Welkom op het

KPN Forum

Recent online

Geef je mening over het nieuwe KPN Vandaag

Toon eerste bericht

158 reacties

Reputatie 2
Welke gup heeft dit nu weer verzonnen, één grote ergernis. Wijzig iets als het af is.

De meeste wijzigingen zijn al genoemd, voor uw beeldvorming zo compleet mogelijk dus.

Reputatie 3
Beste gebruikers van KPN Vandaag,

Vanwege een toenemend aantal bugs en problemen op de oude site, die niet allemaal voor de eindgebruiker zichtbaar waren, waren we genoodzaakt snel over te stappen op een nieuwe site. Hiervoor hebben we zoveel mogelijk klantinput gebruikt (enquetes & gebruikerstesten). Doordat we snel moesten handelen hebben we gekozen voor een basis versie, die we verder gaan uitbouwen naar de "plus" versie. Dat we hiermee mensen teleurstellen, vindt het hele KPN Vandaag team jammer om te horen. Excuses hiervoor, we gaan ons best doen de gebruikerservaring constant te verbeteren. 

Vanaf de eerste week van januari gaan we meteen verder bouwen aan meer functionaliteit. Na jullie feedback en input gelezen te hebben, willen we de hoogste prioriteit geven aan het zelf toevoegen van links onder de google search bar (mijn linkslijst). Daarnaast geven veel gebruikers aan de blokken te willen verplaatsen naar eigen inzicht.

Andere zaken die veel genoemd zijn:

- Zelf kranten/bronnen toevoegen of verwijderen

- Meer dan 5 berichten per blok

- Google search resultaten automatisch openen in een nieuw tabblad

- Achtergrondkleur aanpassen

Afhankelijk van de techniek en andere zaken gaan we met het team kijken of we dit snel mogelijk kunnen maken! 

Groet Steven

Reputatie 3
Graag de echte Google in plaats van deze beperkte toolbar.

Graag een echte routeplanner in plaats van Google Maps.

Graag echte kranten in plaats van Nu.nl en NOS.nl.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En wat een arrogant praatje in plaats van nederige excuses voor het feit dat KPN even al zijn klanten van hun persoonlijke functionaliteit op de startpagina beroofd heeft. Mij heeft niemand van tevoren iets gevraagd!

Reputatie 4
Badge +1
Beste Steven, de uitleg is duidelijk; ik hoop vurig dat er veel of liever alles weer terug komt.

Een andere opmaak is het probleem niet, het gaat om de vertrouwde blokjes waar ik jaren mee gewerkt heb.

Aan de kopjes bij de dagbladen kon ik al zien of het interessant was voor mij; bedenk wel dat het voor velen een "startpagina" is; het was de browser openen en hup de hele wereld is meteen in beeld; dat was de kracht van KPN Vandaag.

Sterkte en schiet een beetje op graag.

Groeten van Bas Peet.

Reputatie 4
Verplaats het "likeblokje" even naast het "opties blokje" op deze pagina. Nu kan het verwarrend zijn welke gebruiker je "liked".

Reputatie 4
Dank voor het antwoord KPN, en wens jullie hierbij een gezond en voortvarend KPN-vandaag jaar.

Reputatie 1
De keuze vrijheid is helemaal weg, zowel met mogelijkheden (dagbladen etc), als indeling.

De hele economiepagina is verdwenen; aan het overgebleven beurs blokje heb je niet veel.

Reputatie 3
Het meest is hier al genoemd:

Zelf blokken en links kunnen plaatsen.

De nieuwe startpagina laadt traag.

De vormgeving is 'lomp' , weinig subtiel.

Het is te hopen dat de pagina snel wordt aangepast, dit is geen pretje. Ik ben al bezig met het samenstellen van mijn eigen startpagina.

Een proefpagina lanceren met zo weinig functionaliteit zou verboden moeten worden. Dit is echt te veel behelpen.

Reputatie 1
Ik heb geen mening over de layout van de pagina.

Mijn iseu is het inloggen.

Na 3 keer registreren lukt het me niet om weer in te loggen.

Met puur geluk ben ik hier weer terecht gekomen.

Ik probeerde het al jaren niet; had toch geen zin.

En ook nu begrijp ik niet hoe me weer moet inloggen bij mobiel bellen en

dan weer opnieuw inloggen bij internet.

