KPN Forum - feedback en wensen topic

  • 2 September 2016
  • 940 reacties
  • 18464 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Ben je tijdens het gebruik van het forum iets tegengekomen wat niet goed werkt? Mis je iets? In dit centrale feedbacktopic kan je dit soort zaken met ons delen.

Uiteraard staan wij ook open voor ideeën om het forum nog verder te verbeteren.

940 reacties

Reputatie 7
...update: wjb en ik waren tegelijk.Nou, bijna gelijk :8, het scheelde misschien een half minuutje. :P

Reputatie 7
Badge +22
...update: wjb en ik waren tegelijk.Nou, bijna gelijk :8, het scheelde misschien een half minuutje. :P

:D:D:D:P
Reputatie 7
Badge +10
Bedankt voor jullie scherpe feedback op ons forum! wjb en Dennisdatema bedankt voor het melden dat post opties half buiten beeld worden weergeven sinds 3 oktober op Android tablets en telefoon. Ook op desktop verspringt het menu na mouse over. Dit gaan we onderzoeken.

Ook geeft een aantal van jullie aan dat het "hambuger menu" te dicht op de "Schrijf nieuw bericht" knop zit is begrepen en we onderzoeken de mogelijkheden om dit te verbeteren.

Daarnaast is er nog veel meer feedback door jullie aangedragen, hieronder voorzien van mijn reactie. Nogmaals dank hiervoor!
Leuke toevoeging! Maar:
  • Waarom hebben alle knoppen een naam behalve de knop voor afbeeldingen en videos? (toegankelijkheid/screenreader)
  • Wat is de denkwijze achter de groottes van de verschillende knoppen? B I en U zijn allemaal even groot, alhoewel ik denk dat de U iets groter had gemogen aangezien het streepje er extra bij zit.. Maar de rest...

Hi Robin, zoals je weet heb ik dit aangekaart bij de ontwikkelaar, maar op dit moment is het nog niet gelijkgetrokken omdat andere zaken een hogere prioriteit hebben gekregen. Wil alleen even aangeven dat we dit niet vergeten zijn.

Ik zou graag zien dat bij het in de tekst plaatsen van een afbeelding de optie om hem als bijlage te tonen automatisch uitgezet wordt. Dus standaard staat "Toon als bijlage" aan, maar zodra je op "Plaats in tekst" drukt wordt die optie uitgezet. Wil je hem dan toch ook als bijlage opnemen dan kan je hem eventueel weer aanzetten. Dat is echter niet echt zinvol en leidt eigenlijk alleen maar tot het dubbel opnemen van een foto zoals bijvoorbeeld in het bericht hierboven.


Goede vraag, dat vraag ik na en kom ik zo spoedig mogelijk op terug.

En dan is het ook nog zo als je het bericht gaat bewerken, dan zitten er ineens 4 bijlages bij. I.p.v. dat je maar 2 bijlages hebt toegevoegd.
Dit probleem is zoals je weet bekend, maar ook nog niet opgelost.

Is het zo dat foto's niet in-line in een (genummerde)lijst kunnen? Zo ja, waarom niet?
Dat lijkt momenteel inderdaad niet te kunnen, ik vraag na wat hier de gedachte achter is.

'1 nieuw' link op de topic overzicht pagina link werkt niet meer
Dit lijkt nu weer te werken, hebben anderen die ervaring ook?

Klopt Henk, dat werkt inmiddels weer.

Ik heb twee maanden de vraag gesteld of het mogelijk is op forum om bij reactie niet standaard de "oudste reactie" te laten zien maar standaard de "nieuwste reactie".
Waar bedoel je dit precies? In een topic kun je de reacties zelf al sorteren op nieuwste eerst en nieuwste laatst. Daarnaast kun je vanuit een categorie de volgorde van weergave omdraaien door de klikken op "Recent actief".

@Hugo. Waarom klapt het hoofdmenu, onder de 3 streepjes, niet gewoon vanzelf uit zodra je het aanwijst? Nu moet je steeds 2 x klikken. Het kan wel. Want het menutje onder de 3 puntjes doet dat wel.
Hi Peter, ook een goede vraag. Ik ga laten onderzoeken of we dit ook voor het hamburgermenu kunnen doen.

Automatisch verwijderen van eventuele spaties tussen
code:
[url=
en de daarachter ingevoerde url.
Meestal plaats ik zo'n url door hem te kopiëren achter
code:
[url=
te plakken. Nu heeft Android er een handje van om dat ook automatisch vooraf een spatie op te nemen met als gevolg dat de link niet meer werkt.

Ik ga dit navragen, maar wil vooraf al meegeven dat dit een lage prioriteit zal krijgen ten opzichte van de andere zaken.

