Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Geef je mening over het nieuwe KPN Vandaag

Reputatie 6
Badge +10
  • Vlugge Japie
  • 613 reacties
We zijn constant bezig om onze producten en diensten te verbeteren. De KPN Vandaag website voldeed helaas niet meer aan onze eisen voor het bieden van een goede gebruikerservaring. Daarom werken we aan een vernieuwde versie van KPN Vandaag. Deze website zal in twee fasen worden opgeleverd. 

Fase 1: KPN Vandaag "Basis"
Op donderdag  16 december is fase 1 van de vernieuwde KPN Vandaag website live gaan. De meest gebruikte en belangrijkste functionaliteiten zijn vernieuwd. Bijvoorbeeld het Algemeen Nieuws, Economisch Nieuws, het weer, links naar belangrijke pagina’s op KPN.com, E-mail en Google Search. 

Fase 2: KPN Vandaag "Plus"
Begin volgend jaar worden andere functionaliteiten toegevoegd aan KPN Vandaag. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig! We willen je vragen met ons mee te denken en je suggesties met ons te delen. Deel hier met ons wat je van het vernieuwde KPN Vandaag vindt. Wat is er goed? Wat kan er beter? Mis je nog iets?

Belangrijk: Like met het duimpje reacties van anderen waar jij het mee eens bent! Zo weten wij welke ideeën populair zijn. 

Reactie van Steven, beheerder KPN Vandaag:

22 december, 15.51uur

Beste gebruikers van KPN Vandaag,

Vanwege een toenemend aantal bugs en problemen op de oude site, die niet allemaal voor de eindgebruiker zichtbaar waren, waren we genoodzaakt snel over te stappen op een nieuwe site. Hiervoor hebben we zoveel mogelijk klantinput gebruikt (enquetes & gebruikerstesten). Doordat we snel moesten handelen hebben we gekozen voor een basis versie, die we verder gaan uitbouwen naar de "plus" versie. Dat we hiermee mensen teleurstellen, vindt het hele KPN Vandaag team jammer om te horen. Excuses hiervoor, we gaan ons best doen de gebruikerservaring constant te verbeteren. 

Vanaf de eerste week van januari gaan we meteen verder bouwen aan meer functionaliteit. Na jullie feedback en input gelezen te hebben, willen we de hoogste prioriteit geven aan het zelf toevoegen van links onder de google search bar (mijn linkslijst). Daarnaast geven veel gebruikers aan de blokken te willen verplaatsen naar eigen inzicht.

Andere zaken die veel genoemd zijn:
- Zelf kranten/bronnen toevoegen of verwijderen
- Meer dan 5 berichten per blok
- Google search resultaten automatisch openen in een nieuw tabblad
- Achtergrondkleur aanpassen

Afhankelijk van de techniek en andere zaken gaan we met het team kijken of we dit snel mogelijk kunnen maken! 

Groet Steven

158 reacties

Reputatie 6
Badge +10
ik zie graag terug in de nieuw ontwerp van kpn vandaag

* dat je links zelf kan toevoeggen of verwederen

* Blokjes zelf kunnen toevoegen cq verwijderen want niet iedereen kijk bevoorbeeld beurs index

* Blokjes kunnen verslepen naar een andere plek.

* meschien een Blokje van de laste 5 form berichten toevoeggen

* Achtergrondkleur zelf kunnen kiezen

Reputatie 4
Badge
Ik mis de zelfgekozen dagbladrubrieken

Wil graag zelf links invoegen cq verwijderen.

Ben nog niet echt blij met deze vernieuwing, want er staan op de huidige homepage niet de dingen die ik persoonlijk kon kiezen en juist zo prettig vond bij de vorige homepage weergave.

Hoop dat het beter wordt.

Reputatie 4
Badge +5
Het blokje 'KPN waarmee kan ik je helpen' zou ik wat hoger op de website plaatsen en het blokje 'buienradar' zou wel tot de helft kunnen worden teruggebracht.

Reputatie 3
Badge
Door het live gaan van de nieuwe KPN Vandaag-site ben ik (voorlopig?) alle functionaliteit kwijt die ik op de oude pagina had. Daarmee bewijst KPN vele klanten een heel slechte dienst. Nu moet ik een hele avond aan de slag om die oude functionaliteit op een andere manier te realiseren, alleen omdat KPN zo graag een nieuwe site wil. KPN wordt hartelijk bedankt. Bah.