Al die verschillende namen en wachtwoorden.. Welke moet je nu

gebruiken en waarom werkt het niet?

Ik probeer het morgen nog een keer en anders laat ik het weer.

Reputatie 1
door lowie123 staat er in mijn vorige bericht.

Maar dat is niet de naam waar ik mee ingelogd heb op het forum...

Vreemd allemaal.

Reputatie 4

Heb me vorige week zonder moeilijkheden speciaal voor dit onderwerp aangemeld.

Moest wel aardig wat stapjes doorlopen, maar is toch aardig te doen.

Intussen ben je hier wel terecht gekomen en kun je ook ontopic blijven en je mening geven over de nieuwe startpagina.

Reputatie 3
Badge
Ik snap ook niets van alle verschillende inlognamen en wachtwoorden op deze site. En soms staat er ineens een andere inlognaam dan ik gebruikt heb. Kennelijk zit ik dubbel in de bestanden, want nu krijg ik opeens alle berichten over reacties op dit onderwerp in tweevoud in mijn mail. Een rommeltje is het.

Wil Rikmanspoel / wrls

Reputatie 1
Bedankt voor je bericht Wil.

Ben dus niet de enige die hier al jaren me zit te worstelen.

INgelogd NIET met mijn Forum-naaam

maar .... met mijn Mijn KPN mobiele telofoon inlognaam ...ja ja je moet het maar weten..

Een rommeltje.

Heb hier ooit eens een half uur (!) mee aan de telefoon gezeten met een heel aardige

KPN medewerkster, die er zelfs nog andere mensen bij haalde, maar we kwamen er

met z'n allen niet uit.

En ja, ik krijg ook allemaal dezelfde emails in tweevoud.

Al 5 in totaal, allemaal tijdverspilling en energieverspilling.

Reputatie 1
De oude site gaf veel meer overzicht. In de kolom beurs zijn nu alleen wat uitschieters te zien en er is niet door te klikken.Eigenlijk lijkt kpnvandaag overbodig geworden en kan je beter nu.nl aanklikken.

Ook de keuze van toe te voegen sites zou weer terug moeten komen.

Reputatie 2
Altijd heb ik tot tevredenheid gebruik gemaakt van 'KPN-vandaag' als mijn startpagina.
Ik had nooit de behoefte om de pagina te (laten) wijzigen.
Sinds kort heeft deze pagina echter een compleet ander uiterlijk gekregen, zonder dat ik daar van te voren op de hoogte ben gesteld en zonder dat vooraf om mijn mening is gevraagd door KPN!
Voorheen hadden gebruikers de mogelijkheid de pagina naar persoonlijke voorkeuren in te delen, zoals de achtergrondkleur kiezen en hoeveel- en welke 'blokjes' men wenst te zien. Dat kan, zoals het zich momenteel laat aanzien, helaas niet meer.
Dit vind ik zeer teleurstellend, nogmaals temeer omdat ik hierover op geen enkele wijze vooraf ben geïnformeerd.
Daarnaast ben ik er zwaar op tegen dat 'iemand anders' dan ikzelf gaat bepalen hoe mijn startpagina er uit ziet: ik ben degene die er om bepaalde redenen voor heeft gekozen dat kpn-vandaag mijn startpagina wordt en hoe die pagina er uit ziet en dan kan het niet zo zijn dat dat plotseling door iets of iemand anders wordt gewijzigd.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe arroganter ik het eigenlijk vind!
Ik hoop dan ook dat hierin snel verandering/verbetering komt en dat de mogelijkheid om de pagina naar eigen voorkeuren aan te passen weer terugkomt.
Zo niet, dan zie ik mij genoodzaakt een andere startpagina dan KPN-vandaag te kiezen, want met deze gang van zaken ben ik het totaal niet eens!!

Reputatie 3
Badge +1
Te vroeg ingevoerd vind ik. Veel functies zijn verdwenen.

Vrgr,

Ton.

Reputatie 3
Door de bank genomen is dit geen verbetering maar is het veel slechter geworden.

Wil er verder niet veel meer over kwijt want dat is de moeite niet waard.

Slechter kun je het  niet maken. Kleuter gefröbel is het goede woordt voor deze nieuwe kpnvandaag.

De vorige kpnvandaag was STUKKEN beter dus geef mij de oude maar weer terun.