Het valt me nu pas op (ik weet ook niet of iemand anders dit al is opgevallen), maar in het profiel kun je opgeven wat voor type modem je hebt. Bedoeld wordt welk type ExperiaBox je hebt. Dat is niet hetzelfde, want bij glasvezel wordt het modem-deel van de ExperiaBox niet eens gebruikt. Dus ik stel voor om "Modem type" te vervangen door "ExperiaBox", want dat is waar het om gaat.
Sommige klanten gebruiken zelfs geen Experia Box 😉 Ik snap wat je bedoeld, maar zal dit voor de gemiddelde gebruiker duidelijker zijn als je al niet weet wat een modem is?

Het is jammer dat ik tijdens het posten op een mobiel geen gebruik kan maken van de suggestie functionaliteit van mij keyboard. Dit is mogelijk gerelateerd aan het type veld.
Hi Sjors, dit gaan we ook laten onderzoeken, dankjewel.

Twee keer lijst (list) in één tekst geeft foutmelding.
Dat wilde ik hier doen, maar hij gaf iets als unvalid tags. Er was met de tags echter niets mis.

H2's zijn niet nodig hoor. Ik krijg dit niet gereproduceerd, waar en hoe liep je hier tegenaan?

Reputatie 7
Badge +22
Hoi Hugo, dat url oftewel een link invoegen, kan daar geen knop voor komen? Nu moet je eerst naar het "?", en dan die linktekst selecteren. En kopiëren. En dan het adres ertussen proppen. Voor gevorderden is dit een eitje. Maar voor beginnelingen dus niet. En een sneltoets: "Alt+Enter" om de topic te plaatsen. En als we een topic willen bewerken, geen limiet aan stellen. Na 30 min. kun je je eigen topic niet meer veranderen. :8
Reputatie 7
Badge +10
Een knop voor link met linktekst is ook wel een handige ja, ik ga uitzoeken of het mogelijk is.

Een sneltoets om een topic te plaatsen voel ik niet veel voor. Sneltoets om een reactie te plaatsen zie ik dan nog wel als potentieel nuttig voor een beperkte groep leden. Ga ik navragen.

De bewerkingslimiet op berichten zit er niet voor niets en wil ik niet helemaal vanaf. Als je kijkt naar welke forumleden er (sticky)topics bijwerken over langere periode dan zijn dit nooit beginnende forumleden. Daarom kijken we nog naar mogelijkheden om voor bepaalde rangen deze limiet te verruimen.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Hugo, dat url oftewel een link invoegen, kan daar geen knop voor komen? Nu moet je eerst naar het "?", en dan die linktekst selecteren. En kopiëren. En dan het adres ertussen proppen. Voor gevorderden is dit een eitje. Maar voor beginnelingen dus niet. En een sneltoets: "Alt+Enter" om de topic te plaatsen. En als we een topic willen bewerken, geen limiet aan stellen. Na 30 min. kun je je eigen topic niet meer veranderen. :8
Ik ben voor een sneltoets voor een reactie. Maar ALT+Enter? Nee. Hier heb ik 2 handen voor nodig, en alhoewel dit geen probleem is tijdens het browsen zonder muis, met muis is dit praktisch niet sneller dan even scrollen + klikken en dan heb ik dus helemaal geen sneltoets nodig.
Reputatie 7
Badge +22
Ik ben voor een sneltoets voor een reactie. Maar ALT+Enter? Nee. Hier heb ik 2 handen voor nodig, en alhoewel dit geen probleem is tijdens het browsen zonder muis, met muis is dit praktisch niet sneller dan even scrollen + klikken en dan heb ik dus helemaal geen sneltoets nodig.Robin, dat was toch bij de vorige Forum toch ook:? Of was dat Ctrl+Enter? Ik weet wel dat we toen ook 1 toets ingedrukt moesten houden, en daarna op Enter drukken.
Reputatie 7
Ik hoop dat KPN niet te lang wacht met het verhelpen van het probleem van de positionering van de balloon met de optie voor het bewerken van een bericht. Nu moet je telkens veel handelingen verrichten en dat is best vervelend.

1) Druk op de drie puntjes.


2) Swipe naar rechts


3) Druk op Bewerk


4) Druk nog een op Bewerk.

Hè hè kunnen we eindelijk het bericht gaan bewerken.
Dank voor het verhelpen van dit probleem, dat scheelt weer een hoop overbodige handelingen.
Dank voor het verhelpen van dit issue. Die van de smileys verspringt ook niet meer 😃
Reputatie 7
Dank voor het verhelpen van dit issue. Die van de smileys verspringt ook niet meer :DHet gaat er allemaal weer wat beter uitzien, al blijft er zeer zeker nog veel te wensen over.
Hopelijk zal er op korte termijn een knop komen om eenvoudig links op te nemen in een bericht en zal ook mijn tablet een keer verlost zijn van het horizontaal scrollen. (Zie onderstaande afbeelding.)