Reputatie 3
-De mogelijkheden die ik graag zie op KPNvandaag:

Blokjes zelf kunnen toevoegen cq verwijderen ( ik vind ook de grootte van de blokjes niet prettig)

- Blokjes kunnen verslepen naar een andere plek.

- Achtergrondkleur zelf kunnen kiezen

- Ik mis de link lijst en die zou ik graag terug zien.

Ik begrijp niet dat de nieuwe versie online gaat terwijl er beperkingen zijn voor de begruikers. De vorige versie beviel mij veel beter.

Reputatie 3
ik wil graag blokken weghalen, toevoegen of verplaatsen

Reputatie 3
ik wil graag zelf kiezen welke icoontjes (met link) onder de Google zoekbalk getoond worden

Reputatie 4
Jammer dat KPN Vandaag gelanceerd is voor het helemaal klaar is.

Nu mis ik veel uit het oude KPN Vandaag

Reputatie 3
De functies op de oude paginas waren goed. Ik wil zeker de volgende functies er weer op terug zien: Links naar mijn favorieten, het kunnen verwijderen van blokken en zelf kunnen toevoegen en zelf de layout kunnen bepalen.

Op dit moment ben ik erg onthand omdat ik geen snelle links meer heb naar mijn favoriete sites.

Heel slecht dat dit in twee faces wordt gelanceerd. Ik heb weinig vertrouwen in een snelle en  goede afloop als er nu nog om suggesties wordt gevraagd. Dit had moeten gebeuren voordat de site gelanceerd werd!!!!! Balen:@

Reputatie 4
In dit stadium een (onoverzichtelijke) nieuwe site lanceren zonder mogelijkheden tot zelf instellen is onverstandig. Men is nu geneigd om een alternatief te zoeken.

Toch heb ik de site een paar dagen op me in laten inwerken wat betreft layout.

Dingen die me opvallen;

Bij het openen van de site is het scherm 2/3 gevuld met de Google zoekbalk en de diensten-iconen, dat is veel te groot. Het gaat om de inhoud van de (latere) keuzeblokken, die moeten eruit springen/meteen in het oog vallen.

Blokken van gelijke grootte is zeer prettig, symetrie is belangrijk. Buienradar bestrijkt twee blokken, ook goed.

Vijf items per blok is wat weinig. Dat komt ook omdat er geen keuze is om de bijbehorende afbeeldingen weg te laten. De afbeeldingen zijn overigens zo klein dat de details verloren gaan, totaal nutteloos, ze maken de site druk.

Duidelijk is dat er nog veel aan de verhoudingen van de layout/gebruikersinterface gesleuteld moet worden wil het prettig/als vanzelsprekend overkomen.

Toch prima bezig, KPN-Vandaag-team, jullie zijn op de goede weg !

Reputatie 4
Badge +1
Vreselijk, weg zijn m'n kranten. Er staan nu zaken die ik niet wil, ik heb niets met de beurs en om altijd tegen die KPNdame aan te moeten kijken bevalt me ook niet.

Zoekbalk is nutteloos groot en sport heb ik niets mee, ook de NOS hoeft van mij ook niet, heb ik gewoon niet nodig.

Kortom, het is uiterst pijnlijk om alles te moeten missen waar ik jaren mee gewerkt heb.

Een andere opmaak is tot daar aan toe maar zoals het nu is vind ik het ongemakkelijk.

Ik neem afscheid van KPN vadaag en ga zoeken naar een goed alternatief.

Bas Peet Hilversum.

Reputatie 3
De oude opmaak was zo slecht nog niet. Deze nieuwe versie had pas actueel moeten worden als tenminste alle oude functies er in zaten. Nu zijn veel gebruikers onthand door het ontbreken van diverse mogelijkheden die nu nog ontbreken tot de "Plus" versie in dienst gaat ????? Beter later actief worden en alle functies bezitten i.p.v. te vroeg actief gaan met veel beperkingen, zoals nu is gebeurds. Geen goede zaak voor KPN.

Reputatie 4
Badge +1
gaw049,

Zo is is het, ik ben het helemaal met u eens.

Bas Peet.

Reputatie 3
KPN wordt hartelijk bedankt. Bah.

Als je iets nieuws uitbrengt, zorg dat minstens alle functies van het oude startscherm

te gebruiken zijn. Weer zo iets van maling aan je klanten, want wij kpn vinden dit mooi en je hebt naar te slikken wat wij mooi vinden.

