Dit zijn er nu 10, maar veel van jullie hebben meer dan 10 apparaten in het thuisnetwerk die je zolang mogelijk hetzelfde IP adres wilt laten behoude
Er volgt nog een uitgebreidere toelichting van de resultaten. 

Naast de webinterface zijn we momenteel het ontwerp en functies van de modem behuizing aan het evalueren. Je helpt ons enorm als je ook daar over mee wilt denken!

>Ga naar Denk mee over de behuizing van ons nieuwe modem

wanneer komt hier nu duidelijkheid over
wat in de volgende firmware komt of welke data we dit in de modem kunnen verwachten
dit onderzoek loopt al bijna een jaar
Reputatie 3
Mooi vooruitzicht!

Wanneer is een en ander gerealiseerd?

Nog testers nodig? Hier de eerste vrijwilliger ... :D
Reputatie 6
Chromecast schreef:

Wanneer is een en ander gerealiseerd?

Zie de reactie van @ErikFocus van 8-11-2016. Voorlopig niet dus :?
Weet iemand wanneer de update met ouderlijk toezicht wordt doorgevoerd? Ik heb 2 pubers waarvan ik hun apparaattoegang wil reguleren tgv. studieresultaten. De eco mogelijheid is te grof en werkt hierdoor niet.
Reputatie 3
midejo schreef:

Weet iemand wanneer de update met ouderlijk toezicht wordt doorgevoerd? Ik heb 2 pubers waarvan ik hun apparaattoegang wil reguleren tgv. studieresultaten. De eco mogelijheid is te grof en werkt hierdoor niet.

Heb via Experiabox10 DNS gewijzigd in variant van Home Free by OpenDNS hierdoor heb ik content filtering op door de gebruiker gewenste categorieën op alle devices via (wifi)netwerk.
Reputatie 1
Erg leuk zo'n topic. Het heeft de potentie om enorm veel vertrouwen te kweken in KPN. Dat is, als KPN er ook effectief iets mee doet.

Maar doordat de gevraagde wijzigingen uitblijven en er zelfs gemeld wordt dat er "geen grote wijzigingen" worden verwacht is dit topic vervallen tot een grote klaagmuur wat eerder wantrouwen opwekt.

@Hugo_: Wellicht handig om eens een reactie te geven wat er met de resultaten gebeurd is en waarom we er tot op heden niets van terug zien. . .
Reputatie 6
Badge +17
RiDo78 schreef:

Erg leuk zo'n topic. Het heeft de potentie om enorm veel vertrouwen te kweken in KPN. Dat is, als KPN er ook effectief iets mee doet.

Maar doordat de gevraagde wijzigingen uitblijven en er zelfs gemeld wordt dat er "geen grote wijzigingen" worden verwacht is dit topic vervallen tot een grote klaagmuur wat eerder wantrouwen opwekt.

@Hugo_: Wellicht handig om eens een reactie te geven wat er met de resultaten gebeurd is en waarom we er tot op heden niets van terug zien. . .

De functionaliteit van het gastnetwerk komt er aan. (deze week toch?)
De VPN server is belooft, maar of het ooit komt?
Reputatie 6
RiDo78 schreef:

Hugo_ werkt niet meer bij KPN, dus kan hier verder niets meer aan doen.
Reputatie 6
Badge +16
RiDo78 schreef:

Terechte kritiek. We hebben de verwachtingen misschien te hoog gelegd, het ontwikkelen kost een hoop tijd. De prioriteit ligt niet altijd op nieuwe features. Het WiFi-gastnetwerk wordt volgende week uitgerold in een update van de V10. Ik zoek uit of ik concrete informatie kan achterhalen over de rest van de features!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)