Reputatie 1
Ik vind het niet echt geweldig,ik mis de blokken om b.v.regionieuws uit te kiezen.En word dit wel toegevoegd dan kom je weer uit bij de oude site.

Het moet wel snel veranderen anders ben ik weg.

Reputatie 1

Hugo_ schreef:
We zijn constant bezig om onze producten en diensten te verbeteren. De KPN Vandaag website voldeed helaas niet meer aan onze eisen voor het bieden van een goede gebruikerservaring. Daarom werken we aan een vernieuwde versie van KPN Vandaag. Deze website zal in twee fasen worden opgeleverd. 

Fase 1: KPN Vandaag "Basis"

Op donderdag  16 december is fase 1 van de vernieuwde KPN Vandaag website live gaan. De meest gebruikte en belangrijkste functionaliteiten zijn vernieuwd. Bijvoorbeeld het Algemeen Nieuws, Economisch Nieuws, het weer, links naar belangrijke pagina’s op KPN.com, E-mail en Google Search. 

Fase 2: KPN Vandaag "Plus"

Begin volgend jaar worden andere functionaliteiten toegevoegd aan KPN Vandaag. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig! We willen je vragen met ons mee te denken en je suggesties met ons te delen. Deel hier met ons wat je van het vernieuwde KPN Vandaag vindt. Wat is er goed? Wat kan er beter? Mis je nog iets?

Belangrijk: Like met het duimpje reacties van anderen waar jij het mee eens bent! Zo weten wij welke ideeën populair zijn. 

Reactie van Steven, beheerder KPN Vandaag:

22 december, 15.51uur

Vanwege een toenemend aantal bugs en problemen op de oude site, die niet allemaal voor de eindgebruiker zichtbaar waren, waren we genoodzaakt snel over te stappen op een nieuwe site. Hiervoor hebben we zoveel mogelijk klantinput gebruikt (enquetes & gebruikerstesten). Doordat we snel moesten handelen hebben we gekozen voor een basis versie, die we verder gaan uitbouwen naar de "plus" versie. Dat we hiermee mensen teleurstellen, vindt het hele KPN Vandaag team jammer om te horen. Excuses hiervoor, we gaan ons best doen de gebruikerservaring constant te verbeteren. 

Vanaf de eerste week van januari gaan we meteen verder bouwen aan meer functionaliteit. Na jullie feedback en input gelezen te hebben, willen we de hoogste prioriteit geven aan het zelf toevoegen van links onder de google search bar (mijn linkslijst). Daarnaast geven veel gebruikers aan de blokken te willen verplaatsen naar eigen inzicht.

Afhankelijk van de techniek en andere zaken gaan we met het team kijken of we dit snel mogelijk kunnen maken! 

Groet Steven

Hugo_ schreef:
We zijn constant bezig om onze producten en diensten te verbeteren. De KPN Vandaag website voldeed helaas niet meer aan onze eisen voor het bieden van een goede gebruikerservaring. Daarom werken we aan een vernieuwde versie van KPN Vandaag. Deze website zal in twee fasen worden opgeleverd. 

Fase 1: KPN Vandaag "Basis"

Op donderdag  16 december is fase 1 van de vernieuwde KPN Vandaag website live gaan. De meest gebruikte en belangrijkste functionaliteiten zijn vernieuwd. Bijvoorbeeld het Algemeen Nieuws, Economisch Nieuws, het weer, links naar belangrijke pagina’s op KPN.com, E-mail en Google Search. 

Fase 2: KPN Vandaag "Plus"

Begin volgend jaar worden andere functionaliteiten toegevoegd aan KPN Vandaag. Hiervoor hebben we jouw hulp nodig! We willen je vragen met ons mee te denken en je suggesties met ons te delen. Deel hier met ons wat je van het vernieuwde KPN Vandaag vindt. Wat is er goed? Wat kan er beter? Mis je nog iets?

Belangrijk: Like met het duimpje reacties van anderen waar jij het mee eens bent! Zo weten wij welke ideeën populair zijn. 

Reactie van Steven, beheerder KPN Vandaag:

22 december, 15.51uur

Groet Steven

Reputatie 1
Ik mis de kompakte nieuwsblokjes.

De nieuwe , te groot lettertype , weinig overzichtelijk .

Geen verbetering.