Gauw maar een andere startpagina gaan gebuiken. 

Er wordt steeds minder naar de klanten geluisterd.

Hans

Reputatie 4
Het is te hopen dat onze feedback snel zichtbaar wordt. Interactie houdt ons scherp en des te eerder is de functionaliteit weer op orde.

Lettertype en lettergrootte is prima, zo ook de achtergrondkleuren, lekker rustig en neutraal.

Reputatie 2
Lieve mensen,

Na 1 week e.e.a.  gevolgd te hebben vraag ik mij steeds meer af welke intresse KPN heeft in zijn gebruikers. Als je iets plaatst wat hun niet aanstaat wordt het door een moderator verwijderd, laat staan enige aktie of respons.  Ik ben zeer teleurgesteld, en maak van KPN alleen nog maar gebruik als doorgeefluik, zolang ze dat nog qua techniek nog kunnen. Laat de aandeelhouder het maar vertellen, resultaten zie je op de beurs!!

Hans Gerritse

Reputatie 3
Voorlopig vind ik het helemaal niks.

Reputatie 3
Ik mis de mogelijkheid dat je links zelf kan toevoegen of verwijderen

Blokjes zelf kunnen toevoegen cq verwijderen want niet iedereen is geinteresseerd in de beursindex

Zelf de blokjes kunnen verslepen naar een andere plek.

Hieruit blijkt maar weer: "niet elke verandering is meteen een verbetering"

Reputatie 3
Een ramp,

geen rekening gehouden met klant/gebruiker.

Ivoren toren van (jonge?) ontwerpers waar klanten niet in passen.

Te snel ingevoerd, te weinig info verzameld, mijn favoriete blokken gewist en andere oninteressante blokken prominent geplaatst.

Afscheid genomen van KPNVandaag

Misschien in 2016 ooit nog eens kijken?

Zijn adverteerders blij met deze KPN-move nu zovelen afhaken?

Een tip ; "Denkt aleer gij doende zijt, en doende denkt dan nog !"

Gegroet.

Reputatie 2
Heb alle reacties van een like voorzien. Ik voeg er nog aan toe:

Antwoorden KPNvandaag-redaktie zijn bedroevend en onacceptabel. KPN beweert gewoon, dat dit de wens is van de gebruikers, dat is klinkklare onzin.

Deze hele operatie van KPN doet mij denken aan de manier, waarop ze omgqaat met het programma-aanbod van Internet TV ( BBCfirst i.p.v.  BBC3 en BBC4 )

Nu maar afwachten , wat in 2016 gecorrigeerd is door de redaktie

Reputatie 3
Een DRAMA!!!

Ik zit niet te wachten op opgedrongen dingen/blokken!!!

Ik kap er dus mee, voor mij geen Kpnvandaag meer!!!

Reputatie 4
Het zou fijn zijn als KPN iets laat weten wat en wanneer KPN Vandaag weer de gebruiksvriendelijke site wordt zoals het was met de vele persoonlijke keuze mogelijkheden.

Reputatie 2
Misschien komt het nog terug bij de fase2, maar zoals de site nu is, ben ik erg ontevreden. De blokken zijn niet te verschuiven, ik kan geen keuze maken in de onderwerpen en ben dus van de vaste startpagina kpnvandaag - misschien voorlopig - veranderd.

Ik vraag me af of dit niet op een iets andere manier gedaan hadf kunnen worden.

Reputatie 2
Wie bedenkt deze nieuwe site KPNvandaag, werkt die persoon nog bij KPN ?

Ik denk, de site is er voor de klant/gebruiker en niet voor  iemand die achter een bureau denkt wat goed voor hem of haar is..

Wie is er voor wie!

Voorheen was het makkelijk en prettig om de site te kunnen persionaliseren.

Een ieder is vrij om dit wel of niet te doen, prima!!

Op mijn PC/laptop/tablet inmiddels de startpagina KPNvandaag gewijzigd in iets anders.

Waarom niet vooraf bij een aantal gebruikers de wensen opgehaald of in de overgangsfase geinventasiseerd wat de wensen zijn.

Reputatie 3
 Graag weer de vorige kpnvandaag terug, stel liever mijn eigen pagina met favoriete lectuur en kleur in.

Te weinig keuze!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P