Reputatie 5
Badge +8
Ik kreeg net de volgende foutmelding toen ik klikte op 'recent actieve topics'

De functie "link naar reactie", in de pull down met de 3 puntjes, werkt niet meer.
Als je die link gebruikt, die juist lijkt te zijn met ...postid enzo, dan kom je bovenaan een pagina in een topic en vaak niet eens op de pagina met de bewuste reactie.
Vb.
Mijn eerste reactie hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kiezen-2-talen-geluid-tv-zender-426836
Klik je daar dan op "link naar reactie" dan kom je heel raar uit. Bovenaan tweede pagina topic. En dat gebeurt vaker de laatste tijd. Link nog wel eens naar specifiek antwoord en dat gaat nu dus mis.
Reputatie 2
Badge +1
Als ik vanaf de pagina kpnvandaag.nl doorklik naar het forum opent er geen nieuw scherm in mijn browser maar ga ik op hetzelfde scherm naar het forum. Ik vind dat niet handig. Op heel veel andere linken gebeurt dat wel dus het ligt niet aan mijn browser denk ik.
Hoi Ton, dat is inderdaad niet heel handig, maar...

1. als je de linker Ctrl toets ingedrukt houdt tijdens het klikken op een link opent deze wel in nieuw venster of tabblad (al naar gelang de instelling in je browser).

2. Als je eerst met de rechtermuisknop op een link klikt kun je daarna kiezen voor "link openen in nieuw venster/tabblad".
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Ton, dat is inderdaad niet heel handig, maar...

1. als je de linker Ctrl toets ingedrukt houdt tijdens het klikken op een link opent deze wel in nieuw venster of tabblad (al naar gelang de instelling in je browser).

2. Als je eerst met de rechtermuisknop op een link klikt kun je daarna kiezen voor "link openen in nieuw venster/tabblad".


Bedankt Peter. Was dit "trucje" even vergeten.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kreeg net de volgende foutmelding toen ik klikte op 'recent actieve topics'
Was dit misschien een tijdelijke storing? Ik heb het ook een keer gezien maar daarna niet meer.

De functie "link naar reactie", in de pull down met de 3 puntjes, werkt niet meer.
Als je die link gebruikt, die juist lijkt te zijn met ...postid enzo, dan kom je bovenaan een pagina in een topic en vaak niet eens op de pagina met de bewuste reactie.
Vb.
Mijn eerste reactie hier: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/kiezen-2-talen-geluid-tv-zender-426836
Klik je daar dan op "link naar reactie" dan kom je heel raar uit. Bovenaan tweede pagina topic. En dat gebeurt vaker de laatste tijd. Link nog wel eens naar specifiek antwoord en dat gaat nu dus mis.

Dat is wel gek ja, bedankt voor het voorbeeld. Je kunt wel het linkje kopiëren van de datum ("18 dagen geleden"), die werkt wel. Ik geef het door!

Als ik vanaf de pagina kpnvandaag.nl doorklik naar het forum opent er geen nieuw scherm in mijn browser maar ga ik op hetzelfde scherm naar het forum. Ik vind dat niet handig. Op heel veel andere linken gebeurt dat wel dus het ligt niet aan mijn browser denk ik.
Alle links naar KPN sites openen in hetzelfde venster. Dat is niet iets waar wij wat aan kunnen doen, maar ik geef je feedback door naar de makers van kpnvandaag!

1. als je de linker Ctrl toets ingedrukt houdt tijdens het klikken op een link opent deze wel in nieuw venster of tabblad (al naar gelang de instelling in je browser).

2. Als je eerst met de rechtermuisknop op een link klikt kun je daarna kiezen voor "link openen in nieuw venster/tabblad".

3. Klik op de link met het scrollwieltje van je muis 🙂

1. als je de linker Ctrl toets ingedrukt houdt tijdens het klikken op een link opent deze wel in nieuw venster of tabblad (al naar gelang de instelling in je browser).

2. Als je eerst met de rechtermuisknop op een link klikt kun je daarna kiezen voor "link openen in nieuw venster/tabblad".

3. Klik op de link met het scrollwieltje van je muis :)
Dié... kende ik nog niet! En dat na jaaaren computergebruik :S
Reputatie 5
Badge +8
@ Joran: Het is alleen als ik niet ingelogd ben
Reputatie 5
Badge +8


Sinds gisteren blijf het vak nu.nl leeg
Het gebeurt in FF, Chrome en Edge
Reputatie 4

Sinds gisteren blijf het vak nu.nl leeg
Het gebeurt in FF, Chrome en Edge

Wat jammer dat je dat niet hier plaatst.
Zal mijn BBcode werken?
Inmiddels is het opgelost maar zijn de restproblemen naar het blijkt 'on hold'.
Graag zie ik in dat subforum wat meer activiteit.
Reputatie 7
Badge +14
Wat betekent het getalletje onder de groene streepjes naast je naam?
Reputatie 7
Wat betekent het getalletje onder de groene streepjes naast je naam?Dat is het aantal badges dat je al verdiend hebt. 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Ik heb er 11 maar er staat 10.
Reputatie 7
Dat klopt, jouw laatst verdiende badge wordt getoond en bij jou staat er +10 bij. Één plus tien is... ...precies. 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Nu begrijp ik het! Dank wjb!:D. Welterusten!:D

Reageer