Hoe nieuwsblokjes toevoegen ??

Reputatie 4
De lettergrootte in combinatie met een afbeelding is bij nadere beschouwing inderdaad niet in evenwicht. Hierdoor kan een item zelfs niet in één volledige zin omschreven worden maar zijn er twee regels nodig.

Er moet een keuze zijn om de afbeeldingen niet te tonen. Die keuze moet dan ook gelden voor alle blokken vanwege de symetrie als er meer dan vijf items per blok gewenst is.

Die symetrie ontbrak totaal in de vorige versie, dat kan veel beter en mooier.

Overigens is het wel uniek dat KPN Vandaag een startpagina is waarbij er niet ingelogd hoeft te worden. Een alternatief heb ik nooit kunnen vinden.

Al te hard klagen doe ik dan ook niet, het wordt zelfs gratis aangeboden.

Reputatie 2
Jeemig, wat een gedoe om een reactie te geven. Profiel maken, inloggen, moeilijk, moeilijk. Dit is allemaal weer zeer commercieel. Ze willen hier gewoon een nieuwe twitter alla facebook van maken. Overal heb je straks accounts en profielen staan. Met als doel klanten naar zicht toe te trekken en alles van ze willen weten. Het nieuwe KPN Vandaag is waardeloos. Commercieel ingesteld riching KPN. Alleen maar reclame zie ik. Het nieuws wat ik zocht is weg. Al je gekozen blokjes zijn weg en dat juist maakte KPN vandaag nou zo aantrekkelijk. Nu niet meer.Het gekozen format is ook waardeloos, die grote blokken dat lijkt nergens op. Beter een andere startpagina kiezen. Beter was om eerst de gebruikers te vragen en daarna iets nieuws verzinnen. Dit wordt er gewoon weer doorgedrukt.  

Reputatie 1
Geachte Heren en Dames,

Ik vindt het echt ongelovelijk dat een bedrijf met het formaat van KPN, ons ten eerste met de oude website een maand laat zitten, waarbij je bijna onmogelijk kon inloggen omdat het zogenoemd in onderhoud was, en daarna met deze website komt welke duidelijk nog lang niet af is. Het komt mij over dat we hier tedoen hebben met een 3 mans zaak die in de avond uurtjes een nieuwe website aan het bouwen is. HOE IS DIT MOGELIJK?? Kun je niet een website maken/ helemaal klaarmaken voordat je deze aan het publiek toont? terwijl je de oude nog gewoon goed laat lopen??

Ik heb de oude altijd met veel plezier gebruikt. Het was geen slechte website. Zoals ook zo velen al hebben gezegt, je moet zelf de hele website kunnen samenstellen zoals ook met de oude mogelijk was. Het google zoek ikoon vindt ik ook veel te groot. Verder zou ik graag nog meer opties zien van links die je kunt kiezen. Ook wat buitenlandse links. CNN etc.

Reputatie 1
Eens met voorgaande reacties. Huidige startpagina volstrekt niet aantrekkelijk. Kracht van de oude startpagina was dat deze persoonlijk gemaakt kon worden. Blokjes toevoegen en of verwijderen naar eigen voorkeur. Als dit zo blijft dan ga ik op zoek naar een andere startpagina.

Reputatie 2
LS

Wellicht had u meer inspanning kunnen leveren om de bugs uit de oude startpagina te halen, de indeling daarvan was veel beter dan nu en een stuk rustiger om te zien dan deze met die felle onnatuurlijk kleuren. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om iets nieuws op te zetten, dan begane fouten te verbeteren, het manco van de huidige generatie.

De pagina is nog niet af, schrijft u, nou dat is duidelijk. Zoals veel anderen begrijp ik niet dat u iets lanceert wat nog niet af is. Ik mis nu veel informatie die lange tijd overzichtelijk op uw startpagina aanwezig was.

U schrijft: De KPN Vandaag website voldeed helaas niet meer aan onze eisen voor het bieden van een goede gebruikerservaring.

Alle verandering is nog geen verbetering. De moeite die het alleen al kost om hier te kunnen reageren valt niet onder het hoofdstuk goede gebruikservaring, laat staan gebruiksvriendelijkheid. 

Mij zou u blij maken met een simpele beter leesbare pagina waarbij ik zelf kan bepalen wat er op staat zoals voorheen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)